پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
روزنامه اعتماد نوشت: مدتی است از پخش خبرابطال بیمه راننده‌های تاکسی به دلیل اختلاس در تعاونی تاکسیرانی استان تهران می‌گذرد. این روزها سوار هر تاکسی در تهران شوید، حتما یکی از موضوعاتی که در طول مسیر مطرح می‌شود همین بحث اختلاس تعاونی راننده‌هاست.

شعارسال: این شبكه ارتباطی تاكسیران‌ها به قدری موثر بوده است كه بالاخره تحت فشار افكار عمومی تمامی نهادهای شهری را وادار به واكنش و پیگیری این پرونده كرده است. راننده‌های تاكسی از اینكه چرا چند ماهی است حق بیمه‌شان واریز نشده و دفترچه‌های‌شان باطل شده است، به‌شدت عصبانی هستند. با این وجود دیروز، ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رییسه شورای شهر و همچنین عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و هم رضا قاضی، معاونت برنامه و توسعه شهرتاكسیرانی درگفت‌وگو با «اعتماد» خبر از حل این مشكل و برقرار شدن دوباره بیمه راننده‌های تاكسی دادند كه جزییات آن را می‌توانید در زیر بخوانید.

‌ ‌ ‌
آقای قناعتی، با وجود اینكه هنوز قصه تعاونی تاكسیران‌ها و مساله بیمه‌شان ادامه دارد، به نظر می‌رسد شورا دیگر پیگیر این ماجرا نیست. الان خبر دارید كه آخرین اقدامی كه در این پرونده صورت گرفته چه بوده است؟

چرا ما در جریان نیستیم؟ ما از همان روز اول تا امروز با جدیت پرونده را پیگیری و تلاش كرده‌ایم مشكل تاكسیران‌ها را حل كنیم. همان‌طور كه می‌دانید تاریخ افتتاح این تعاونی به حدود ٥٠ سال قبل برمی‌گردد. آن زمان این تعاونی با هدف كمك و حمایت از رانندگان تاكسی تاسیس شد و در طول این چند دهه هم كارهای خوبی را در حمایت از رانندگان انجام داده است. این تعاونی الان بیش از ٢٨ هزار عضو دارد كه بیمه‌های‌شان از چندین ماه قبل از طریق این تعاونی پرداخت می‌شده است. این وظیفه را خود اعضا به عهده تعاونی گذاشته بودند. ضمن آنكه فعالیت این تعاونی ربطی به عملكرد تاكسیرانی ندارد. بیمه تاكسیران‌ها هم به این صورت پرداخت می‌شود كه نیمی از آن را خود راننده‌ها و نیمی دیگررا دولت پرداخت می‌كند. مشكل از جایی آغاز می‌شود كه براساس گفته‌های هیات‌مدیره این تعاونی، وقتی كه در آبان‌ماه برای واریز پول‌های بیمه رانندگان به تامین اجتماعی مراجعه می‌كنند، تامین اجتماعی به این بهانه كه هنوز دولت سهمش را نریخته پول را از آنها نمی‌گیرد. البته آنها هم گویا بدشان نمی‌آمده كه پول را كمی در حساب‌شان نگه دارند! بعد از آن هم گویا چند ماهی به همین بهانه پرداخت پول حق بیمه رانندگان عقب می‌افتاد تا اینكه كد بیمه درمانی راننده‌ها قطع می‌شود. بعد از اینكه راننده‌ها متوجه می‌شوند اعتراض‌ها بالا می‌گیرد و شورا و تاكسیرانی و... وارد پرونده می‌شوند و زمانی كه هیات‌مدیره تعاونی می‌روند تا پول‌های حق بیمه را واریز كنند این‌بار تامین‌اجتماعی قبول نمی‌كند .

بالاخره پیگیری‌های شما و تاكسیرانی نتیجه‌ای را هم به دنبال داشته است؟

بله. الان قرار شده فعلا برای حل مشكلات راننده‌ها، مساله حق بیمه اسفند و فروردین آنها حل شود تا اینكه بعدا در مورد آبان ودی و بهمن آنها نیز تصمیم‌گیری و اقدام شود.

قرار شده چطور مشكل‌آن‌دوماه باقی‌مانده حل شود؟

مقرر شده تا خود راننده‌ها شخصا و تك تك به نمایندگی‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه كنند و حق بیمه دوماهه‌شان را بریزند و با توجه به اینكه دولت هم حق بیمه‌اش را واریز كرده است، همانجا برای‌شان دفترچه صادر می‌شود.

تاكسیرانی در این مساله ورود پیدا نكرده است؟

همان‌طور كه گفتم این تعاونی ربطی به سازمان تاكسیرانی ندارد. اما با این وجود ما از این سازمان خواسته‌ایم تا نسبت به این مساله و مشكلات تعاونی بی‌تفاوت نباشد. در كنار تعاونی و سازمان تاكسیرانی یك شركت تاكسیرانی هم داریم. ما اعلام كرده‌ایم كه اگر چنین مسائلی در تعاونی یا شركت تاكسیرانی ادامه پیدا كند، با آن برخورد خواهیم كرد.

و تكلیف این دو ماه باقی مانده چه خواهد شد؟

نخستین و مهم‌ترین هدف ما این بوده كه قبل از هر چیز مشكلات بیمه و درمان رانندگان حل شود كه بحمد‌الله این مساله اتفاق افتاد. حالا بعد از حل این مشكل باید بنشینیم و در مورد آبان و بهمن آنها هم با تامین اجتماعی به توافق‌هایی برسیم.

ولی گفته می‌شد در این میان پای شركت ثالثی هم در میان است.

نه، به جز تعاونی شركت دیگری وجود ندارد.

رقم بدهی تعاونی تاكسیرانی به تامین اجتماعی چقدر است؟

اطلاعی ندارم.

گفته می‌شود اعضای هیات تعاونی فرار كرده‌اند.

نه. فرار نكرده‌اند. بلكه «نیستند«!


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تحلیلی ایران(خبرآنلاین)، تاريخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کد خبر: 529000، www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین