پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
طی حکمی از سوی رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رییس و اعضای "آمایش بنیادین" مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منصوب شدند. اندیشکده‌های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان حلقه مرکزی فعالیت‌های مربوط به تحقیق و طراحی الگو در مرکز الگو، تعریف و تاکنون بر اساس تصمیم شورای عالی مرکز، تعداد 13 اندیشکده راه‌اندازی شده و کار خود را برای اجرای وظایف محوله آغاز کرده است.

شعارسال: طی حکمی از سوی رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رییس و اعضای "آمایش بنیادین" مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منصوب شدند.

 بر اساس احکام صادره از سوی دکتر صادق واعظ زاده، رئیس شورای عالی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دکتر محمدسعید جبل عامل (عضو شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران) به سمت ریاست "اندیشکده آمایش بنیادین" و دکتر منوچهر فرج‌زاده (دانشیار سنجش از راه دور دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر نادر زالی (دانشیار برنامه‌ریزی شهر دانشگاه گیلان)، دکتر مهدی صادقی شاهدانی (دانشیار اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)) و دکتر محمدحسین رامشت (استاد جغرافیای طبیعی دانشگاه اصفهان) به عنوان اعضای اندیشکده برای مدت دو سال منصوب شدند.

اندیشکده‌های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان حلقه مرکزی فعالیت‌های مربوط به تحقیق و طراحی الگو در مرکز الگو، تعریف و تاکنون بر اساس تصمیم شورای عالی مرکز، تعداد 13 اندیشکده راه‌اندازی شده و کار خود را برای اجرای وظایف محوله آغاز کرده است.

بر اساس نظام‌نامه اندیشکده‌ها که به تصویب شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت رسیده، هر یک از اندیشکده‌های مرکز مسئولیت هماهنگی و ساماندهی امر تحقیق و طراحی و تدوین بخشی از الگو و پایش اجرای آن را بر عهده دارند.

بر اساس این تعریف هر اندیشکده اتاق فکری است متشکل از 15 الی 25 نفر از صاحب‌نظران با سابقه فعالیت مؤثر و موفق در فعالیت‌هایی نظیر مدیریت راهبردی، سیاستگذاری و قانونگذاری، اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه که در موضوع اندیشکده صاحب کرسی و یا دارای آثار علمی برجسته باشند.

کارآفرینان و فعالان برجسته بخش خصوصی صاحب‌نظر در موضوع اندیشکده نیز می‌توانند به عضویت اندیشکده منصوب شوند. علاوه بر این‌ها سه تا پنج نفر از محققان جوان که به صورت پاره‌وقت با مرکز همکاری دارند، بدنه کارگروه ویژه اندیشکده را تشکیل می‌دهند.

بر اساس مصوبه شورای عالی مرکز، هر یک از اندیشکده‌ها وظیفه دارند مراحل کار اندیشکده در چارچوب روش‌شناسی و نظام کل الگو را تدوین، روش‌شناسی و مبانی (ارزش‌ها و بینش‌های) مرتبط با حوزه فعالیت اندیشکده را تعریف، مکاتب و نظریه‌های توسعه و کمک به نظریه‌پردازی در باب پیشرفت اسلامی ایرانی را نقد و خطوط و زمینه‌های پژوهشی مورد نیاز الگو به مراکز علمی و پژوهشی و محققان کشور را پیشنهاد و روند گذشته کشور و تصویر و تحلیل وضعیت کشور در حوزه تخصصی اندیشکده را ارزیابی و آسیب‌شناسی کنند. همچنین شاخص‌های مقدماتی ارزیابی پیشرفت کشور در شرایط حال را تدوین کرده و اسنادی را که در موضوع فعالیت اندیشکده قبلا در مراجع ذیصلاح تصویب و ابلاغ شده، بررسی و تحلیل کنند.

بر اساس اعلام دفتر مرکز ارتباطات، مطالعه تطبیقی (مقایسه‌ای) در خصوص تجربیات سایر کشورها، انجام مطالعات آینده‌پژوهی، تدوین اهداف بلند مدت و راهبردهای بلند مدت طراحی نظام‌ها و سازوکارهای زمینه‌ساز حرکت جامعه در مسیر پیشرفت نیز از جمله وظایف اندیشکده‌های مرکز الگو به شمار می‌رود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب: 97062412168،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین