پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
عضو شورای شهر تهران می‌گوید هرکجا اختلاف نظر در تفاسیر یا اعمال قانون رخ دهد، از آن جایی که تفسیر موضوعی قانون در دست مجلس است، مجلس استفساریه می‌دهد. اما در واقع فکر نمی‌کنم در خصوص شهرداران نیازی به استفساریه وجود داشته باشد

شعارسال:عضو شورای شهر تهران می‌گوید هرکجا اختلاف نظر در تفاسیر یا اعمال قانون رخ دهد، از آن جایی که تفسیر موضوعی قانون در دست مجلس است، مجلس استفساریه می‌دهد. اما در واقع فکر نمی‌کنم در خصوص شهرداران نیازی به استفساریه وجود داشته باشد


 قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حالی در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد که هنوز تفاسیر مختلفی از آن می‌شود. بخشی از کارشناسان معتقدند هر نهادی که ریالی بودجه دولتی می‌گیرد، مشمول این قانون است و برخی دیگر معتقدند این قانون مشمول نهادهای خاص نخواهد شد. یکی از نهادهای خاص شهرداری‌های کشور هستند که اساسا انتصاب در آنها توسط دولت انجام نمی‌شود. روز گذشته روحانی قانون را برای اجرا ابلاغ کرد و تا دو ماه دیگر بازنشستگان از دولت خداحافظی خواهند کرد؛ اما هنوز وضعیت شهرداران کشور مشخص نیست. شنیده شده علی لاریجانی و رحمانی فضلی برای بررسی موضوع و نتیجه نهایی در حال تلاش هستند. شهربانو امانی به سوالات رویداد۲۴ درباره این موضوع و همچنین آینده شهرداری تهران پاسخ داده است.

کمک معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران به رویداد۲۴ می‌گوید: هرکجا اختلاف نظر در تفاسیر یا اعمال قانون رخ دهد، از آن جایی که تفسیر موضوعه قانون در دست مجلس است، مجلس استفساریه می‌دهد. اما در واقع بنده فکر نمی‌کنم در خصوص شهرداران نیازی به استفساریه وجود داشته باشد اما اگر استفساریه به مجلس برود، شاید نمایندگان آن انتظاری که شورای شهر تهران برای حفظ آرامش در پایتخت دارد را ارائه نکنند.

امانی گفته است: همانطور که حقوقدانان استدلال حقوقی کردند و بر مبنای حقوقی مسائل را تفکیک کردند، اعتقاد دارم که اگر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات، نظرشان با نظر دوستان دیگر هماهنگ نباشد و روی نظر حقوقدانان پافشاری کنند، فکر می‌کنم می‌شود از ادامه خدمت شهردار تهران برای مدیریت شهر بهره برد.

درباره شهرداران قانون تصریح نکرده است

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در قانون بند خاصی متوجه این موضوع نشده است، تصریح کرد: در قانون جدید قوانین مغایر ملغی نشده است اما از آنجایی که حقوقدانان و برخی از اعضای شورا که عقیده دارند انتخاب شهردار روند و قانون خاص خود را دارد، قید بازنشسته بودن یا نبودن در قانون وجود ندارد اما عجیب آنکه بازرسی کل کشور اعلام کردند که بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شهردار تهران هم باید بروند. در جلسه هم‌اندیشی با شهردار هم بحث بر سر این بود که از منظر قانونی، دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور می‌توانند در رابطه با اختلاف نظری که درباره حضور یا عدم حضور شهرداران وجود دارد، نظر بدهند.

رایزنی رحمانی فضلی و لاریجانی برای ثبات مدیریت شهری

امانی با بیان اینکه شنیده‌ام آقای رحمانی فضلی قرار است برای ادامه حضور آقای افشانی رایزنی‌های لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: با رئیس مجلس هم دراین باره صحبت‌هایی شده است. با همه این تفاسیر مشخص می‌شود که قانون شفاف نیست و آقای رحمانی فضلی بنا دارد در این رابطه رایزنی‌های لازم را انجام دهد. آقای رحمانی فضلی سال‌های سال معاون پارلمانی صدا و سیما بود و چندسال است که در وزارت کشور حضور دارند و اگر قانون صراحت داشت، می‌شد با شرایط بهتری تصمیم گیری کرد.

تغییرات مداوم شهرداری از اختیار شورا خارج شده است

شهربانو امانی با اشاره به تغییرات مداوم شهردار در یکسال و نیم گذشته و تاثیرات نامناسب این بی ثباتی، گفت: ثبات مدیریت برای شورای شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. براساس قانون باید بلافاصله پس از استقرار اعضای شورا و تشکیل هیات رئیسه شهردار انتخاب شود که ما نیز همین کار را از ابتدای ورودمان به شورا انجام دادیم و حتی قبل از شروع به کار رسمی شورای پنجم، جلسات هماهنگی را برگزار می‌کردیم و اجازه ندادیم کار روی زمین بماند.

از افشانی حمایت می‌کنیم

عضو شورای شهر می‌گوید: به دلیل تغییراتی که در یکسال گذشته در خصوص شهردار داشتیم را سعی کردیم به خوبی مدیریت کنیم تا خللی در کار شهری و شورا پیش نیاید. از سوی دیگر نیز ما آقای نجفی را انتخاب نکردیم که برود! اما این آمدن و رفتن‌ها در اختیار شورا نبوده است. تصمیم شورا و شهردار این است که تا آخرین لحظه‌ای که بر سر کار حضور دارند، وظایف خود و اداره شهر تهران را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و شورا نیز از شهردار دفاع و حمایت کامل و جامعی را خواهد داشت.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت رویداد 24، تاریخ انتشار28 شهریور 97، کد خبر: 146545 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
اینهمه کش پیدا کردن موضوع دلیلی داره. برکناری بازنشسته ها مدتها پیش باید اتفاق میافتاد.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
این همه بحث وگفتگو نداره دل ندارن صندلی ریاست پوا وبخوربخور بذارن کنار م.ق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
واقعا دیگه شورشو دراوردن بعد این همه مدت ک این موضوع مطرح شده هنوز درگیری سرش هس :/ معلومه داشته بهشون خوش میگذشته :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
دل کندن سخته دیگه دیگه چجوری باید میلیارد میلیارد سرمایه مارو بزنن به جیب
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین