پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۹۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
بیگدلی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید که ایرادات و ابهامات قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان مشخص و در مجلس رفع شد و در همین راستا شهرداران، استاندارن و فرماندارن مشمول این طرح می‌شوند.
شعارسال: سرنوشت ماندن یا نماندن شهردار تهران هنوز در هاله‌ای از ابهام است. نمایندگان مجلس می‌گویند قانون هیچ استثنایی برای کسی قائل نیست و تمام بازنشستگان باید کنار گذاشته شوند و برخی اعضای شورای شهر می‌گویند افشانی بازخرید کرده و قانون شامل حال او نمی‌شود. فرید موسوی نماینده تهران گفته است قبل از این درباره انتخاب افشانی به عنوان شهردار و مشکل بازنشستگی او هشدار داده بود.

افشانى بارها اعلام كرده تابع قانون است اما از سوى ديگر بی علاقه نیست که حداقل سه سال ديگر در مديريت شهرى تهران باقى بماند. او گفته بود برای ماندنش در شهرداری استفساریه خواهد گرفت.

بازنشستگان نیروهای مسلح می‌توانند در حوزه خود و بعد از بازنشستگی همچنان فعالیت داشته باشند

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: این قانون از مجلس به شورای نگهبان فرستاده شد و از آن یک ایراد و ابهام گرفته شد که آنهم مربوط به بازنشستگان نیروی مسلح بود. این ایراد به کمیسیون ارجاع داده شد که در پی آن بازنشستگان نیروهای مسلح با اذن رهبری می‌توانند در سازمان های مربوطه خود یعنی در همان حوزه نیروهای مسلح مشغول به کار شوند.

شهرداران مشمول طرح بکارگیری بازنشستگان می‌شوند

بیگدلی با اشاره به استثناء های این طرح گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح با اذن رهبری، فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50درصد، وزرا روسای قوا، معاونین رئیس‌جمهور، رئیس و معاونین قوه قضاییه، رئیس و نائیب رئیس مجلس شامل استثناءهای قانون منع بکارگیری می‌شوند. فرمانداران، استانداران و شهرداران نیز اگر سابقه ایثارگری نداشته باشند، قانون برای آن‌ها الزامی است.

افشانی سابقه ایثارگری نداشته باشد باید بهشت را ترک کند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه افشانی شهردار تهران اگر سابقه ایثارگری نداشته باشد باید از سمت خود کنار برود، خاطرنشان کرد: اگر افشانی بازخرید نکرده باشد و سابقه ایثارگری نداشته باشد نمی‌تواند در شهرداری تهران ادامه دهد. این قانون البته بار دیگر در صحن مطرح و بار دیگر به شورای نگهبان ارسال می‌شود تا ایرادات باقی مانده رفع شود. توصیه من به دولت این است تا زمانی که این قانون تصویب نهایی و لازم الاجرا نشده است، دولت خودش شروع کند و مدیران بازنشسته را کنار بزند و روندی که قرار است چند ماه طول بکشد را خودشان سریعتر آغاز کنند و جوانان را جایگزین مدیران بازنشسته دولت، استانداران فرمانداران شهرداران کنند و از این قانون تبعیت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کدخبر: 143990 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
تورو خدا برای وضعیت کارجوونا یه فکری کنین
با این جور چسبیدن مدیرای بازنشسته به صندلی مدیریتی خودشون کار جوونا همین طور لنگ میمونه
ا.ف۷۵
ناشناس
France
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
بااین وضعیت تا صدسال دیگه کار به جوونا نمیرسه م.ق۷۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
امیدوارم به زودی بازنشسته ها فقط نقش مشاوره ای در سازمانها داشته باشند تا هم جوونها صاحب شغل بشن و هم از تجربیات بازنشسته ها استفاده بشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
اینجوری که اینا جلو میرن جوون ها باید حالا حالا بیکار باشن روزی هم میرسه که شایسته ها بیاین راس کار
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین