پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
شهردار تهران در بازدید از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه از پروژه‌های زیست‌محیطی واقع در آن مجموعه دیدن کرد و درجریان اقدامات محیط‌زیستی برای کنترل آلایندگی زباله‌سوزها قرار گرفت. به گزارش همشهری، در این بازدید مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با شرح روند فعالیت اجرایی و پروژه‌های زیست‌محیطی، مراحل استحصال گاز متان از پسماند شهری، استحصال مصالح از نخاله‌های ساختمانی و تصفیه شیرابه پسماند را شرح داد.

شعار سال: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با شرح روند فعالیت اجرایی و پروژه‌های زیست‌محیطی، مراحل استحصال گاز متان از پسماند شهری، استحصال مصالح از نخاله‌های ساختمانی و تصفیه شیرابه پسماند را شرح داد.

رضا عبدلی در این‌باره گفت: روزانه حدود 9هزار تن پسماند شهری در تهران تولید و وارد سایت آرادکوه می‌شود و در آنجا هر کدام بر حسب قابلیت خود در مسیر ویژه‌ای قرار می‌گیرند. او با بیان اینکه فرایند جمع‌آوری پسماند در شهر تهران در حدود 33درصد از کل هزینه‌های خدمات شهری را به‌خود اختصاص داده است، بیان کرد: سامانه زباله‌سوز این مجموعه از 2 خط 100تنی تشکیل شده است و می‌تواند 3مگاوات ساعت برق از پسماند‌های برگشتی خطوط پردازش به‌دست بیاورد. برق تولیدی که حاصل سوزاندن حدود 180 تا200تن پسماند منسوجات و کیسه‌های پلاستیکی است، از طریق تجهیزات موجود به شبکه برق سراسری منتقل می‌شود.

عبدلی با اشاره به تولید کمپوست از پسماند‌های تر، سوزاندن زباله و تولید انرژی از پسماند خشک که قابلیت احتراق بالا دارند، افزود: جداسازی‌ پسماند خشک ارزشمند در خطوط پردازش و ارسال آن به کارخانه‌های بازیافت و نهایتا دفن پسماند‌های بی‌ارزش بخشی از فرایندهای جاری در مجموعه آرادکوه است.

سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران نیز دراین‌باره گفت: سامانه ریجکت‌سوز و نحوه تولید برق از پسماند، گام مؤثر و مفیدی برای تولید انرژی از پسماند است زیرا آلاینده‌ها و خاکستر آن کنترل می‌شود و مجوز زیست‌محیطی دارد. سامانه ریجکت‌سوز تحت پایش آنلاین سازمان حفاظت محیط‌زیست است و در انتهای دودکش خروجی آن فیلتر‌هایی برای جذب آلاینده‌های مضر نصب شده است. خاکستر یا ضایعاتی که در این سامانه باقی می‌ماند غالبا از نوع شن و ماسه است که در حرارت 950درجه سانتی‌گراد ذوب نمی‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 3 مهر 97، کدمطلب: 31709، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا کشور در این زمینه از اعتبارات کمی برخورداره! باید تامین بشهایشالله در اینده نزدیک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
تا اجرا شدن این پروژه فکر میکنم از مرز های خطر فراتر رفتیم همین الان شما تو وضعیت خطرناکی هستیم
سوق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین