پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
استاندار کردستان گفت: در جریان نشست هایمان با مقامات استان سلیمانیه، موضوع ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در شهرهای مرزی استان کردستان با هدف حل مشکل کولبری و امنیت مرزهای استان مطرح شد.

شعارسال بهمن مرادنیا شامگاه امروز(23آذر ماه) در کنفراس خبری با رسانه های استان با اشاره به سفر اخیر خود و هیاتی از فعالین اقتصادی کردستان ایران به اقلیم کردستان عراق با بیان نتایج نشست با استاندار سلیمانیه تصریح کرد: نتیجه نشست تشکیل ۶ کمیته کاری در خصوص توسعه مرزها، حل مشکلات مرز باشماق، مباحث زیرساختی کشاورزی، مشکلات سرمایه گذاری در استان کردستان و ارتباطات تیم‌های ورزشی و گروه‌های فرهنگی دانشگاهی استان کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بود.

کاهش هزینه‌های دریافتی از تجار در مرزهای استان کردستان با استان سلیمانیه

وی عنوان کرد: در خصوص مشکلات استاندارد و قرنطینه مرز باشماق گفت و گوهایی انجام و تصمیم بر حل هرچه سریع‌تر مشکلات مرز باشماق گرفته شد.

مرادنیا درخصوص تصمیم استانداران دوطرف در رابطه با کاهش هزینه های دریافتی از تجار ادامه داد: در مرز باشماق هزینه اضافی از تجار گرفته می شود که در نشست ها مقرر شد هر دو طرف هزینه‌های پرداختی را تاحد امکان کاهش دهند.

وی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های مرز سیرانبند و سیف از طرف اقلیم کردستان کامل نشده است خاطرنشان کرد: شروع به کار بازارچه سیف سقز و مرز سیرانبند بانه از جمله مطالبات مهم استان بود که در نشست با طرف عراقی مطرح و قول پیگیری و اجرای هرچه زودتر کارهای آن گرفته شده است؛ در نظر داریم با مسئولان کشوری برای تبدیل سیرانبند به مرز رسمی، رایزنی و گفت و گو کنیم.

استاندار کردستان گفت: مسیر سلیمانیه به باشماق ۴ بانده تعریف شده است که به زودی تکمیل خواهد شد و با اتمام پروژه راه مریوان به سنندج در آینده نه چندان دور طول مسیر سنندج به سلیمانیه به حدود دو ساعت و نیم خواهد رسید که این مهم برای تجار و بازرگانان دوطرف، زمینه مناسبی را برای مبادلات هرچه سریعتر کالا فراهم می کند.

تحکیم روابط دوطرف از اهداف مهم سفر به سلیمانیه بوده است

وی با اشاره به اهداف سفر هیئت استان کردستان به استان سلیمانیه اظهار کرد: یکی از اهداف سفر تحکیم روابط دوطرف بوده که از نظر خویشاوندی و فرهنگی هیچ تفاوتی با ما ندارند و پیشنهاد شد دیدارهایی منظمی با مشارکت مسئولان استان کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق انجام شود.

مرادنیا درخصوص برگزاری نشست بین مسئولان دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه با استادان دانشگاه کردستان افزود: یکی از بحث‌های تفاهمنامه امضا شده ارتباطات ورزشی، فرهنگی و دانشگاهی میان دو استان بوده که در ادامه تصمیم بر حذف هزینه ویزای ورود و خروج این هیئت ها از مرز گرفته شده است.

احداث شهرک‌های صنعتی مشترک راه حلی برای مشکلات کولبری و امنیتی مرزهای استان

وی با بیان این‌که استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در زیرساخت های اولیه‌ نظیر تامین آب، برق و گاز مشکل جدی دارد تصریح کرد: در نشست هایمان با استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق موضوع ایجاد و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی مشترک در خاک ایران و در شهرستان های مریوان، سقز و بانه با مشارکت بخش خصوصی دوطرف مطرح شد که می تواند راه حلی برای حل مشکل کولبری و امنیتی مرزهای استانمان باشد.

فعالین اقتصادی سلیمانیه‌ای مشتاق به سرمایه گذاری در استان کردستان هستند

استاندار کردستان عنوان کرد: چندین نشست با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی استان سلیمانیه برگزار و مباحث خوبی از طرف آن ها مطرح شد و تجار سلیمانیه‌ای علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان کردستان نشان دادند.

وی ادامه داد: سرمایه گذار مرکز تفریحی آربابالند شهرستان بانه یکسری مشکلات اداری در استان داشته و در نتیجه گفت و گوها قرار شد مشکلات و مراحل اداری سرمایه گذاران اقلیم کردستان به صورت مستقیم توسط استانداری پیگیری و انجام شود.

مرادنیا با تاکید بر ضرورت حل مشکلات سرمایه گذاران سلیمانیه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به گله‌مندی سرمایه گذاران سلیمانیه‌ای از اجرای مراحل اداری در استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع موظف شد مشکلات سرمایه گذاران را هرچه زودتر حل کند.

وی با بیان این‌که تعداد افراد ایرانی مشغول به کار در اقلیم کردستان عراق از 20هزار نفر به 4هزار نفر رسیده است اظهار کرد: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق از اعمال سختگیری هایی برای صدور ویزای تکنیسین ها و کارگران ایرانی خبر داده که تعداد زیادی از این افراد مجبور به ترک شغل خود در اقلیم شده اند که این موضوع از طرف ما در نشست هایمان با طرف عراقی مطرح و قول حل هرچه سریعتر این مشکل از آن ها گرفته شد.

استاندار کردستان افزود: با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت و گوی تلفنی داشتم که جناب رئیس جمهور علاقه زیادی به سفر به استان کردستان و شهر سنندج نشان دادند و هر دو مسئول قول اجرایی شدن تفاهم نامه های امضا شده را دادند.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت های قابل توجه استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق یادآور شد: استاندار مهربان، مردمی و متعصب این استان، دکتر هه‌وال ابوبکر با نگاه مثبت به فعالین اقتصادی بخش خصوصی توانسته توسعه خوبی در استان سلیمانیه ایجاد کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:23 آذر 97، کدخبر:97092311338 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
به نظرم کسی که کولبری میکنه از مشکلات این کارمیکنه پس مشکلات خودمون را حل کنیم بعد به افلیم کردستان عراق بپردازیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین