پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
معاون سازمان میراث فرهنگی استان تهران گفت: مجری مرمت ساختمان ظهیرالاسلام دانشگاه تهران است، طرح مصوبی برای این خانه وجود دارد و قرار است در آینده کاربری ویژه‌ای داشته باشد که احتمالا به عنوان پاویون از آن استفاده می‌شود.

شعارسال: معاون سازمان میراث فرهنگی استان تهران گفت: مجری مرمت ساختمان ظهیرالاسلام دانشگاه تهران است، طرح مصوبی برای این خانه وجود دارد و قرار است در آینده کاربری ویژه‌ای داشته باشد که احتمالا به عنوان پاویون از آن استفاده می‌شود.

محسن شیخ‌الاسلامی در خصوص آخرین وضعیت خانه ظهیرالاسلام گفت:‌ این ساختمان سال‌ها پیش ثبت شد و هم اکنون در حال مرمت است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کار مرمت این ساختمان خیلی کند پیش می‌رود، گفت: مجری مرمت این ساختمان دانشگاه تهران است، طرح مصوبی برای این خانه وجود دارد و قرار است در آینده کاربری ویژه‌ای داشته باشد که به احتمالاً به عنوان پاویون از آن استفاده می‌شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه مالک ساختمان ظهیرالدوله سازمان تأمین اجتماعی است و آنها هم به دنبال احیاء بنا هستند، گفت: این بنا برای دوره پهلوی اول و بانی آن سردار سپهدار تنکابنی است و به دلیل خیابان مجاور با اسم خانه ظهیرالاسلام شناخته می‌شود.

خانه ظهیرالاسلام متعلق به اواخر دوره‌ی قاجار با معماری تلفیقی از ایرانی و فرنگی و گچ‌بری‌های متفاوت در ۲۷ مرداد سال ۹۳ طبق اعلام فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی در آن زمان، در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری بوم و بر، تاریخ انتشار: 25آذر 1397 ، کدخبر: ،www.boomobar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین