پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کارشناس آموزش و پرورش گفت : ما سازکار پیشگیری ازحوادث ناگوار را نداریم چه رسد به بحث آگاهی از وجود اورژانس اجتماعی، در حال حاضر آسیب های اجتماعی به دبستان ها رسیده اما همچنان در چند قدمی برخی مدارس به آسانی مواد مخدر خرید و فروش می شود که با این اتفاق، شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان دور از انتظار نیست.

شعار سال: با توجه به کاهش سن آسیب های اجتماعی در کشور و انتشار اخبار آزار و اذیت و برخوردهای خشن با کودکان و نوجوانان در رسانه ها به نظر می رسد بخش پرورشی آموزش و پرورش باید برای کنترل این موضوع وارد عمل شوداما چرا هنوز دانش آموزان حتی از ساده ترین حق و حقوق خود بی خبرند و نمی دانند در زمان وقوع حادثه یا اتفاق ناگوار می توانند با اورژانس اجتماعی و ... تماس بگیرند، موضوعی بود که برای پاسخ به آن با کارشناس آموزش و پرورش گفتگو کرده ایم. در ادامه بخوانید...

شهرام جمالی، معلم و کارشناس آموزش و پرورش گفت: نحوه مواجه آموزش و پرورش با مسئله آسیب های اجتماعی بسیار محافظه کارانه است و هیچ گونه دوره های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان، خانواده ها و دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب ها، آگاه سازی و چگونگی برخورد با موضوع در زمان بروز حادثه، برگزار نمی شودوی تصریح کرد: ما سازو کار پیشگیری ازحوادث ناگوار را نداریم چه رسد به بحث آگاهی از وجود اورژانس اجتماعی، در حال حاضر آسیب های اجتماعی به دبستان ها رسیده اما همچنان در چند قدمی برخی مدارس به آسانی مواد مخدر خرید و فروش می شود که با این اتفاق، شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان دور از انتظار نیست.

جمالی بیان کرد: مدیران و معلمان حتی آمادگی و آگاهی اولیه از مدیریت بحران را تا رسیدن اورژانس اجتماعی و ... به محل حادثه ندارد به طور مثال در مدرسه ای، دانش آموز با مصرف قرص برنج با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کرد و مدیر مدرسه قصد خوراندن آب به دانش آموز مسموم شده را داشت، در حالی که آب یکی از گزینه هایی ست که اثربخشی این قرص را تسریع می کند.

این کارشناس افزود: ما حتی آمار واقعی از آسیب های دانش آموزی در کشور نداریم و یا اگر هم باشد در آمار دهی با کلمات بازی می کنیم.

وی در پایان با اشاره به چند راهکار ساده برای کاهش آسیب های دانش آموزی گفت: اولین گام برای کاهش آسیب های دانش آموزی؛ در راس قرار گرفتن موضوع پیشگیری از سوی معاونت پرورشی و تامین اعتبار مالی برای اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی است که در وهله اول باید و قبل از هر اقدامی باید به صورت علمی از نوع آسیب، جامعه هدف، تعداد افراد آسیب دیده و ... پژوهش و تحقیقات واقعی انجام و در نهایت پس از تنظیم آمار، کارشناسان علوم رفتاری و تربیتی برای ارائه راهکار وارد عمل شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 17 دی 97، کد مطلب: 796310، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین