پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
تفاهم‌نامه همکاری سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی درباره ایجاد پارک موضوعی و توسعه گردشگری فضایی ظهر امروز با حضور رضا مسرور مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی انزلی و رئیس سازمان فضایی ایران منعقد شد.

شعارسال: مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی انزلی در این مراسم با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح‌های گردشگری موضوعی فضایی در سطح منطقه هستیم اظهار کرد: ایجاد تمایز از رویکردهای اصلی سازمان بنادر در حوزه گردشگری است و منطقه آزاد انزلی با توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و امکانات متنوع، از جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فضایی برخوردار خواهد بود.

رضا مسرور اقدامات و برنامه‌های اجراشده برای عدم وابستگی صنعت فضایی کشورمان به دیگر کشور را امری ارزشمند اعلام کرد و گفت: می‌توان از الگوی کشورهای توسعه‌یافته در مسیر اقتصاد گردشگری فضایی در این منطقه به‌عنوان پایلوت این طرح ملی بهره برد.

کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر داده‌های ماهواره‌ای هستند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران نیز با اشاره به جایگاه سازمان فضایی ایران در صنعت فضایی بین‌المللی اظهار کرد: کشور ایران در حوزه فضایی با استفاده از توان متخصصان بومی دستاوردهای مهمی را کسب نموده و از معدود کشورهایی است که به‌تمامی چرخه دانش و فناوری فضایی دست پیداکرده است.

وی دلیل انتخاب منطقه آزاد انزلی را استقبال گردشگران فراوان از این منطقه اعلام کرد و افزود: اقتصاد گردشگری فضایی در دنیا بسیار فعال و پویا است و در نظر داریم یکی از مدل‌های موفق دنیا در زمینه گردشگری فضایی را در این منطقه اجرا می‌کنیم.

مرتضی براری فضا را یک اقتصاد نوظهور و جذاب در دنیا اعلام کرد و افزود: کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر داده‌های ماهواره‌ای هستند و صنعت اطلاعات مکانی در دنیا بسیار مهم است و باید در انقلاب صنعتی چهارم با تحلیل و پردازش داده‌ها ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر توجه بیشتر بر صنعت فضایی گفت: تحلیل داده‌های ماهواره‌ای و استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان بر روی توسعه و بهره‌وری صنعت و کشاورزی مؤثر است.

جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه علم فضایی، انسان‌ها را به خدا نزدیک می‌کند اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های خوب منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری، این منطقه می‌تواند پایلوتی برای اجرای طرح گردشگری فضایی باشد و زمینه حضور گردشگران خارجی در منطقه افزایش یابد.

به گزارش فارس، این تفاهم‌نامه در هفت ماده و ۱۱ بند و به مدت سه سال باقابلیت تمدید، به‌منظور شناخت هر چه‌بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو سازمان و همچنین احداث طرح پایلوت منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضایی) در این منطقه منعقد شده است.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و عملی سازمان فضایی ایران و ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی؛ در راستای ایجاد منطقه گردشگری فضایی ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

پیگیری و تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه موردتوافق با استفاده از ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی، همکاری در برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مرتبط با گردشگری فضایی، جانمایی بخشی از اراضی گردشگری منطقه به ایجاد محیطی برای گردشگری فضایی از مهم‌ترین بندهای این تفاهم‌نامه است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری رویداد گیلان، تاریخ انتشار: 21بهمن 1397 ، کدخبر:29397 ،www.rooydadegilan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین