پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹
نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه کاملا موافق پرداخت مالیات توسط پزشکان هستم، گفت: برخی از این افراد، درآمدهای بسیار زیادی دارند و عده‌ای از آنها از پرداخت مالیات هم فرار می‌کنند که جرم و جفا در حق جامعه است.

شعارسال: نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه کاملا موافق پرداخت مالیات توسط پزشکان هستم، گفت: برخی از این افراد، درآمدهای بسیار زیادی دارند و عده‌ای از آنها از پرداخت مالیات هم فرار می‌کنند که جرم و جفا در حق جامعه است.

زهره طبیب زاده نوری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس درباره مالیات پزشکان گفت: من صد درصد با موضوع پرداخت مالیات پزشکان موافق هستم. برخی از افراد این صنف، درآمدهای بسیار زیادی دارند و عده­ای از آنها از پرداخت مالیات هم فرار می­کنند. ­هر کسی فرار مالیاتی داشته باشد جرم و جفا در حق جامعه است.

*نصب کارتخوان یک قرارداد اجتماعی برای قانون‏‌مند کردن دریافتی پزشکان است

طبیب زاده در پاسخ به سوالی درباره اعتراض برخی پزشکان به مصوبه کمیسیون تلفیق که ملزم کردن پزشکان به نصب کارتخوان در مطب، در شان آنها نیست، اظهار داشت: یعنی چی که در شان­ پزشکان نیست؟! مریض ممکن است پول خرد در آن حد نداشته باشد. نصب کارتخوان یک قرارداد اجتماعی برای قانون‏‌مند کردن دریافتی پزشکان است. باید این کار انجام شود. ضمنا مگر شخص پزشک قرار است از کارتخوان استفاده کند، منشی این کار را انجام می­‌دهد.

وی افزود: برای ارزیابی‌‏های قانونی و مالیاتی همه معاملات باید شفاف شود. این هم یک روش شفاف‏ کردن پرداخت­های بیمار به پزشک است و هیچ ارتباطی هم به شان پزشکان ندارد.

این نماینده سابق مجلس که دندانپزشک نیز هست، درباره ضرورت تناسب مالیات پرداختی با درآمدهای پزشکان گفت: واقعیت این است که اگر پزشکی مشمول مالیات نشود از او مالیات علی الراس می‏گیرند، که این ظلم به پزشک است که مالیات بر اساس نظر یک کارشناس به صورت اتفاقی و مقایسه‏ای بنا به تخصص او گرفته شود.

طبیب زاده با اشاره به اینکه بعضی از پزشکان در یک تخصص خاص، مراجعه کنندگان خیلی زیادی دارند و برخی مراجعه کنندگان کمتری دارد و آنها برای ارائه یک خدمت مشابه هم مبالغ متفاوتی دریافت می­کنند، افزود: اگر این شفاف شود عدالت برقرار می‏شود. براین اساس دکتری که درآمد زیادی دارد و این درآمد هم مشخص است، متناسب با میزان درآمدش، مالیات می­پردازد و دکتری که درآمد کمتری دارد، مالیات کمتری پرداخت می­کند.

وی با تاکید بر اینکه عادلانه نیست که اگر دو پزشک تخصص یکسانی دارند، مالیات مشابهی بپردازند، اظهار داشت: زمانی عادلانه است که درآمد افراد کاملا مشخص باشد و بر اساس درآمدشان از آنها مالیات بگیرند. نکته دیگر اینکه مالیات مصارف عمومی دارد و همه افراد به ازای خدماتی که کل جامعه به آنها ارائه می‏کند حقی به جامعه دارند و باید مالیات بدهند. پزشکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. وقتی از خدمات عمومی استفاده می­کنند باید ما به ازای آن مالیات بپردازند.

* پزشکان تافته جدا بافته نیستند

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه پزشکان تافته جدا بافته نیستند، گفت: همانطوری که سایر مشاغل خدماتی ارائه می‏کنند و برای مصارف عمومی مالیات می‏پردازند، پزشکان هم خدمات ارائه می‏کنند و باید برای اداره کل جامعه مالیات بپردازند. در تمام کشورهای دنیا این یک امر طبیعی است که تمام اقشار جامعه از جمله پزشکان به صورت کاملا حساب شده مالیات بدهند.

طبیب زاده اضافه کرد: مهم این است که پرداخت این مالیات عادلانه باشد و نباید چون این شخص پزشک است، رقم مالیاتی‌اش اجحاف‏‌آمیز باشد. در تمام کشورهای پیشرفته دنیا که از لحاظ اقتصادی و مالی وضع بسیار خوبی دارند، بخش عمده‌‏ای از درآمدهای دولت از طریق مالیات تامین می‏شود و پزشکان هم یکی از بخش‏‌هایی هستند که در کشورهای به لحاظ صنعتی و اقتصادی پیشرفته هستند، مالیات‏‌های خیلی سنگین می‏‌پردازند. بنابراین این حق دولت‌‏ها است که برای ارائه خدمات عمومی از همه اقشار جامعه از جمله پزشکان مالیات بگیرد.

 کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:30 بهمن 1397 ، کدخبر: 13971130000494، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین