پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۹۱۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با برقراری مدارس مهارتی، فرصت کافی برای برنامه‌ریزی عمیق‌تر و تربیت نسل مهارت‌آموز در اختیار است.
شعار سال : درباره ارزیابی خود ازطرح مهارت‌آموزی در مدارس و آموزشکده‌های سما دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در مدارس و آموزشکده‌های سما از سال ۱۳۹۵ با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» فعالیت خود را آغاز کرد و پلانی از وضعیت موجود ترسیم و در سهگام تدوین شد.

وی ادامه داد: در گام نخست توانمندی مقاطع مختلف تحصیلی سنجیده شد و بر همین اساس یک‌سری مهارت برای مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه مانند آموزش مهارت‌های زندگی از جمله آداب و معاشرت، مهارت کلامی و ... صورت پذیرفت.

مدارس مهارتی

معاون دانشگاه و رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اضافه کرد: گام دوم مهارت‌آموزی، آموزش سواد بر اساس تعریف یونسکو است، سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد رایانه، سواد آموزش و پرورش.

احمدی گفت: در همین راستا فعالیت‌های سواد عاطفی شامل همایش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای نخستین‌بار درکشور، سواد ارتباطی شاملچنددوره بازارچه محبت به‌منظور برقراری ارتباط با جامعه و همنوع دوستی و کمک به بیماران، سواد مالی شاملدوره‌های کاربنیان در مدارس به منظور تهیه و تولید دست‌ساخته و عرضه آنها برایفروش به‌منظور کسب درآمد و پس‌انداز، سواد رسانه شاملدوره‌های آموزش سخنوری و ایجاد ارتباط در فضای مجازی، سواد رایانه شاملدوره‌های ICDL برای دانش‌آموزان و سواد آموزش و پرورش شامل کتب درسی مصوب آموزش و پرورش انجام شد.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها به‌صورت مستمر از سال ۱۳۹۵ در حال اجراست و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ مجدد تیم برنامه‌ریزی مرکز آموزشی و فرهنگی سما، نیازهای روز جامعه و دانش‌آموزان و دانشجویان را بررسی و در صورت نیاز تغییرات لازم به‌منظور اجرای استراتژی‌های مهارت‌آموزی را ایجاد خواهد کرد.

مدارس مهارتی

رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در گام سوم و گام آخر دانش‌آموزان و دانشجویان سما توانایی ایجاد کسب مهارت تخصصی در زمینه کارآفرینی و اشتغال را خواهند داشت.

احمدی بیان کرد: سما اکنون مرحله دوم و سوم را آغاز کرده و استراتژی و خط‌مشی اجرای گام چهارم نیز تدوین شده است.

وی درباره راه‌اندازی مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی و فواید و نتایج آن به آنا گفت: ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند. رشته‌های نظری و سایر مدارس فاقد دوره‌های مهارت‌آموزی هستند در صورتی‌که نیروی کار لازم برای بخش‌های صنعت و خدمات باید از هنرستان‌ها، مدارس مهارت‌محور و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تأمین شود.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز سمای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به عرصه مهارتی‌کردنمدارس سما درصدد ایجاد ساختاری مناسب به‌منظور توانمندی، ارتقای سطح خودباوری، مسئولیت‌پذیری و تقویت فرهنگ تلاش وپرورش نسلی کارآفرین و اشتغالزاست.

مدارس مهارتی

احمدی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال ایجاد حلقه اتصال دانش‌آموز مهارت‌محور به دانشجوی آچار به‌دست یا به اصطلاح یقه‌آبی است، چراکه دوره کاردانی دوره نسبتاًکوتاهی برای پرورش نسل کارآفرین و اشتغالزاست؛اما با برقراری مدارس مهارتی، فرصت کافی برای برنامه‌ریزی عمیق‌تر و تربیت نسل مهارت‌آموز در اختیار است.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از  خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار:5اسفند1397 ، کدخبر: 361949 :  www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
این مدارس می تونه به مراتب بهتر از مدارس فعلی عمل کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین