پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
تکلیف ۲ هزار ملکی که در دوره مدیریت گذشته شهر تهران واگذار شده مشخص شد.

شعارسال :بر اساس گزارشی که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از املاک واگذار شده شهرداری تهران تهیه کرده است از میان ۲ هزار ملکی که بر اساس بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری ها واگذار شده اند، ۷۵۱ ملک از موضوع بند ۶ انحراف داشته بنابراین تخلیه آنها در دستور کار قرار گرفته است.
از این تعداد ۷۵۱ ملک از موضوع بند ۶ ماده ۵۵ انحراف داشته اند و باید تخلیه شوند. بر  اساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری های شهرداری مجاز است اراضی و ابنیه متعلق به خود را برای تأسیس موسسات فرهنگی و بهداشتی و تعاونی مانند بنگاه حمایت مادران و نوانخانه و پرورشگاه و درمانگاه و بیمارستان و شیرخوارگاه و تیمارستان و کتابخانه و کلاسهای مبارزه با بی سوادی و کودکستان و باغ کودکان و امثال ان در حدود اعتبارات مصوب و با تصویب انجمن شهر با حفظ مالکیت به رایگان  و یا با شرایط معین واگذار کند.  

اسکن اسناد ۶۰ هزار ملک شهرداری

کمیته شفافیت و شهر هوشمند چند ماهی است به مشکلات سازمان املاک و مستغلات ورود کرده است. چند جلسه ای برگزار شده است.

بهاره آروین در خصوص جزییات آخرین جلسه ای که کمیته شفافیت با مدیران سازمان املاک و مستغلات داشته است  گفته است: اسناد تمامی املاک شهرداری که در حدود ۶۰هزار ملک را شامل می‌شوند در سامانه جامع املاک اسکن و آرشیو شده است اما فرآیند تکمیل و تایید اطلاعات این املاک از جمله اطلاعات جانمایی آن‌ها بر روی نقشه اطلاعات مکانی تهران طی نشده است و به همین دلیل گزارش‌گیری از وضعیت بهره‌برداری و انجام عملیات مالی بر روی آن‌ها با محدودیت مواجه است. در این راستا مقرر شد سامانه جامع املاک به‌نحوی ارتقا داده شود تا امکان گزارش‌گیری از اطلاعات تمامی املاک شهرداری در هر مرحله‌ای از فرایند ثبت و تایید اطلاعات که باشند فراهم گردد.

در مجموع  ثبت و تکمیل اطلاعات مربوط به ۴۹۸۲ ملک اختصاصی (اعم از زمین، ساختمان، آپارتمان، متروکه، ...) در سامانه جامع املاک نهایی شده است اما ثبت اطلاعات املاک عمومی با پیچیدگی بیشتری روبه‌رو بوده است چرا که بسیاری از آنان به‌صورت معبر عمومی (بزرگراه، پیاده‌رو، ...) درآمده‌اند و احصاء و جانمایی پلاک ثبتی ملکی که قبلا در آن محل واقع بوده دشوارتر است.

 در این‌ رابطه سازمان املاک به همکاری سازمان فاوا، اقدام به جانمایی این املاک تملک شده بر روی نقشه اطلاعات مکانی تهران کرده و در همین راستا، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در دستور کار داده تا سازمان ثبت برمبنای جانمایی این املاک بر روی نقشه، مالکیت آن‌ها را به نام شهرداری تهران ثبت کند و بدین شیوه شهرداری از پرداخت چندباره وجه در قبال این املاک به‌واسطه ادعای مالکیت مالک قبلی در محاکم قضایی معاف شود.

ثبت اطلاعات ۹۰۰ ملک واگذار شده

به گفته وی همچنین در مورد گزارش حدود دوهزار ملک که در دوره‌های پیشین با استناد به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری به‌رایگان در اختیار اشخاص، موسسات و نهادهای گوناگون گذاشته شده بودند و در دوره اخیر مورد کشف و رصد قرار گرفته‌اند، تطابقِ مورد استفاده آن‌ها با موارد ذکر شده در این بند از قانون شهرداری مورد بررسی قرار گرفته است و برمبنای نتایج این بررسی، تخلیه ۷۵۱ ملک که موارد استفاده انحراف از موضوع بند ۶ داشته است، در دستور کار سازمان املاک قرار گرفته است.

در مورد مابقی این املاک نیز مقرر شد بر مبنای مصوبه مهرماه ۹۶ شورای شهر، لیست این املاک جهت تصمیم‌گیری شورا هر چه سریع‌تر به شورای شهر ارسال شود. همچنین بنابر گزارش ارایه شده در این خصوص، اطلاعات ۹۰۰ ملک از این دوهزار ملک در سامانه جامع املاک ثبت شده و ثبت اطلاعات مابقی آن‌ها نیز در دست انجام است. دراین‌رابطه مقرر شد حداکثر تا پایان سال ۹۷، اطلاعات کلیه این املاک به‌طورکامل در سامانه جامع املاک ثبت شود.

آروین ادامه داد: موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه، یکسان‌سازی فرم ارزیابی قیمت املاک و همچنین فرم قراردادهای اجاره بود. باتوجه‌به اقدامات انجام‌گرفته تابدین‌جا و فراهم شدن زیرساخت‌های سیستمی انجام ارزیابی و عقد قرارداد اجاره از طریق سامانه جامع املاک، مقرر شد از نیمه اسفندماه، این زیرسیستم‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

شعارسال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:4 اسفند 1397،کد خبر:17745،eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
این همه طرخ وپروژه و پیگیری بی نتیجه فقط حرف میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین