پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
شهردار اصفهان با تاکید بر این که مدیریت شهری با حمایت فکری از سوی دانشگاه‌ها ۳‌مرکز نوآوری و خلاقیت شهری، مرکز فناوری‌های نوین شهری و مدیریت کمپین‌های اجتماعی شهری را برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی کرده است ادامه داد:این مهم نشانگر ارتباط شهرداری با دانشگاه است


شعارسال : دکتر مهدی جمالی نژاد در جلسه پرسش و پاسخ با اساتید دانشگاه اصفهان در تالار مهر علیزادهدانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان گفت: در مسائل مختلف از جمله زیست‌محیطی از اساتید و دانشگاهیان خواهش داریم تا ورود پیدا کنند و شهرداری را در این مسیر همراهی کنند.
وی تاکید کرد: از هر گونه تفاهم دو طرفه با دانشگاه استقبال و حمایت می کنیم و امیدواریم با استمرار نشست ها و جلسات آزاد اندیشی با اساتید از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان استفاده کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که سعی داریم ارتباطمان را با دانشگاه و دانشگاهیان بیشتر کنیم بیان کرد: اعتقاد دارم جدایی بین دانشگاه و شهرداری نیست چرا که وقتی قرار است شهری تبدیل به یک شهر دانش محور و دانایی محور شود حضور دانشگاه، اساتید و دانشجویان باید در آن پررنگ باشد.

جمالی نژاد با تاکید بر مشهود بودن نظرات علمی اساتید در پروژه های شهرداری تصریح کرد: بنا داریم نظرات، نقدها و پیشنهادات دانشگاهیان را پیرامون مدیریت شهری در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما آمادگی آن را داریم تا در صورت نیاز ماهانه این جلسات را برگزار کنیم و با ورود به حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی و غیره نقطه نظرات اساتید دانشگاه را بدانیم.
شهردار اصفهان تاکید کرد: از برگزاری چنین جلساتی در دانشگاه صنعتی و دانشگاه های دیگر استقبال می کنیم و خوشبختانه به دلیل دانشگاهی بودن معاون برنامه ریزی شهرداری، پیش از این در دانشگاه هنر جلساتی را داشته ایم.

وی اذعان داشت: اگر نظرات اساتید دانشگاه را داشته باشیم یقینا تصمیمات آگاهانه و عالمانه ای خواهیم گرفت.

* راه اندازی ۳‌مرکز نوآوری و خلاقیت شهری

شهردار اصفهان با تاکید بر این که مدیریت شهری با حمایت فکری از سوی دانشگاه‌ها ۳‌مرکز نوآوری و خلاقیت شهری، مرکز فناوری‌های نوین شهری و مدیریت کمپین‌های اجتماعی شهری را برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی کرده است ادامه داد:این مهم نشانگر ارتباط شهرداری با دانشگاه است لذا باید همه اساتید و صاحب نظران برای حل مشکلات شهر و ارائه ایده‌های جدید و کاملاً علمی به این عرصه وارد شود و امیدوار هستیم که حضور دانشگاهیان در شهرداری پررنگ شود.

ویبا بیان این که سخت ترین مدیریت ها، مدیریت شهری است افزود:مدیریت شهری چندوجهی می باشد به طوری که شهرداری یک نهاد خدماتی است که حتی برای یک روز تعطیل‌پذیر نیست.

شهردار اصفهان با اشاره به این که فعالیت شهرداری به‌صورت درآمد-هزینه‌ای است تصریح کرد: شهرداری در قبالپولی که از مردم می‌گیرد باید خدمات ارائه کند و این مهم مشکل است که از مردم پول گرفت و رضایت آنان را جلب نمود.

* شهرداری ها ۵۰۰ وظیفه کاری دارند

وی با بیان این مطلب که کارشناسان بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ وظیفه کاری را در شهرداری‌ها تعریف کرده اند افزود: اما معتقدم بیش از ۵۰۰ وظیفه کاری مختلف که از تولد تا مرگ افراد را در بر می گیرد در شهرداری وجود دارد.
جمالی نژاد با اشاره به این که اصفهان در چند دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و امروز هم پایتخت فرهنگی جهان اسلام، شهر جهانی صنایع دستی، ریاست دبیرخانه (ICCN) میراث معنوی جهان و عضو هیئت رئیسه شهرهای تاریخی جهان می باشد اذعان داشت: شهر اصفهان در سال ۲۰۱۶ به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی معرفی می‌شود.

جمالی‌نژاد با انتقاد از کم توجهی به رویداد های شهر اظهار داشت: میزان توجه نسبت به عنوان هایی که شهر اصفهان به مناسبت های مختلف دریافت می کند مثل انتخاب به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام و یا ثبت جهانی به عنوان شهر صنایع دستی، بسیار ناچیز است و به گونه ای بر خورد شده که گویی اتفاق خاصی رخ نداده است؛ در صورتی که تمام این عناوین دارای اهمیت بالایی هستند.

* راه اندازی فاز سوم مترو قبل از تغییر شورا

وی با تاکید بر این که شهرداری اصفهان پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام را در دستور کار خود قرار داده است افزود: شهر اصفهان نخستین شهری است که مترو در آن مطالعه شده و پس از سال‌ها انتظار و تغییر و تحول ما شاهد بهره‌برداری از فاز اول خط یک متروی بودیم همچنین فاز دوم سال ۹۵ و فاز سوم را سعی داریم تا قبل از تغییر شورای شهر در سال ۹۶ به پایان برسانیم.

شهردار اصفهان اذعان داشت: مرکز همایش ها، میدان امام علی (ع)، میدان استقلال، میدان ۲۵ آبان و نهضت آسفالت در حال پیگیری است و سعی ما بر این است که هیچ کدام از پروژه ها و فعالیت ها متوقف نشود و تاکنون نیز به این مهم دست یافته ایم.

وی با اشاره به نهضت آسفالت که برای اولین بار در سال ۸۵ در اصفهان انجام گرفت و بسیاری از معابر آسفالت شد ادامه داد: امسال با توجه به رکود اقتصادی ما دومین نهضت آسفالت را داشتیم و کمتر محله‌ای است که در حال حاضر بخشی از آن آسفالت نشده باشد.

* راه اندازی اولین خط تراموا از میدان جمهوری تا دانشگاه

شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی تراموا تصریح کرد: مطالعات تراموا شروع شده در حال بررسی جزئیات این پروژه نیز هستیم که اگر به سرانجام برسد اولین خط تراموا از میدان جمهوری تا دانشگاه اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که مطالعات ما برای احداث تراموا به نتیجه برسد بی‌شک این پروژه را برای شهر زیبای اصفهان جایگزین اتوبوس‌های BRT می‌کنیم.

* مساجد سبد فرهنگی محلات

جمالی نژاد ادامه داد: با توجه به این که مساجد در گذشته محور توسعه شهر بودند و حتی در سایر کشورهای اسلامی نیز مساجد محور همه فعالیت‌ها هستند، مقرر شد تا احداث فرهنگسراها در کنار مساجد صورت پذیرد تا این موضوع به عنوان یک سبد فرهنگی در محلات مطرح باشد.

جمالی نژاد افزود: در بحث فرهنگی رویکرد محله محوری را در پیش گرفته ایم و سعی داریم نقش مساجد را در عرصه ی فرهنگ پر رنگ تر کنیم.

گفتنی است؛ جلسه پرسش و پاسخ شهردار اصفهان با اساتید دانشگاه اصفهان در تالار مهرعلیزاده دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از ۲۰ تن از اساتید این دانشگاه در یک فضای دوستانه و صمیمی برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت صاحب نیوز ، تاریخ انتشار سه شنبه 05 آبان 1394 ، کد مطلب : 314407 : www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین