پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه سال ۹۷ بین حوزه هنری و کانون‌های مساجد در عرصه نمایش امسال شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.
شعار سال: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه سال ۹۷ بین حوزه هنری و کانون‌های مساجد در عرصه نمایش امسال شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با حوزه هنری در زمینه تئاتر منعقد کرد.

وی عنوان کرد: حوزه هنری در عرصه تئاتر فعال عمل کرده است، ما ۴۰ نمایشنامه در زمینه نگارش و اجرا تفاهم بستیم، نیمی از هزینه‌هایش را داده‌ایم و نیمی را نیز حوزه تقبل کرده است تا این پروژه کلید بخورد.

وی درباره موضوعات این نمایش‌ها گفت: غالباً مسائل دینی، مذهبی، اجتماعی و مسائلی که چالش‌های اساسی جامعه است به عنوان موضوعات این نمایش‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارزانی درباره زمان اجرای این نمایشنامه‌ها گفت: فعلاً که پروژه برای سال ۹۷ کلید خورده و تا پایان سال ۹۸ این رخداد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان از کل کشور در این کار همراهی خواهند داشت، گفت: افرادی که بخواهند در این پروژه همراهی کنند باید به حوزه هنری یا به معاونت فرهنگی کانون‌های مساجد مراجعه کنند. کسانی که نمایشنامه قوی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام ارزانی اظهار داشت: ما چند کار فاخر تئاتری در کاشان داشتیم که اخیراً یکی از آنها اجرا شد. سال قبل هم یک کار دیگر داشتیم. در عرصه تعزیه هم برخی کانون‌ها فعال شده‌اند این اتفاق خوبی است چرا که توریست‌ها هم می‌توانند این کارها را تماشا کنند.

وی در پایان گفت: برای محرم سال ۹۸ تصمیم داریم در برخی حسینیه‌ها کارهایی انجام دهیم، صندلی بگذاریم و مردم تعزیه تماشا کنند. هزینه‌هایش را هم خود مردم می‌توانند کمک کنند این یک کار گردشگری دینی می‌شود چرا که توریست‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند و حضور داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398، کدخبر: 13971225000906 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
چقدر عالی میشه مفاهیم دینی از طریق تئاتر ترویج شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین