پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
محمد حقانی، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باغ های شهر باید آزاد شود و در اختیار مردم قرار داده شود گفت: مصوبه برج باغ ها نقطه ضعف شورای پنجم است و نکته جالب اینجا است که حتی کمیسیون سلامت و محیط زیست که باید سنگ باغ ها را به سینه بزند با این مصوبه موافق بود که بیشتر مایه تاسف است.

شعار سالمحمد حقانی، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به مستثنی شدن 62 باغ از مصوبه شورای شهر پنجم گفت: در مسئله برج باغ ها بسیار دلخور شدم و متاسفانه 62 باغ با مساحت 15 هکتار را مصوب کردند که در آن ساخت و ساز شود.

وی ببان اینکه به ظاهر در مصوبه پیشین در برج باغ ها 30درصد اجازه ساخت و ساز داشت، افزود: این ساخت و سازها در عمل تا 50 درصد حتی تا 100 درصد هم ساخت و ساز انجام می گرفت. در همان مواردی هم که رعایت می شد بقیه مساحت باغ که می بایست در اختیار فضای شهر قرار گیرد با ایجاد رمپ و لوپ، خیابان و محوطه سازی تخریب شد. با این سیاق مجوزدهی در عمل باغات از بین رفت.

حقانی با انتقاد از شورای شهر تهران گفت: این 16 هکتار باغ ظرفیت زیست محیطی و اکولوژیک برای تهران است که بیشتر آن هم در منطقه 1 قرار دارد و درختانی تا 50 سال قدمت در آن قرار داشتند. در این 16 هکتار چه درختی کاشته شود که 50 سال صبر کنیم که تا این حجم تخریب جبران شود؟ حجم زیادی از ظرفیت زیست محیطی تهران را از بین رفت.

رئیس سابق کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان حج تخریب ها در باغات شهر گفت: بیش از 4500 هکتار یعنی 80 درصد از مساحت باغ های تهران از بین رفته است حالا در هر دوره ای و هر زمانی انجام گرفته باشد. الان مهمترین مسئله در این پرونده این است که این 16 هکتار باید باقی بماند.

وی درباره راه حل پیشنهادی که می توانست پیگیری شود گفت: علی رغم ضعف بنیه مالی شهرداری، بایستی این باغ ها با تهاتر یا واگذاری تراکم که در شهرداری معمول است خریداری و تملک شود اما حالا بنابر مشکلات مالی پارک سازی نشود. با برداشتن دیوارها رهاسازی شود تا از فضای سبز محبوس آن مردم استفاده کنند تا در زمان مناسب پارک سازی شود.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به اینکه باغ های شهر باید آزاد شود و در اختیار مردم قرار داده شود گفت: مصوبه برج باغ ها نقطه ی ضعف شورای پنجم است و نکته جالب اینجا است که حتی کمیسیون سلامت و محیط زیست که باید سنگ باغ ها را به سینه بزند با این مصوبه موافق بود که بیشتر مایه تاسف است.

حقانی توجیه شورا درباره احتمال رد شدن مصوبه با رای دیوان عدالت را نادرست دانست و افزود: اینکه با این توجیه باید استثنا در این قانون ایجاد شود، درست نیست. اگر در کمیسیون شهرداری تغییر کاربری و به تناسب آن اجازه ساخت داده نشود، به این معنا نیست که حق مالکیتش نادیده گرفته شده است.

عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه باغ های باقیمانده در تهران تنها نقاط قابل اتکا زیست محیطی تهران هستند گفت: اگر مدیریت شهری نمی تواند باغ ها را حفظ کند، حداقل تخریب نکند. متاسفانه با طرح هایی مثل خانه باغ یک عده ای دنبال این مسائل هستند که گفتنش صلاح نیست.

وی با اظهار این نکته که طرح خانه باغ همان طرح قبلی است و نتیجه اش غیر تخریب باغ ها نیست، گفت: مردم تهران با این وضع الودگی هوا و ترافیک، با این تراکم جمعیت، الان اکسیژن برای نفس کشیدن ندارند. حق مردم است که این باغ ها در اختیارشان قرار بگیرد.

حقانی با بیان اینکه شهرداری به جای اجرای پروژه هایی مانند راه اندازی ایستگاه های دوچرخه سواری هیچ کمکی به مردم نمی کند گفت: تهران قابل دوچرخه سواری نیست و این طرح، شکست خورده است.

عضو سابق شورای شهر بسیاری از پروژه های دیگر هم که اجرا می شود را فاقد تاثیرگذاری دانست و گفت: تهران باید فقط به توسعه زیرساخت های حمل و نقل، اجرای طرح های نگهداشت شهری و به بالابردن ظرفیت زیست محیطی توجه کند.

وی با بیان اینکه از مسئله مصوبات برج باغ ها توسط شورای پنجم نمی گذرم افزود: در شورای چهارم اصلاح طلبان اکثریت را نداشتند و اینکه گفته شود 13 نفر از شورای قبل اصلاحطلب بودند درست نیست، این ظاهر قضیه است اما باطن قضیه اینطور نبود. در مصاحبه و بحث همه اصول را قبول دارند و زیرپا نمی گذارند اما واقعا تعداد ما کمتر از 13 نفر بود. ما در شورای قبل اقلیت کمی بودیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دانا تاریخ انتشار 13فروردین 98، کد خبر: 1469409، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
یه طرح شهرداری جدید پیاده کرده اونم شکست خورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین