پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
شهرداری تهران در ایام نوروز در مناطق مختلف شهر پایگاه‌هایی را ایجاد کرد که در کنار افزایش روحیه نشاط در جامعه، هزینه‌های بسیاری را برای مدیریت شهری به همراه داشت.
شعارسال: با پایان یافتن نوروز ۹۸ با نگاهی به سطح شهر شاهد انواع اقداماتی هستیم که شهرداری تهران برای زیباسازی شهر در ایام نوروز در مناطق مختلف شهری انجام داده است. از انواع این اقدامات می‌توان به رنگ آمیزی معابر از قبیل: ستون پل‌ها، دیوار‌های کوتاه شهری، باجه‌های تلفن، نصب و رنگ آمیزی تخم مرغ‌های رنگی و پهن کردن سفره‌های هفت سین در برخی از میادین شهری اشاره کرد.

انجام این دسته از اقدامات در کنار ایجاد روحیه نشاط در شهروندان و افزایش کیفیت بصری شهر تهران، همواره برای شهرداری تهران دارای هزینه است، اما میزان این هزینه‌ها به چه شکل است و آیا در سایت شفافیت شهرداری تهران به اعلام عموم مردم می‌رسد؟

برزین ضرغامی، رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای زیباسازی شهر تهران در ایام نوروز گفت: در ایام پیش از نوروز جهت زیباسازی فضای شهری و افزایش کیفیت بصری، ۱۰۰ نقطه از شهر تهران بر اساس اولویت مناطق، رنگ آمیزی محیطی شد.

وی با اشاره به اهمیت رنگ آمیزی و افزایش کیفیت بصری پایتخت گفت: بنا به دستور شهردار تهران رنگ آمیزی محیط شهری با توجه به نماد‌های اسلامی- ایرانی در دستور کار قرار گرفت و این میزان از اهمیت تا جایی است که رنگ آمیزی معابر با توجه به آیین نامه پالت رنگ آمیزی معابر در تمام طول سال باید انجام شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد: در سال گذشته با صدور فراخوانی اعلام کردیم هنرمندانی که دارای ایده جذاب در جهت زیباسازی شهر تهران هستند، طرح‌های خود را ارائه کنند که ما در نیمه بهمن ماه توانستیم تمامی ایده‌ها را جمع آوری کنیم که پس از جمع آوری ایده‌ها و بررسی آن‌ها از ایده‌های منتخب جهت انجام پروژه‌ها دعوت به عمل آمد.

ضرغامی با اشاره به جمع آوری ایده‌های خلاقانه گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران پیش از نوروز جمع آوری ایده‌های دانشجو محور بود که با جمع آوری ایده‌های دانشجویان رشته‌های هنر و گرافیک، سازمان زیباسازی اقدام به شناسایی ایده‌های اسلامی – ایرانی مناسب پایتخت کرد.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات پیکر تراشی بر روی تنه درختان خشک شده است که در خیابان ولیعصر (عج) به عنوان بزرگترین و یکی از شناخته شده‌ترین خیابان‌های تهران انجام شد.

ضرغامی با اشاره به آغاز نوسازی شهر تهران از خیابان ولیعصر (عج) گفت: در سال گذشته نقطه تمرکز آغاز اجرای طرح استقبال از نوروز در بلوار کشاورز بود و امسال علاوه بر بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر (عج) نیز جزء نقاط شروع طرح نوروزی قرار گرفت که در نهایت به ۴۰ نقطه از شهر تهران بسط داده شد که این نقاط بیشتر نوروزگاه (پایگاه‌های نوروزی شهر تهران) بودند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره میزان هزینه‌های انجام شده برای زیباسازی شهر تهران در ایام نوروز گفت: بنده در حال حاضر اطلاع دقیقی از میزان هزینه‌های صورت گرفته در این باره ندارم و میزان و شکل هزینه کرد برای افزایش کیفیت بصری شهر در ایام نوروز بر عهده شهرداری مناطق است و این کار بر دوش سازمان زیبا سازی شهرداری تهران نیست.

خیابان ولیعصر (عج) تهران جزء مکان‌هایی است که در ایام نوروز تغییرات چشمگیری را به خود دید که یکی از آن‌ها جشنواره نور است که در پارک ملت انجام شد.

همچنین حجت پور اسماعیلی رئیس سازمان زیباسازی منطقه ۳ شهرداری تهران در توضیح میزان هزینه انجام شده در ایام نوروز اظهار کرد: در آماده‌سازی خیابان ولیعصر (عج) برای نوروز، تمرکز ما بر کاهش هزینه‌های آماده سازی این خیابان برای این ایام بود.

وی ادامه داد: در این میان توجه بر کاهش هزینه‌ها سبب شد در حالی که امکان عقد قرارداد با پیمانکاران جدید برای انجام پروژه‌های نوروزی بود، پروژه‌های نوروزی سال ۹۸ به پیمانکاران سال‌های گذشته که سابقه کار با شهرداری منطقه را داشتند، سپرده شود.

رئیس سازمان زیباسازی منطقه ۳ شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره نور در پارک ملت گفت: انجام یک سری از پروژه‌ها در ایام نوروز با همکاری دو جانبه سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه صورت گرفت که جشنواره نور یکی از آن‌ها بود که پیمکاران آن از خود سازمان زیباسازی شهر تهران این پروژه را انجام دادند و هزینه‌های آن نیز بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری تهران است.

پوراسماعیلی در خصوص میزان هزینه‌های صورت گرفته در این ایام گفت: شهرداری منطقه هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص میزان هزینه‌های صورت گرفته نرسیده است و در صورت جمع بندی نهایی نیز شهرداری منطقه بدون کسب اجازه از حراست امکان انتشار اعداد و ارقام مربوط به هزینه‌های صورت گرفته را ندارد.

این در حالی است که با آغاز به کار سایت شفافیت همه قرارداد‌های میلیاردی شهرداری تهران با پیمانکاران و هزینه کرد آن‌ها باید از طریق این سایت به اطلاع عموم برسد.

اما نکته مهم این است که هزینه‌های صورت گرفته برای امور زیباسازی شهر اگرچه کلان است، اما به علت آن که برای هر مورد قرارداد جداگانه‌ای منعقد می‌شود، مبلغ قرارداد به حد نصاب درج در سایت شفافیت نمی‌رسد و شهروندان از هزینه‌های صورت گرفته مطلع نمی‌شوند.

حال باید منتظر ماند و دید توپ سرگردان اعلام مبلغ هزینه‌های انجام شده سازمان زیباسازی شهرداری تهران در زمین کدامیک از طرفین فرود خواهد آمد و میزان هزینه انجام شده در بحث زیباسازی شهر تهران در ایام نوروز را باید از زبان رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران بشنویم یا از زبان شهرداری مناطق؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 20 فروردین 1398 ، کدخبر: 1474435 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین