پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
فعال سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب شهرستان ری در نامه‌ای سرگشاده از برگزاری همایش شوراها در فرودگاه امام خمینی (ره) انتقاد کرد وی گفت بنظر می آید برگزاری این قبیل همایش ها که هزینه های هنگفت و سنگینی بر نهادها و سازمانها تحمیل می کند ؛ اسراف ؛ بی ثمر و غیرضروری باشد.
شعار سال :اسمعیل شاه محمدی فعال سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب شهرستان ری در نامه‌ای سرگشاده از برگزاری همایش شوراها در فرودگاه امام خمینی (ره) انتقاد کرد.

در نامه سرگشاده فعال سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب شهرستان ری به رئیس شورای اسلامی شهرستان ری آمده است:

با احترام با خبر شدیم دومین همایش نقش شوراها در توسعه شهرری ؛ قرار است همزمان با نهم اردیبهشت ؛ سالروز شوراها در سالن اجتماعات فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار گردد.
حقیقتا از شنیدن این خبر با توجه به شرایط سخت تحریم هاو از سویی سیل ویرانگرکه بخشی از مردم کشور عزیزمان را عزادار ؛ بی خانمان و غمزده کرده است و شدیدا نیازمند کمک های فراوان مادی هستند ؛ سخت متعجب و متاثرشدم .
بنظر می آید برگزاری این قبیل همایش ها که هزینه های هنگفت و سنگینی بر نهادها و سازمانها تحمیل می کند ؛ اسراف ؛ بی ثمر و غیرضروری باشد.
کشور در یک شرایط بسیار سختی قراردارد که فقط باقناعت می توانیم مقابل تحریم های دشمن بایستیم و با قناعت می توانیم به کمک هم وطنان سیلزده کشورمان بشتابیم وباید آحاد ملت بزرگ ایران در تدارک یک نهضت صرفه جویی باشند و برگزاری این قبیل همایش های پرخرج و بی ثمر ؛ مصداق بارز اسراف است و به نهضت صرفه جویی آسیب می زند و با قناعت در تعارض است .
دربرگزاری همایش امسال ؛ چند سوال مطرح است و خواستار پاسخگویی جناب آقای حسن خلیل آبادی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان ری هستیم .
۱ – سال قبل ؛ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف اصلی همایش را شناسایی پتانسیل هاو استعدادهای شهرستان ری را در جهت هم افزایی بیشتر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی معرفی کردید و بیان اهداف بسیار مفید و اتفاقا ضرورت هم داشت .
اما بفرمایید آن همایش در شناسایی پتانسیل ها واستعدادهای شهرستان ری چه میزان موفقیت داشت ؟ و این بخش از اهداف را برای خوانندگان تشریح کنید .
۲ – یکی دیگر از اهداف مهم همایش را شناسایی مشکلات شهری و دستیابی به راهکارهای مناسب ؛ از سوی کارگروه ها عنوان کرده اید ؛ توضیح دهید دراین زمینه چقدر نتیجه گرفته اید ؟
۳ – در آن مصاحبه فرمودید : کارشناسان باید راهکارهای نوینی در جهت رفع مشکلات اجتماعی ؛ اقتصادی و فرهنگی ری ایجاد کنند که موجبات توسعه شهرستان ری فراهم گردد.
بفرمایید در همایش سال قبل از سوی کارشناسان چه راهکارهای نوینی در جهت رفع مشکلات پیشنهاد شده است ؟
۴ – در پایان در آن مصاحبه یکی دیگر از اهداف همایش را تبادل نظراعضای شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم با مسئولان اجرایی و نمایندگان قوه مقننه بمنظور اصلاح قوانین به نفع مردم و پیشبردامور جاری شهرستان ری را بسیار مفید مطرح کرده اید .
مشخص کنید چه تعدادجلسات بانمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی داشته اید و خروجی و عواید تبادل نظرات بین اعضای شوراهای اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی چه بوده است ؟
۵ – پرسش آخر ما اینجاست که چه بخشی از همایش ها که اغلب پرهزینه برگزار می شوند ؛ ضروری هستند وچه بخشی از آنهاغیر ضروری اند ؟ و آیا ملاک و معیاری برای سنجش ضرورت همایش ها وجود دارد ؟ و برپایه چه منطق و استدلالی باید این همه پول بیت المال (قریب به دویست میلیون تومان ) و مهمتر از آن وقت کارکنان دولت صرف برگزاری این همایش ها شود که به اذعان کارشناسان؛ اغلب آنها غیر کاربردی و بی حاصل هستند .
…. امیدواریم شاهد پاسخ قانع کننده باشیم ؛ اما بی شک برگزاری همایش مذکور بیش از آنکه با هدف گره گشایی از مشکلات اساسی و اولویت دار کشور همراه باشد ؛ به درد کارنامه برخی از مسئولان می آید و حتی اگر این همایش ها در راستای گره گشایی از مشکلات مردم باشد ؛ باز هم میزان اثرگذاری آنها به نسبت هزینه هایشان از سوی صاحبنظران مورد نقد جدی واقع شده است و دقیقا از همین نقطه است که ذهنیت بدبینی در بین مردم ایجاد می شود .
امیدوارم این نامه و یاداشت تلنگری باشد ضمن لغو برگزاری همایش ؛ در اندیشه اولویت های مهم تری باشیم و هزینه این همایش را تقدیم مددجویان سیل اخیر کشور کنیم .
انشاء الله
اسمعیل شاه محمدی
هشتم اردیبهشت ۹۸

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:8اردیبهشت1398،کدخبر:1480659،www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین