پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر مسئولان شهرداری تهران درباره تخلفات پارسال در خصوص طرح ترافیک توضیحات و دفاعیات خود را مطرح نکنند ناچاریم به صورت غیابی رأی صادر کنیم.

شعارسال: سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پرونده گرانفروشی شهرداری تهران در خصوص طرح ترافیک سال گذشته منجر به صدور حکم در تعزیرات شده است؟ افزود: اردیبهشت سال گذشته پرونده‌ای با عنوان گرانفروشی طرح ترافیک و افزایش دو ساعته طرح از ساعت ۱۷ به ۱۹ به سازمان تعزیرات ارجاع و با بررسی‌های اولیه این گرانفروشی برای تعزیرات محرز شد.

وی گفت: در خصوص بلیت متروی تهران هم همین اتفاق افتاده است و مسئولان مترو از جمله مدیر عامل مترو تهران در شعبه رسیدگی کننده حاضر شد، اما متأسفانه دوستان ما در حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با وجود ۱۴ نامه نگاری با شهرداری تهران پاسخی ندادند و ما حتی با آقای افشانی شهردار وقت تهران و همچنین ۳۱ فروردین امسال با آقای حناچی شهردار تهران مکاتبه کردیم که تاکنون جوابی ندادند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: سازمان تعزیرات بیش از این منتظر پاسخ معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نمی‌ماند و به صورت غیابی حکم پرونده را صادر می‌کند.

رایگانی گفت: البته ما دوست داشتیم این موضوع در سایه تعامل به سرانجام برسد، اما چون سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان بازوی اجرایی دولت موظف به احقاق حقوق مردم است در شرایطی که هزینه طرح ترافیک دو برابر و دو ساعت هم به زمان آن اضافه شد باید مسئولان ذیربط می‌آمدند و در خصوص نحوه قیمت گذاری شان توضیح می‌دادند و دفاعیاتشان را مطرح می‌کردند که در شعبه حاضر نشدند و ما به طور غیابی رأی صادر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با توجه به اعلام مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اعلام قیمت شکر به مبلغ هر کیلو ۳ هزار و ۴۰۰ تومان چرا هم با کمبود این کالا در فروشگاه ها­ مواجهیم و هم در صورت موجود بودن با قیمت‌های بالاتر از ۷ هزار تومان عرضه می‌شود؟ افزود:­ اخیرا ستاد تنظیم بازار­ ­قیمت شکر را ۳ هزارو­ ۴۰۰ تومان اعلام کرد و تا زمانی که شکر به میزان کافی در اختیار توزیع کنندگان خرد قرار گیرد زمانی دارد و ما این چند روز را هم منتظر می‌مانیم تا شکر به میزان اعلام شده به دست مردم و مصرف کنندگان بخش‌های صنعتی و تولیدی برسد.

وی گفت: قطعا از هفته آینده در این موضوع ورود می‌کنیم و با متخلفان و گرانفروشان برخورد خواهد شد و بر اساس طرح ضیافت رمضان ۹۸ این نظارت‌ها با حضور کارشناسان اتحادیه و اصناف­ صورت خواهد گرفت.

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حال که مسئولان اتحادیه قیمت خرما را اعلام نمی‌کنند تعزیرات چه ورودی برای کنترل قیمت خرما در آستانه ماه مبارک رمضان خواهد داشت؟ افزود:­چون مسئولان اتحادیه خشکبار و انجمن خرما قیمت مصوب را اعلام نکرده اند دست ما برای برخورد بسته است و از مسئولان ذیربط درخواست می‌کنیم قیمت خرما را براساس کیفیت­ و تنوع آن اعلام کنند تا دست واحدهای رسیدگی کننده از جمله تعزیرات برای برخورد با گران فروشی که هم اکنون هم شاهد آن هستیم، باز باشد.

وی­ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق قانون با مسئولان اتحادیه که قیمت مصوبه را اعلام نمی‌کنند چه نهادی یا سازمانی باید برخورد کند؟ گفت:­ اتاق اصناف ناظر بر عملکرد اتحادیه هاست.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره طرح ضیافت رمضان ۹۸ سازمان تعزیرات نیز افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار این طرح باید از ۱۰ اردیبهشت آغاز شود که ما از امروز این طرح را آغاز کردیم و همکاران ما در سراسر کشور با تکیه بر نظارت بر توزیع اقلام پرمصرف از جمله لبنیات، گوشت، مرغ، زولبیا و بامیه، خرما، شکر و روغن بازرسی‌هایی را با همراهی بازرسان اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت اغاز کرده اند که این نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رایگانی گفت: از شهروندانی که با تخلفاتی از جمله گران فروشی و دیگر تخلفات بهداشتی مواجه می‌شوند، تقاضا می‌کنیم با سامانه‌های تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس بگیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98021005268: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین