پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
محمد علی شجاعی در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل صف برای اقلامی همچون گوشت، قند و شکر گفت: دولت مجوز توزیع گوشت تنظیم بازار را به منظور توزیع این قلم کالا برای دهک‌های پایین جامعه داده است و در خراسان شمالی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و باید این اقلام به دست این افراد برسد.

شعار سالمحمد علی شجاعی در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل صف برای اقلامی همچون گوشت، قند و شکر گفت: دولت مجوز توزیع گوشت تنظیم بازار را به منظور توزیع این قلم کالا برای دهک‌های پایین جامعه داده است و در خراسان شمالی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و باید این اقلام به دست این افراد برسد.

وی افزود: قرار بر این است تا این کالاها به دست اقشار ضعیف جامعه برسد و از سوی دیگر این افراد نیز مشخص و دارای شناسنامه هستند، بنابراین چرا این اقلام در صف برده می‌شود و چرا به جایی برده می‌شود که دلال می‌آید و سپس نیاز به مأموران نیروی انتظامی است؟

وی با تاکید بر اینکه با توزیع این کالاها در میان نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد باید بساط صف در استان برچیده شود، ادامه داد: گلایه بنده از مدیران استانی این است که تبدیل به روابط عمومی شده اند و فقط مشکلات را بیان می‌کنند و چاره‌ای درست به حال آن نمی‌اندیشند.

شجاعی با طرح این سوال که چه کسانی صف گوشت را به وجود آورده اند؟ اظهار کرد: اگر مسئولان ذی ربط گوشت را صحیح و بر اساس اولویت بندی توزیع می‌کردند آیا شخص نیازمند روستایی از روستا برای خرید گوشت به شهر می‌آمد و صف تشکیل می‌شد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر قشر بهزیستی و کمیته امداد افرادی همچون کارگران که میزان درآمد آن نیز بسیار پایین است، توضیح داد: بعد از توزیع اقلام یارانه در میان دو قشر باید ساز و کاری طراحی شود که این اقلام بدون تشکیل صف میان آنها نیز توزیع شود.

وی در ادامه به دستورالعمل‌هایی که در خصوص توزیع کالا از تهران به استان صادر می‌شود اشاره و تاکید کرد: مسئولان ذی ربط در ابتدا باید این دستورالعمل‌ها را در کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کنند و سپس در صورت تصمیم گیری بر اجرای آن، در استان اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: استان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین هر تصمیم در حوزه بازار باید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شود.

۶۰۰۰ واحد صنفی در خراسان شمالی مالیات پرداخت نمی‌کنند

وی در ادامه با بیان اینکه از هر چهار مغازه در این استان یک واحد فاقد پروانه کسب است، گفت: می‌توان گفت ۶۰۰۰ واحد صنفی در این استان فاقد پروانه کسب هستند و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی به معدن سرب و روی در اسفراین و مشکلات به وجود آمده در آن اشاره کرد و افزود: این دستور داده شد که از فردا هیچ یک از متخلفان و سودجویان در آنجا نباشد و این امر محقق شد و هم اکنون هیچ کسی نیست و مشکل معدن آلبلاغ جمع شد.

استاندار خراسان شمالی خطاب به دستگاه‌هایی همچون صمت، نیروی انتظامی و اظهار کرد: جلسه‌ای تشکیل می‌شود و طی یک ماه تمامی واحدهای صنفی بدون پروانه، پروانه دار خواهند شد، در غیر این صورت با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن رؤسای اتحادیه‌ها نیز در حل مشکل گران فروشی و واحدهای صنفی بودن پروانه ورود پیدا می‌کنند در غیر این صورت برکنار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای اتحادیه‌ها در این استان فقط تصور می‌کنند که انتخاب شده اند و دیگر هیچ نقشی در حل مشکلاتی همچون گران فروشی ندارد.

آرد مازاد بر مصرف نانوایی‌ها قطع شود

نماینده عالی دولت در استان به مسئله خروج آرد خارج از شبکه نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه مازاد بر مصرف آرد در این استان خارج از شبکه توزیع می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

وی خطاب به مسئولان ذی ربط بیان کرد: میزان نیاز و سهمیه آرد نانوایی‌های استان مورد بررسی قرار گیرد و آرد مازاد بر مصرف آنها قطع شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگویم نانوایی اضافه در استان وجود دارد، افزود: سازمان صمت استان تلاش کند و بازاریابی لازم را جهت فروش نان این استان در سایر استان‌ها انجام دهد. با اجرای این طرح می‌توان اشتغال خوبی را برای زنان و مردان این استان ایجاد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 30اردیبهشت 98، کد خبر: 98023015816، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
مثل دوران جنگ همه چیز ما صفی شده دیگه واسه همه چی باید وایسیم تو صف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین