پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
در تازه ترین به روز رسانی موسسه های اعزام دانشجو به خارج، سازمان امور دانشجویان برخی ضوابط جدید برای ادامه فعالیت این مراکز اعلام کرده است.

شعار سال: سازمان امور دانشجویان، فهرست موسسات مجاز برای اعزام دانشجو به خارج را بازنگری و بروز رسانی می کند.

بر اساس بروز رسانی صورت گرفته در خردادماه جاری، تنها 120 موسسه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز اعزام دانشجو به خارج دارند.

این در حالیست که در بروز رسانی اسفندماه 123 موسسه مجوز فعالیت داشتند.

موسسه هایی که اعتبار مجوز فعالیت شان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد با متقاضیان اعزام به خارج نیستند.

سازمان امور دانشجویان خطاب به این متقاضیان تاکید می کند که در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم به ویژه قرارداد به صورت حضوری یا ارسال مدارک، نسبت به شکایت خود اقدام کنند.

موسسه های فعال برای تمدید مجوز حداقل باید سه ماه قبل از انقضای اعتبار، تقاضای تمدید کرده و جدول گزارش آخرین عملکرد را به سازمان امور دانشجویان ارسال کنند.

هر موسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج ازکشور، فقط برای کشور یا کشورهایی که نام شان در مقابل نام موسسه درج شده، اجازه اقدام دارد.

بنابراین متقاضیان باید داشته باشند موسسه مورد نظرشان به هیچ وجه اجازه اقدام برای سایر کشورها را ندارد.

مجوز صادر شده فقط برای فعالیت در شهری است که به موسسه ها اعلام شده است؛ بنابراین، این مراکز اجازه فعالیت در شهرهای دیگر کشور حتی شعبه یا نمایندگی ندارند.

هر یک از موسسات خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور، صرفاً مجاز به تبلیغ در سایت اعلام شده به سازمان امور دانشجویان هستند و تبلیغ در سایر سایت های الکترونیکی همچنین همکاری با سایر موسسات اعزام دانشجو و تبلیغ سایر حوزه های فعالیت کاملاً غیرمجاز و از درجه اعتبار ساقط است.

برگزاری دوره ها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه ها بدون دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح ممنوع است.

تعدادی از موسسه های اعزام دانشجو به خارج طبق قوانین سازمان امور دانشجویان عمل کرده اند و مجوز آنها در ماه های آتی سال جاری و سال 99 تمدید شد.

همچنین تمدید مجوز ادامه فعالیت تعداد دیگری از این موسسه ها توسط سازمان امور دانشجویان در حال بررسی است.

اعتبار مجوز برخی از این موسسه ها به پایان رسیده است که تاکنون برای تمدید این مجوزها اقدامی نکرده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 خرداد 98، کد مطلب: 83329477: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین