پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
وزارت کشور در ابلاغیه‌ای شهرداران، همسر و فرزندان تحت تکفلشان را به سکونت و اقامت در محل خدمتشان موظف کرده است، اما سؤال این‌جاست با اجرای این قانون چه تعداد از 43 شهردار استان تهران باید اسباب‌کشی کنند.
شعار سال:وزارت کشور در ابلاغیه‌ای شهرداران، همسر و فرزندان تحت تکفلشان را به سکونت و اقامت در محل خدمتشان موظف کرده است، اما سؤال این‌جاست با اجرای این قانون چه تعداد از 43 شهردار استان تهران باید اسباب‌کشی کنند.
چند نفر از شهرداران استان تهران باید اسباب‌کشی کنند؟
هفته گذشته سخنگوی وزیر کشور از ابلاغ دستورالعمل جدید برای احراز محل سکونت شهرداران در محل خدمت خود به استانداران کشور، خبر داد گفت: «شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند».

این خبر به‌ سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت و مردم در کانال‌های خبری محلی و صفحات مجازی شخصیشان خواستار سکونت شهردار شهرشان در محل خدمتش شدند.

چند نفر از شهرداران استان تهران باید اسباب‌کشی کنند؟
قانون: اعضای شورای شهر بایست بر سکونت شهرداران نظارت کنند

بر اساس تبصره 4 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375، اعضای شورای شهر می‌بایست بر سکونت یا عدم سکونت شهردار نظارت داشته باشند.

ماده 4 آیین‌نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار می‌گوید: «شورا به‌محض اینکه از عدم سکونت شهردار در محدوده قانونی شهراطلاع پیدا کند باید در اولین جلسه عادی یا فوق‌العاده خود که با حضور شهردار تشکیل خواهد شد به موضوع رسیدگی و در خصوص ملغی نمودن حکم انتصاب وی، اقدام قانونی به عمل آورد».

یک اقدام صحیح در غرب استان تهران/ شهردار منتخب با صداقت انصراف داد

اوایل خردادماه سال جاری بود که مهدی صفدری از سوی اعضای شورای شهر ملارد به‌عنوان شهردار انتخاب شد، اما پس از دو روز انصراف خود را تقدیم شورای این شهر کرد.

محبوب اکبری رئیس شورای شهر ملارد درباره این موضوع اظهار می‌کند: اعضای شورای شهر ملارد بر اجرای صحیح قانون یعنی سکونت شهردار و خانواده‌‌اش در این شهر مُصِر هستند  و مهدی صفدری شهردار منتخب شورای شهر با صداقت تمام اعلام به عدم توانایی سکونت در شهر ملارد کردند و ما نیز طبق قانون انصراف ایشان را پذیرفتیم.

63 درصد شهرداران استان تهران باید اسباب‌کشی‌ کنند

آمار نشان می‌دهد هر سه شهردار شهرستان رباط‌کریم در محل خدمتشان ساکن هستند اما در عوض از 5 شهرداری شهرستان ری تمامی شهرداران بلا استثنا در محدوده شغلی خود ساکن نیستند و اغلب در مناطق مرفه نشین‌ تهران سکونت دارند.

بررسی محل سکونت 43 شهردار استان تهران نشان می‌دهد 27 شهردار در محل خدمتشان سکونت ندارند یعنی اکثرا خانواده آن‌ها در محل خدمتشان نیستند و آن‌ها به این علت در رفت و آمدند و حال با ابلاغیه جدید وزارت کشور 63 درصد شهرداران استان تهران مکلف هستند در کمتر از یک ماه محل زندگی خود، همسر و فرزندانشان را به محل خدمتشان تغییر دهند.

البته بررسی‌ها نشان‌می‌دهد غالب شهرداری‌ها با اجاره منزل مسکونی و ارائه آدرس آن به فرمانداری‌ها محل زندگی شهردار را در داخل محدوده شهری محل خدمتش عنوان کردند اما این محل یا بلا استفاده تلقی می‌شود و یا حداکثر برای سکونت مقطعی شهردار مورد استفاده قرار می‌گیرد در ادامه محل سکونت شهرداران استان تهران به شرح جدول ذیل است:
چند نفر از شهرداران استان تهران باید اسباب‌کشی کنند؟
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:10تیر 1398،کدخبر:13980410000111،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین