پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: کمتر از 2 ماه دیگر طرح کاهش در خیابان‌های تهران به اجرا در می‌آید. این طرح که پیش از عید فطر در شورای‌عالی ترافیک تصویب شده بود، قرار است طی 3 گام، تردد در معابر عمومی پایتخت را از پلاک‌محوری به سمت عدالت محوری بر اساس میزان آلایندگی سوق دهد.

شعار سال: سید نواب حسینی‌منش در این باره گفت: طبق مصوبه جلسه اخیر شورای‌عالی ترافیک کشور، در مورد سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) کلیه دیتای معاینه فنی سال گذشته تهران در اختیار سیمفا قرار داده شده و یکپارچه شده است.

وی گفت: پیش از این، برخی انتقادها به طرح کاهش صورت می‌گرفت که عدالت محور نیست و از تردد خودروهای مدل پایین که بیشتر در اختیار قشر ضعیف جامعه است؛ جلوگیری می‌کند؛ اما این خودروها بر اساس سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران در اختیار کمتر از 400هزار نفر است درحالی که با اجرای طرح کاهش، از آلودگی هوایی کاسته می‌شود که سلامت 9میلیون جمعیت شهر را به خطر انداخته است.

به گفته سخنگوی طرح کاهش، در پی اجرای سیمفا، طرح کاهش(LOW EMISSION ZONE) راه عملیاتی شدن خود را تا نیمه شهریور طی می‌کند و در 3 گام، منجر به برقراری عدالت تردد در شهر می‌شود. در گام اول در محدوده طرح زوج و فرد معاینه فنی خودروها کنترل شده و صرفا به‌خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند، اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود. در گام دوم معاینه فنی برای کل شهر الزامی می‌شود و در گام سه محدوده زوج و فرد برای خودروهای انژکتوری آزاد می‌شود.

حسینی‌منش افزود: کمتر از 2 ماه زمان تا اجرای طرح باقی‌مانده و به مردم توصیه می‌کنیم که از این فرصت برای اخذ معاینه فنی استفاده کنند؛ چراکه در زمان اجرای طرح کاهش، داشتن معاینه فنی یک الزام و نیاز ضروری است. از طرفی شورای‌عالی ترافیک اصل طرح را قبول کرده و پلیس نیز برای اجرا اعلام آمادگی کرده است.

زمانبندی اجرای طرح کاهش محور دیگر سخنان سخنگوی طرح کاهش بود و گفت: گام اول این طرح در شهریورماه اجرایی می‌شود. از نیمه شهریورماه کنترل معاینه فنی تنها در محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود و روی خودروهایی که معاینه فنی نداشته و وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، به‌صورت مکانیزه اعمال قانون خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گام دوم اجرای طرح، این طرح به کل شهر تهران تسری می‌یابد، تصریح کرد: آلودگی هوا در پاییز و زمستان افزایش می‌یابد و شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم و امیدواریم طرح کاهش با اجرایی شدن باعث کاهش آلاینده‌ها تا پیش از فصل آلودگی هوا شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح کاهش، خودروها براساس تست آلایندگی معاینه فنی به دو دسته تقسیم می‌شوند تا برای تردد در شهر بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040111070:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین