پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مدیرعامل راه آهن تهران گفت: شهرداری به جای پیغام های رسانه ای در خصوص مشکلات منطقه ۱۷ و ۱۸، به صورتجلسه سال ۹۲ خود عمل کند.

شعارسال: محسن پورسید آقایی مدیر عامل راه آهن تهران که در جلسه علنی روز سه شنبه شورا حاضر شد، گزارشی در خصوص مشکلات این منطقه ارائه کرد و گفت: خوشحالم که بعد از پیغام و پسغام های رسانه ای توسط شورای شهر، فرصتی برای صحبت کردن و رایزنی از نزدیک فراهم شد. ما هیچ کدام به دنبال اهداف خود نیستیم بلکه قصد خدمت به مردم را داریم.

وی با تاکید بر اینکه زیرزمینی کردن خطوط راه آهن در این بخش اشتباه بود، گفت: بسیاری از ایستگاه های راه آهن دنیا در دل شهرها قرار گرفته اند.

وی با نمایش اسلایدهایی از خطوط و ایستگاه های راه آهن در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی گفت: ایستگاه راه آهن توکیو در مرکز شهر قرار دارد. همچنین ایستگاه لندن، ایستگاه سنت پانکراس در پاریس و... تماماً در روی سطح زمین و در دل شهرها قرار گرفته اند.

*تجربه انتقال ایستگاه قم به خارج از شهر ناموفق بود

آقایی با اشاره به تجربه انتقال ایستگاه قم به خارج از شهر و در ۱۷ کیلومتری شهر قم (محمودیه) گفت: شاید پس از انتقال این ایستگاه ساکنان آن محله راضی بودند اما موجب اعتراض سایر اهالی و حتی مردم شهرهای دیگر شد. تا آنجا که طی دو سال گذشته با هماهنگی مسئولان، این ایستگاه به جای اصلی خود بازگشت.

مدیرعامل راه آهن تهران با تاکید بر اینکه می دانیم ایستگاه های راه آهن تهران با کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست، اما مشاوری بین المللی برای ساماندهی ایستگاه ها گرفته ایم، گفت: ایستگاه های جدید چندوجهی است و در راستای بازآفرینی شهری تعریف شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل خطوط ۶ و ۱ تقاطع هایی بین ایستگاه های راه آهن و مترو ایجاد شود.

*پیشنهاد ایجاد خط مترو برای فرودگاه امام

آقایی پیشنهاد داد: ایستگاهی در زمین های عباس آباد برای احداث ایستگاه سریع السیر قطار به فرودگاه امام احداث شود تا مسافران خارجی به راحتی از طریق مترو به فرودگاه امام منتقل شوند.

*زیرزمینی کردن خطوط قطار به زمان سفرها می افزاید

وی با اشاره به زمین های بلاتکلیف منطقه ۱۷ و ۱۸ که در حال حاضر به معضل این منطقه تبدیل شده اند، گفت: زیرزمینی کردن خطوط راه آهن یک ساعت به زمان سفر قطارهای تبریز اضافه کرده است. همچنین این تونل ها عملاً تا سال ۹۲ تکمیل نشده بودند و اوایل سال ۹۳ به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به صورتجلسه ای که در سال ۹۲ با شهرداری در خصوص تعیین تکلیف این زمین ها به امضاء رسانده بود، گفت: پیش از این راه آهن برای تمامی این زمین ها پیکره بندی کرده بود و طرح های اولیه ای نیز پیشنهاد داد که شهرداری اعلام کرد متولی همه این زمین ها شهرداری است و با اداری-تجاری کردن آن موافق نیست و قرار شد برای زمین ها قیمت کارشناسی مشخص کنند تا یا معادل آن زمین به راه آهن دهند یا پول آن را پرداخت کنند. از آن زمان تا کنون شرکت راه آهن به تمامی تعهدات خود در این صورتجلسه که شامل تعریف معابر و ایجاد دسترسی های لازم به محلات بوده عمل کرده است.

به گفته آقایی، این صورتجلسه در اسفند ۹۲ تهیه شده اما در شهرداری در تاریخ سوم تیرماه ۹۴ توسط مدیر املاک و مستغلات ابلاغ شده است و از مداد سال گذشته تا به امروز نیز مدیران شهرداری منتظر آن هستند که شهرداری جلسه ای در این خصوص با مسئولان راه آهن برگزار کند.

وی تاکید کرد: مدیران راه آهن به حل این مشکلات علاقه دارند و به جز امنیت اجتماعی این منطقه، تونل راه آهن با مشکلاتی مانند سرقت و عدم امنیت دست به گریبان است. بنابراین اگر عزم جدی در شهرداری وجود داشته باشد، به جای پیغام و پسغام جلسه ای برای حل مشکل برگزار کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22تیر1395، کدخبر: 3711189: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین