پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از مسئولان املاک مناطق، ۲۰۰ ملک شهرداری تهران را به خودشان واگذار کرده‌اند.عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۰۰ ملکی را که مشمول بند ۶ می‌دانیم، مسئولان املاک مناطق به خودشان واگذار کرده‌اند، گفت:

شعار سالسید محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعداد املاکی که در اختیار شهرداری یا مدیران سابق شهری هستند، گفت: طبق آمار ۱۹۰۴ فقره ملک داریم که برخی از آن‌ها شامل آپارتمان و پاساژ می‌شوند، به همین دلیل تعداد املاک در مجموع ۳۸۰۰ واحد است.

او افزود: از زمان روی کارآمدن شورای پنجم، ۱۶۴ مورد ملک به شهرداری بازگشته و پیگیر آن هستیم املاکی که هنوز در اختیار افراد هستند را از آن‌ها بازپس گیریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۰۰ ملکی را که مشمول بند ۶ می‌دانیم، مسئولان املاک مناطق به خودشان واگذار کرده‌اند، گفت: هم اکنون در حال تنظیم و ابلاغ بخشنامه‌ای هستیم که بر اساس آن هر شخصی در حوزه املاک کار می‌کند، حق دریافت ملک را ندارد.

میرلوحی با بیان اینکه ضرب‌الاجلی قرار داده‌ایم که سازمان املاک باید اجور معوقه ساکنان این املاک را دریافت کند، گفت: همچنین کسانی که اجاره نداده‌اند، باید اجاره‌هایشان را پرداخت کنند و یا اگر آن ملک قابل تهاتر است، شهرداری برای تهاتر با پیمانکاران از آن استفاده کند.

او با بیان اینکه بخشی از این املاک به ظاهر خیریه بوده‌ است، افزود: در اصل هیئت مدیره این خیریه‌ها از میان مدیران سابق بودند، لذا اگر این افراد در بازگرداندن املاک تأخیر کنند، اسامی آن‌ها را در سایت شفافیت اعلام می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از استفاده کنندگان از املاک شهرداری، ملک خود را اجاره می‌دهند، گفت: من هنوز موردی را ندیده‌ام که اجاره بدهد.

میرلوحی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کدام از مدیران شهرداری در خانه‌های این سازمان ساکن نیستند، تصریح کرد: تا آخر تابستان امسال یا همه املاک را پس می‌گیریم و یا از آن‌ها اجاره‌نامه عادلانه دریافت می‌کنیم.

او افزود: طبق مصوبه برنامه دوم، کل املاک شهرداری دو دسته است که یک دسته شامل خیابان و اتوبان می‌شود و بخش دیگر املاکی است که شهرداری در اختیار دارد و تلاش می‌کنیم آن‌ها را پس بگیریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به املاکی که در تهران تفکیک و تغییر کاربری می‌شوند، تصریح کرد: ۷۰ درصد این املاک باید به شهرداری برسد تا خدماتی مانند تعریض کوچه، بهداشت و آموزش و پرورش در آنجا تأمین شود، اما بسیاری از آن‌ها به این مسیر نرفته و یا در دوره قبل بسیاری از آن‌ها فروخته شدند. برای مثال در منطقه ۲۲ سرانه آموزش و پرورش بدترین وضعیت را دارد و شهرداری غیر از املاک و ساختمان‌ها دو بخش ملک دارد که یک بخش در سازمان املاک به عنوان دارایی موجود است و تلاش می‌کنیم تا ارزش آن‌ها بیشتر شود.

میرلوحی با بیان اینکه شهرداری بخش دیگری از املاک را با سازمان سرمایه گذاری شریک شده است، گفت: در این موارد ملک و پروانه را شهرداری آورده، اما از سال ۹۱ به دست انداز افتاده است که پروژه‌هایی مانند صادقیه، ترمینال جنوب از این نمونه هستند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در تلاش برای باز کردن این گره‌ها هستیم تا منابع شهرداری آزاد شود، تصریح کرد: متاسفانه با منابع و دارایی‌های شهرداری تهران رفتار اقتصادی نشده و سعی می‌کنیم که گره‌های سازمان سرمایه‌گذاری را باز کنیم تا منابع آزاد شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار11مرداد 98، کد خبر: 7007327، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
همین کارمندای شهرداری ان دیگه که همه اش دارن مالیات وع وارض مارو میخورن پولدار میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین