پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ایمنی خط قرمز ما در توسعه محسوب می شود و به مجرد این که کوچک ترین نشت آب در تونل‌های در حال حفر مترو دیده شود، باید بلافاصله بررسی کامل انجام شود.

شعارسال: مازیارحسینی در جلسه عملیاتی با دست اندرکاران خط ۶ متروی پایتخت و در جمع مدیران، مجریان و مشاوران این خط گفت: گزارش هایی که از پیشرفت مترو ارائه می شود، باید بر اساس مسافرگیری مترو و بر مبنای برنامه زمان بندی خطی (LSM) تهیه شده باشد تا بدانیم دقیقاً در کجا قرار داریم و می خواهیم به کجا برسیم تا بتوایم در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنیم.

وی افزود: سفت کاری خط ۶ مترو که به مراتب هزینه کمتری نسبت به نازک کاری دارد، در دست انجام است و امروز در برخی بخش ها به مرحله نازک کاری رسیده ایم که به بودجه بیشتری نیاز دارد.

وی با تأکید بر لزوم سرعت در عملیات عمرانی مترو به منظور تسریع در خدمات رسانی به شهروندان، اضافه کرد: هر چند در ماه گذشته رکورد حفر ۵۱۶ متر تونل در یک ماه و رکورد حفر ۲۷ متر تونل در یک روز از طریق دستگاه تی بی ام در خط ۶ مترو به ثبت رسید اما هدفمان در توسعه مترو، رکورد شکنی در زمان ساخت نیست و به هیچ عنوان دقت و کیفیت در کار را فدای سرعت نخواهیم کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در حال حاضر دو دستگاه تی بی ام در خط ۷ و یک دستگاه نیز در خط ۶ مترو مشغول به کار هستند، اظهار کرد: توقف فعالیت دستگاه‌ های حفار تونل به دلیل نیاز به تعمیر باید به حداقل زمان ممکن برسد و به این منظور با انجام تعمیرات در جا باید به نقطه‌ ای برسیم که دستگاه های تی بی ام حتی یک ساعت نیز از فعالیت باز نمانند، چرا که هر ساعت توقف آنها در حرکت پر شتاب توسعه مترو می تواند مؤثر باشد.

دکتر حسینی با بیان این که تمامی عملیات مترو باید بر اساس داده‌ های آنالیزهای علمی و بر مبنای نتابج ابزار دقیق انجام شده و جلو برود، تصریح کرد: نتایجی که از ابزار دقیق حاصل می شود و به عبارت بهتر، ایمنی خط قرمز ما در توسعه محسوب می شود و به مجرد این که کوچک ترین نشت آب در تونل‌های در حال حفر مترو دیده شود، باید بلافاصله بررسی کامل انجام شده و اقدامات لازم به عمل آید.

وی با تأکید بر این که وقت اصلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معطوف به توسعه زیرساخت ها و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و متعلق به عموم شهروندان به ویژه شهروندانی است که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند گفت: در این راستا مهم‌ترین دستور کارمان تکمیل و راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ و بهره برداری کامل از خط ۳ مترو است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دست اندرکاران خط ۶ مترو با تشکر از همه تلاشگران این خط اعلام کرد: پیمانکاران و مشاوران این خط از کارکشته ترین و با تجربه ترین مشاوران و پیمانکاران هستند که انصافاً با جان و دل پای کار آمده اند و این موضوع ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند.

حسینی با اعلام به این که مثلث سوم این ضلع کارآمد، تیم کارفرمآیی دلسوز و کاربلد خط ۶ مترو است، تأکید کرد: قدردان خدمات و زحمات همه دست اندرکاران این خط از روز ۱/۱/۱ پروژه هستیم و انتظارمان این است که سه ضلع مثلث این پروژه با جدیت بیشتر از گذشته کارها را دنبال کنند تا خط ۶ با کیفیت هر چه بهتر و سرعت هر چه بیشتر به پیش برود.

وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری با تمام امکانات به میدان آمده و با همه توان پشت سر توسعه مترو ایستاده، خاطرنشان کرد: با تدابیر شهردار محترم تهران و پیگیری قائم مقام ایشان و نیز با حمایت شورای شهر و پشتیبانی مالی بانک شهر، با وجود رکود اقتصادی حاکم بر کشور و خشکسالی ای که در زمینه مباحث مالی در کل کشور مشاهده می شود، شاهد شکوفایی مترو هستیم و مدیریت شهری به رغم کاهش درآمد، تمام اهتمام خود را در جهت توسعه مترو به کار گرفته است.

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مجری خط ۶ مترو با ارائه گزارشی از فعالیت این خط در ۱۰ ماه گذشته با اعلام این که در حال حاضر ۷۸ جبهه کاری با ۸ هزار نیروی کار در این خط مشغول به کارند، گفت: ۸ و نیم کیلومتر از تونل های خط ۶ با استفاده از دستگاه TBM و ۷ و نیم کیلومتر نیز با روش NATM حفر شده و ۱۳ کیلومتر ار حفاری تونل ها باقی مانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29تیر1395، کدخبر: 3718094: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین