پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۳۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که اگر دانشگاه‌های غیردولتی نتوانند در آینده نزدیک تعداد دانشجویانشان را به حدنصاب برسانند، لزومی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت و تعطیل می‌شوند.

شعار سال: «دکتر منصور غلامی» شامگاه دوشنبه در بازدید از پروژه نیمه تمام ساخت دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری‌های نوین آمل افزود:تعداد واحدهای آموزش عالی غیردولتیدر مازندران و کشور بیش از میزان دانشجویان است و باید این مساله حل شود.

وی با اعلام این که تمام تلاش وزارت علوم بر کیفی‌سازی دانشگاه‌های علمی - کاربردی همراه با ارائه خدمات شایسته به دانشجویان و محیط اطراف است، گفت: ما نباید به سمت تکثیر دانشگاه های جامع برویم و بر این مشکل بیفزاییم.

وزیر علوم تجدید نظر و بازنگری در وضعیت مراکز آموزش عالی کشور را در شرایط حاضر ضروری دانست و افزود: باید دانشگاه های ما به سمت رشته های تخصصی و همچنین نیاز محور بروند.

غلامی ساماندهی دانشگاه ها را مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف دانست و توضیح داد: برای ساماندهی بهتر دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور را به ١٠ منطقه تقسیم کرده تادر هر منطقه تمام دانشگاه ها با مدیریت یک دانشگاه مرکز فعالیت کنند، اما متاسفانه به دلیل اختلاف نظر میان استان ها این طرح مسکوت مانده و اکنون هر استان زیرمجموعه یک مرکز آموزش عالی قرار دارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید برنامه محور و تولید محور باشند و ضروری است تااز حالت روزمرگی خارج شوند و همین مساله تخصص بودجه به هر دانشگاه را تعیین خواهد کرد.

وزیر علوم گفت: ما در برنامه ساماندهی دانشگاه ها از افزایش واحدها به طور جدی جلوگیری خواهیم کرد، زیرا در حال حاضر تعداد دانشگاه ها و ظرفیت آنها بیشتر از تعداد دانشجویان است.

وی با اعلام این که دانشگاه های غیر دولتی نیزباید ساماندهی شوند و با هم به هماهنگی برسند، اظهار داشت:هدف ما تعطیل کردن این دانشگاه ها نیست، ولی اگر نتوانند حداقل شاخص های کمی و کیفی را فراهم کنند ناچار فعالیتشان متوقف می شود.

دانشگاه تخصصی فناوری­ های نوین آمل به عنوان اولین دانشگاه تخصصی - فناوری کشور و پنجمین دانشگاه دولتی استان مازندران است که فعالیت اولیه­ اش را در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران آغاز کرد و در سال ۱۳۹۲ با موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه تخصصی فناوری­ های نوین آمل ارتقاء یافته است .

دانشگاه فناوری های نوین آملدارای ۱۶ رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد وحدود دو هزار دانشجو است.احداث دانشکده دامپزشکی ودانشکده زیست فناوری گیاهی و دارویی از پروژه های مهم این دانشگاه محسوب می شود.

دانشکده دامپزشکی آمل تنها مرکز علمیدامپزشکی در شمال کشور است که برای تکمیل آن به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است و به گفته وزیر علوم تا ابتدای سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.

وزیر علوم صبح امروز سفر دو روزه اش به مازندران را با بازدید از دانشگاه جامع مازندران در بابلسر و گفت و گو با اعضای هیات علمی این دانشگاه شروع کرد. افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه ، ادای احترام به شهدای خوشنام آرمیده در پردیس آن، بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برنامه نخستین روز سفر دکتر غلامی بود.

وزیر علوم قرار است فردا سه شنبه هم با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرده و با اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی آن گفت و گو کند. بازدید از دانشگاهعلم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر در شرق مازندران و شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه های دومین روز سفر دکتر غلامی اعلام شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 26 شهریور 98، کد مطلب: 52032: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
وقتی برای دهه شصتی ها همینجوری دانشگاه ساختن و دانشگاه ازاد تو هر روستا و دهی یک شعبه زد که پول دربیاره فکر نکرد که وضعیت برای دهه هفتادی ها و هشتادی ها اینجوری بشه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین