پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها در گام سوم خود باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند که در این راستا می بایست بدنه دانشگاه های خصوصی تقویت شود.
شعار سال:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها در گام سوم خود باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند که در این راستا می بایست بدنه دانشگاه های خصوصی تقویت شود.

 منصور غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه کردستان گفت: از جمله سیاست‌ های پیش رو وزارت علوم بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها و پذیرش دوره‌های مشترک خارجی است که دانشگاه کردستان در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناری عنوان کرد: با فعال شدن شورای دانشجویان خارجی امکان ورود این دانشجویان تسهیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش دانشجویان خارجی پژوهش‌محور باشد، گفت: این افراد چند سال اول حضور خود در دانشگاه را صرف یادگیری زبان فارسی می‌کنند و لذا از عهده دروس سخت و پرحجم بر نمی‌آیند و برای همین بایدکار علمی را پژوهشی یاد بگیرند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌های کشور پس از انقلاب توانسته است با موفقیت سه دوره را پشت سر بگذارد که دوره نخست از دهه ٦۰ شروع و در آن به تربیت نیروی انسانی توجه شد که در این دوره متخصصان قابلی تربیت و نیاز کشور مرتفع شد.

وی تاکید کرد: در دهه سوم انقلاب، دانشگاه‌ها توانستند گام دوم را برداشته و در سطح بین‌المللی رتبه پژوهشی ایران را ارتقاء دهند و در دهه چهارم انقلاب و در گام سوم، دانشگاه‌های کارآفرین در حال شکل گیری هستند.

وی اظهار داشت: درسالهای اخیر هر روز خبری از ابداع، اختراع، راه اندازی نرم افزار و سامانه و فناوری‌های جدید داریم که این نشان از رشد پژوهشی مطلوب در کشور است.

غلامی به روند تحول دانشگاه‌های جهان اشاره و اظهار داشت: حرکت ما نیز در این عرصه مطلوب بوده است و هم اکنون با توجه به نیازهای روز دنیا و شرایط جامعه، مسیر را برای پیوستن به دانشگاههای جامعه محور طی می‌کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به سرعت تحولات علمی، فناوی و پژوهشی در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: این فناوری ها با اینکه سن زیادی ندارند اما عمق تاثیرگذاری بسیاری داشته‌اند و لذا دانشگاه‌ها باید سرعت پژوهشی خود را با سرعت تحولات جهانی همراه کنند تا مردم کشورمان از دستیابی به علم و فناوری روز دنیا عقب نمانند.

غلامی ایجاد راهبرد حرکتی به سمت طراحی پویا و انعطاف‌پذیر را مورد تاکید قرارداد و گفت:  ساماندهی آموزش عالی شروع شده که هدف آن کنترل و نظام‌مند کردن تعداد مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است و در قالب برنامه‌های استانی اجرایی می‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌های کارآفرین را به سمت اتکا بر کار عملی جهت ایجاد شغل حرکت دهیم که این از وظایف اصلی اعضای هیات علمی است و دانشجوی ما باید هم مهارت و هم شغل داشته باشد و باید آنان را آماده کنیم تا با خوداتکایی، کارآفرینی کنند.

وی بومی گزینی را عاملی برای عدم توزیع مناسب فرصتهای تحصیلی و از بین برنده همگرایی و ارتباطبین اقوام ایرانی دانست و گفت:  با تعدیل این مصوبه از سوی مجلس می‌شود اختیار تحصیل در کنار خانواده ویا در استانهای دیگر را برای متقاضیان فراهم کرد.

تعطیلی دانشگاه های وابسته به دستگاههای دولتی و نهادها از دیگر مباحثی بود که غلامی به آن پرداخت و اظهار داشت: بدنه دانشگاههای بخش خصوصی تقویت می شود تا دانشجوی ماهر و کارآفرین تربیت کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:2شهریور1398،کدخبر:888720،www.borna.news


 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین