پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
رئیس شورای عالی استان‌ها در جریان دومین اجلاس شهرداران نواحی شهرداری تهران گفت : باید به مفهوم شهر ما خانه ما توجه کنیم و این مفهوم از محلات در می آید همچنین نقش مشارکت در میان شهروندان اهمیت زیادی دارد.

شعارسال: مرتضی الویری ضمن بیان اهمیت مشارکت شهروندان در توسعه محلات به لزوم واگذاری اختیارات به شهرداران مناطق تاکید کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در جریان دومین اجلاس شهرداران نواحی شهرداری تهران گفت : باید به مفهوم شهر ما خانه ما توجه کنیم و این مفهوم از محلات در می آید همچنین نقش مشارکت در میان شهروندان اهمیت زیادی دارد.

مرتضی الویری تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی مشارکت عملیاتی شد کسانی که بی تفاوت نسبت به اطرافیان بودند فعالیت های قابل توجهی انجام دادند.

الویری اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مشارکت بحث عزاداری هاست . اگر عزاداری ها توسط دولت انجام می‌شد افرادی با هزینه هایی به کار گرفته می شدند تا همین نذری که مردم می‌دهند را توزیع کنند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ اما وقتی در فرآیند مردمی قرار می‌گیرد هزار نفر به حسینیه ها می آیند و نذری ها را به نحو احسن تأمین و توزیع می‌کنند بدون اینکه پلن علمی در کار باشد اما فاکتور مشارکت در اوج خود تجلی پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: اگر مسیر مشارکت را درست جلو بریم کوه ها جابجا خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام خواهد شد و اتفاقات بزرگی شکل می‌گیرد.

الویری تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست ، مشارکت مردم را برای کاری که مسئولیتش بر عهده ماست، به کار بگیریم. نواحی شهرداری بهترین مجموعه ای است که می‌توانند این مشارکت را شکل بدهند چرا که در سطوح بالاتر ارتباط مردمی کمتر بوده است.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: باید مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف به کار گرفت. شهرداران نواحی می‌توان حلقه وصل مشارکت مردمی و سطوح بالاتری باشند.

او با بیان اینکه باید شهرداران نواحی برای افزایش مشارکت تشویق شوند، گفت: به موجب مصوبه شورای عالی استان‌ها بنا است در شهرهای بالای ۲۵۰ هزار نفر در صورتی که شورای شهر آن شهرها بخواهند نمایندگان مردم را در قالب شورایاری‌ها داشته باشیم

او در ادامه با بیان اینکه تابلو و نماد عملکرد شهرداری، شهرداری های نواحی هستند، گفت: بحث نظافت شهر و ارتباط با مردم از این رو اهمیت زیادی دارند انجام کارهای کوچک در سراسر دنیا نیز حائز اهمیت است و از جمله کارهای مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

الویری بیان کرد: الزام انجام پروژه‌های بزرگ و گسترده با هزینه‌های میلیاردی رضایت شهروندان را ایجاد نخواهد کرد گاهی حتی ایجاد پله‌ای و یا معبری کوچکی در معابر کوچک به رضایتمندی خواهد انجامید.

الویری گفت: انجام کارهای کوچک را کوچک نپندارید چرا که می‌تواند سبب افزایش رضایتمندی مردم شود.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد : لایحه درآمد پایدار در مجلس است و امیدوارم به تصویب برسد اما در حوزه نواحی میتوانیم درآمدهایی را پایه ریزی کنیم تا عملکرد خوبی را در صورت اجرا از خود انعکاس بدهد بر همین اساس از شهرداران نواحی دعوت می کنم تا علاوه بر کارهای روتین به این مسائل هم توجه کنند و به سمت درآمد پایدار بروند.

الویری با اشاره به بحث هزینه‌ها در شهرداری تهران اظهار کرد: با شاخص‌های مدیریت خوب انجام هزینه با این اعداد و ارقام سازگاری ندارد بدین معنا که میزان قراردادهای جاری و روزمره بیشتر از اعتبارات توسعه باشد.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: در برخی کشورهای دنیا در حوزه آب ، انرژی و پسماند به سمت افزایش درآمد نرفتند بلکه به سمت کاهش هزینه ها رفتند. از سوی دیگر نواحی باید دقت کنند که به سمت ستادی شدن نروند. امیدوارم این اتفاق مبارک رخ بدهد که به شهرداران منطقه اعتماد کنیم و اختیارات را واگذار کنیم.

او با بیان اینکه تمرکز تصمیم گیری می تواند به کاهش خلاقیت‌ها منجر شود افزود: گاهی با افزایش اختیارات می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و شهرداران منطقه کارهای موثری را انجام بدهند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 10 مهر1398،کدخبر: 906034،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
خیلی آدم باید ساده باشه که این حرف ها رو باور کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین