پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
پسماند ویژه مذکور، حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق و مقصد آن شهرستان زنجان بود.

شعار سال: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ورود و خطر انتشار آلودگی ۵۰۰ تُن پسماند ویژه غیر مجاز کشور عراق از طریق مرز باشماق مریوان به داخل کشورمان جلوگیری شد.

به استناد ماده ۱۴ قانون مدیریت پسماند و در اجرای قوانین و مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه، از ورود ۵۰۰ تُن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شده و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود مقدار ۵۰۰ تُن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست کردستان و زنجان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، بدلیل عدم مجوز قانونی، صحت گزارش را تایید کردند.

فریبا رضائی اضافه کرد: پسماند ویژه مذکور، حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق و مقصد آن شهرستان زنجان بود.

وی افزود: در اجرای ماده ۲ مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه‌نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده ۱۴ قانون مدیریت پسماند که «هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است»، پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر شد پسماند مذکوربه کشور مبدأ (عراق) عودت داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 12 آذر 98، کد مطلب: 701519: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
ما پسماندهای خودمون رو نمیدونیم چی کار کنیم بعد از عراق برای ما پسماند میفرستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین