پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
پیروز حناچی شهردار تهران گفت: واقعیت این است که شیوه فعلی مدیریت پسماند کارایی ندارد و ریشه آن هم در سطل‌های بزرگ زباله است که در خیابان‌ها قرار دارند.
شعار سال:شهردار تهران گفت: واقعیت این است که شیوه فعلی مدیریت پسماند کارایی ندارد و ریشه آن هم در سطل‌های بزرگ زباله است که در خیابان‌ها قرار دارند.
شیوه فعلی مدیریت پسماند کارایی ندارد

پیروز حناچی در بیست و هفتمین جلسه شورای معاونان، مشاورین و شهرداران مناطق ٢٢ گانه که در ساختمان مدیریت بحران بوستان ولایت برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاریخی این بوستان گفت: در این مکان که بخشی از پادگان قلعه مرغی است اولین فرودگاه و پایگاه هوایی ایران شکل گرفت و اولین هواپیما در کشور در اینجا فرود آمد. در گذشته تلاش شد تا بخشی از این فضا به «موزه پرواز» تبدیل شود که این اتفاق نیفتاد، اما امیدوارم بتوانیم این ایده را با حمایت شورای شهر در این دوره عملیاتی کنیم.

وی در ادامه به آخرین وضعیت کارخانه سیمان ری اشاره و عنوان کرد: طبق مصوبات دولت روز دوشنبه کارخانه را برای ساخت موزه صنعت تحویل گرفتیم و آماده می‌شویم تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تغییر رویکردها و روش‌ها در مدیریت پسماند پایتخت تصریح کرد: واقعیت این است که شیوه فعلی مدیریت پسماند کارایی ندارد و ریشه آن هم در سطل‌های بزرگ زباله است که در خیابان‌ها قرار دارند. تا زمانی که مردم را تشویق کنیم زباله‌های خود را به این شکل به سطل بیندازند، همچنان با مشکل مدیریت پسماند مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه به لکه گیری آسفالت خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع آسفالت و لکه گیری خیابان‌ها باید جدی گرفته شود. در تهران حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع خیابان داریم که نیاز به مراقبت دائمی دارند، البته بعضی از بخش‌ها مانند خطوط ویژه در اولویت قرار دارند و باید به طور مستمر لکه گیری شوند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات شورایاری‌ها اشاره و بیان کرد: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها به زودی برگزار خواهد شد و اگر سطح مدیریت محلی شهر را با استفاده از مشارکت مردم در قالب شورایاری‌ها ارتقا دهیم اداره امور شهر راحت‌تر می‌شود. من حتی امیدوارم روزی فرا برسد که بودجه محلات هم از طریق شورایاری‌ها و با کمک آنها هزینه شود.

حناچی افزود: در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر، داوطلب شرکت در انتخابات شورایاری شدند. از این پس باید تلاش کنیم تا مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم؛ چراکه اگر مردم مشارکت کنند بسیاری از نارسایی‌ها و فسادهای احتمالی در انتخابات از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید با همه توان از رأی مردم در این انتخابات صیانت کنیم، توصیه کرد: ضروری است مانور برگزاری انتخابات قبل از روز اصلی انتخابات برگزار شود تا خطاها و اشکالات احتمالی مشخص و برطرف شود.

حناچی در ادامه به مصوبه تعدیل عوارض ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تمام مناطق به این مصوبه عمل کنند و تعلل در این زمینه قابل پذیرش نیست؛ هر گونه مجوزی که این قانون را رعایت نکرده باشد اگر در مهلت قانونی تعیین تکلیف نشود، باطل می‌شود.

شهردار تهران همچنین به افتتاح میدانگاه هفت تیر پرداخت و یادآور شد: ما دو میدان راه آهن و هفت تیر را در ماه‌های اخیر ساماندهی و افتتاح کردیم و در قدم بعدی میدان امام خمینی (ره) و میدان‌های مشابه ساماندهی خواهند شد.

وی از ساماندهی دستفروشان در مناطق ۱، ۶ و ۱۱ نیز قدردانی کرد و گفت: در ساعاتی از شب می‌توانید بخش‌هایی از خیابان‌ها را به دستفروشان اختصاص دهید، اما فعالیت این افراد باید ساماندهی شده باشد تا معابر دچار آشفتگی نشوند.

حناچی با تاکید بر اینکه برای اداره شهر باید ایده داشت، تصریح کرد: شهردارانی که برای شهر آرزو ندارند موفق نمی‌شوند، باید برای شهر آرزو داشته باشیم.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه از معاونین و مسئولان شهری می‌خواهم با هر گونه تملق گویی و چاپلوسی در شهرداری تهران مقابله کنند، گفت: نباید اجازه دهیم تملق گویی مدیران در شهرداری باب شود و حق نداریم از بیت المال به طور شخصی هزینه کنیم. البته اگر اقدامی صورت گرفت، باید اطلاع رسانی شود اما همزمان جلوی تملق و چاپلوسی را بگیریم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:21تیر1398،کدخبر:4664626،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین