پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با دره فرحزاد و مشکلات ناشی از ساخت اکوپارک گفت: چندی پیش جلسه‌ای با حضور معاونان خدمات شهری منطقه 2 و شهردار منطقه، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها، نماینده آب منطقه‌ای و معاون خدمات شهری با رویکرد ساماندهی دره فرحزاد برگزار شد.
شعارسال: رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت اکوپارک در دره فرحزاد تنها یک ایده است، از اختصاص بودجه سال 99 برای ساماندهی دره فرحزاد خبر داد.
 
 سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با دره فرحزاد و مشکلات ناشی از ساخت اکوپارک گفت: چندی پیش جلسه‌ای با حضور معاونان خدمات شهری منطقه 2 و شهردار منطقه، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها، نماینده آب منطقه‌ای و معاون خدمات شهری با رویکرد ساماندهی دره فرحزاد برگزار شد.
 
او با بیان اینکه در محدوده دره فرحزاد فضای بی‌دفاع شهری ایجاد شده بود، اظهار داشت: مسئولان طرح فوریتی برای جمع‌آوری معتادان این منطقه اجرا کردند و مجبور به مداخله شدند بدین معنا که جاده دسترسی درست کردند و روشنایی برای کانکس پلیس ایجاد شد که همه این فعالیت‌ها در چارچوب افزایش امنیت بوده است.
 
اقدامات شهرداری جهت بهسازی محیطی بوده است
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در رابطه با جمع‌آوری نخاله و پسماند در این منطقه طی جلسه مذکور، این بحث مطرح شد که در طول این سال‌ها، نخاله‌ها و پسماندهایی وجود داشته و اقدامات شهرداری در جهت بهسازی محیطی بوده است.
 
حسینی میلانی با اشاره به تلاش شهرداری منطقه دو برای ایجاد یک اکوپارک تصریح کرد: بحث سوم ایجاد اکوپارک است. در مورد مسئله جمع‌آوری پسماندهای آن منطقه و همچنین جمع‌آوری معتادان، شهرداری گزارش‌هایی ارائه داد اما در مورد اکوپارک، مسئله مطرح شده در حد ایده مفهومی بود و گزارش و برنامه به‌خصوصی و مشخصی ارائه نشد.
 
هر گونه فعالیتی باید بر اساس مطالعات مصوب ساماندهی باشد
 
وی ادامه داد: طی این جلسه اقدام جهت افزایش امنیت محدوده فرحزاد مثبت ارزیابی و تاکید شد هر گونه فعالیتی باید بر اساس مطالعات مصوب ساماندهی رودخانه باشد و اساسا اطلاق ایجاد پارک می‌تواند این ذهنیت را ایجاد کند که آنجا از حالت طبیعی خارج شود.
 
سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در حفاظت از میراث‌های طبیعی شهر تهران از جمله روددره‌ها خاطرنشان کرد: طبق ماده 60 برنامه سوم توسعه شهری تهران، شهرداری باید از میراث طبیعی و روددره‌ها حفاظت کرده و در جهت احیا و ثبت آنها اقدام کند. برنامه سوم جزو اسناد بالادستی مدیریت شهری بوده و لازم‌الاجراست.
 
از این منظر بحث اکوپارک در دره فرحزاد منتفی است
 
حسینی میلانی افزود: تصمیمی که گرفته شد این است که حتما مبنای کار براساس مدارک و مستندات مشاور قبلی مدارک باشد. همچنین در این میان تامین منابع لازم برای ساماندهی رود دره در بودجه 99 بحث شد.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا بحث اکوپارک مختومه است، ابراز داشت: اکوپارک یک ایده است. هیچ طرح مصوب و مبتنی بر اسناد بالادستی در این رابطه وجود ندارد. طرح مصوبی که درباره آنجا وجود دارد، ساماندهی رودخانه فرحزاد است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح برنامه ارائه شده از سوی مشاور بیان کرد: مشاور، برنامه مدیریت محیط زیستی تعیین کرده که یکی از آنها جمع‌آوری نخاله بوده است. شهرداری بخشی از آن را انجام داده اما از این به بعد برای ایجاد و افزایش دسترسی‌ها می‌خواهد وارد شود و آلودگی محیطی را مانند ساماندهی فاضلابی که وارد رودخانه می‌شود، رفع کند اما باید آن اقدامات باید بر اساس طرح مصوب باشد.
 
لزوم تصویب بودجه برای ساماندهی روددره فرحزاد
 
حسینی میلانی با تاکید بر این مطلب که مقرر شد هرگونه اقدامی بر اساس سند بالادستی باشد، یادآور شد: باید علاوه بر مطالعه مصوب شهرداری، سند تفصیلی در شورای عالی معماری هم تصویب شود و به عنوان سند بالادستی لحاظ شود. همچنین لازم است برآوردهای بودجه‌ای در این رابطه انجام شود تا ببینیم چه بودجه‌ای برای ساماندهی روددره فرحزاد نیاز است.
 
تخریب منابع طبیعی دره فرحزاد باید ارزیابی شود
 
او در پاسخ به این سوال که تخریب منابع طبیعی روددره فرحزاد به چه صورت بوده است، عنوان کرد: ارزیابی تخریب منابع طبیعی در این منطقه نیاز به بررسی مستقل دارد. مستنداتی به دست ما رسیده است که باید توسط گروه کارشناسی ارزیابی شود تا بدانیم تخریبی که صورت گرفته است در چه ابعاد و به چه علتی بوده است. شورا هنوز گزارش مستندی ندارد اما شواهدی از سوی گروه‌های مردم‌نهاد و شورایاری‌ها به دست ما رسیده و عنوان شده برخی از درختان در بستر و حریم رودخانه تخریب شده است.
 
شهرداری ادعای حداقل تخریب دارد
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به امکان تخریب این درختان گفت: بخشی از اقدامات شهرداری مربوط به پاکسازی و رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه فرحزاد بوده است که حریم آنجا بر اساس سیل 25 ساله مشخص شده است و در فاصله‌ای از رودخانه نباید تصرفاتی وجود داشته باشد. در آنجا، باغاتی وجود داشته و با هماهنگی آب منطقه‌ای ممکن است اقداماتی انجام شده باشد.
 
حسینی میلانی افزود: ممکن است برخی درختکاری‌ها به دلیل بودن در حریم و ایجاد مشکل در ایمنی سیلاب ایجاد کند و ممکن است این تخریب‌ها به آن دلیل باشد اما باید ارزیابی دقیقی انجام شود. شهرداری هم عنوان کرد حداقل تخریب صورت گرفته بوده و ناچار بوده‌اند برخی اقدامات را انجام دهند.
 
لزوم پذیرش اجتماعی در اجرای طرح‌های شهری
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ادعای برخی مبنی بر عدم در نظر گرفتن مالکیت خصوصی اظهار داشت: در آن جلسه در مورد بحث مالکیت ورود پیدا نکردیم اما در جلسه تاکید شد فعالیت‌های اینچنینی نباید موجب تنش اجتماعی شود و حتما همراه با پذیرش اجتماعی باشد. در واقع، اقداماتی از این دست باید پشتیبانی مردم را هم داشته باشد.
 
به گفته حسینی میلانی، ممکن است پیچیدگی در مورد مالکیت آنجا وجود داشته باشد که نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
 
او با بیان اینکه اگر مبنا بر ساماندهی رودخانه متمرکز شود تا حریم آن حفظ شود، کمترین تنش اجتماعی هم در این رابطه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: نکته مهم این است که محدوده‌ها از نظر کاربری، جز فضای سبز محسوب می‌شوند و باید به لحاظ شهرسازی، ضوابط حفظ فضای سبز اطراف روددره‌ها رعایت شود. در این رابطه، شهرداری منطقه دو ملزم به حفظ فضای سبز از نظر صدور پروانه ساختمانی و سایر مجوزهاست.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:  29 دی   1398،کدخبر: 952365 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
از بس مشکلات اقتصادی زیاد شده دیگه بهتره به ساماندهی اوضاع اقتصادی برسین به قاچاق مواد مخدر سال هاست ایران درگیر این مشکله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین