پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
فرزانه صادق مالواجرد: دو مسئله مهم در بازسازی پلاسکو وجود دارد، بنیاد مستضعفان باید پروانه ساختمان را اخذ کرده و تمهیدات تامین پارکینگ را نیز در نظر گیرد.
شعار سال: فرزانه صادق مالواجرد در خصوص بازسازی ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: بنابر آخرین مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.
مطابق آخرین گزارش بنیاد مستضعفان به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در ساختمان پلاسکو، ۲ مسئله تامین پارکینگ و اخذ پروانه ساختمانی بر سر راه بازسازی این ساختمان قرار داشت.
وی در ادامه بر ضرورت اخذ پروانه ساختمانی برای بازسازی پلاسکو، تاکید کرد: با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی حتما باید فرآیند قانونی اخذ پروانه ساختمانی را طی کند، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد، بنیاد مستضعفان هر چه سریع‌تر این اقدام قانونی را انجام دهد و پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند.


- موانع ایجاد پارکینگ در بازسازی پلاسکو

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری پیرامون بازسازی پلاسکو، یادآور شد:
با بررسی‌های انجام‌شده، تامین پارکینگ در خود ساختمان پلاسکو امکان‌پذیر نبود و زیربنای در نظرگرفته شده، تنها پاسخگوی حقوق مکتسبه و یادمان شهدای آتش‌نشان است؛ بنابراین فراهم‌کردن پارکینگ در خود ساختمان امکان‌پذیر نبود.
همچنین ساخت پارکینگ در اراضی خالی مجاور ساختمان پلاسکو به دلیل ملاحظات تاریخی و ثبت این اراضی در وزارت میراث فرهنگی میسر نبود.

مالواجرد در ادامه، گفت: بنابراین شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان موسوم به پارکینگ پروانه را که مورد تایید شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان است برای تامین بخشی از پارکینگ ساختمان پلاسکو تعیین کرد.
مقرر شد بنیاد مستضعفان نسبت‌به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان اقدام کند.


- حمل و نقل عمومی در بافت مرکزی شهر‌ها
وی با اشاره به ضرورت تعیین محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها در بافت مرکزی شهر‌ها و ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این خصوص، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا مقرر شده است شهرداری تهران، نسبت به اصلاح ضوابط و مقررات تامین پارکینگ در بافت مرکزی شهر تهران و تسهیل حمل و نقل عمومی اقدام و ضوابطی را در قالب بسته‌ای ویژه در این خصوص تدوین کند.


- تاییدیه کمیسیون ماده ۵
 معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان، افزود: شهرداری تهران باید این ضوابط را پس از تایید در کمیسیون ماده ۵ به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت صنایع پرس، کد خبر:۱۷۴۵۵۵، تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
چرا در مسائل مدیریت شهری مقامات نمی توانند درست تصمیم بگیرند؟برای بازسازی پلاسکو باید هم مسئله قدمت این ساختمان و هم فرهنگی که پشت آن بوده در نظر گرفته شود.بهتر بود کار به کاردان سپرده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین