پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران تاکید کرد.
شعار سال: در دویست و بیستمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با تاکید بر اهمیت تحقق ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری، گفت: وفق ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف شده است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقا جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت، توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ارتقا نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه اقدام نماید.

عضو شورای شهر تهران، افزود: علاوه بر ماده مذکور در تبصره ۲ مصوبه «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» که در ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید، صراحتاً بیان شده است که تا حداقل ۳۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان در هر یک از سطوح چهارگانه در اختیار زنان جوان قرار خواهد گرفت.

حق شناس ضمن تاکید بر اهمیت تحقق این هدف‌گذاری در زمان تعیین شده، ادامه داد: انتظار می‌رود گزارش حسن اجرای بند‌های قانونی مذکور، به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد. در همین راستا از شهردار محترم تهران خواسته می‌شود نسبت به ارسال گزارش تفصیلی از آخرین اقدامات اجرای مصوبات مذکور در بازه زمانی یک سال گذشته و ارائه جدول زمانبندی جهت دستیابی به سهم ۳۰ درصدی زنان در ساختار مدیریت شهری، در اسرع وقت اقدام نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399، کد خبر: 104375، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین