پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
در هفته جاری، فرونشست زمین در پاکدشت،۲۷ خانواده را ناگزیر به ترک خانه‌هایشان کرد. این درحالی است که سازمان نقشه‌برداری ۲۰ سال است که درباره فرونشست جنوب و جنوب غربی تهران هشدار می‌دهد.
شعار سال: فرونشست زمین یکی از خطرناک‌ترین رخداد‌های طبیعی است که در مناطق حساس شهری می‌تواند منجر به حوادث جبران ناپذیر شود.

فرونشست به آهستگى گسترش مى‌یابد و تاثیر خطرهاى ناگهانى مانند سیل و زلزله را ندارد، ولی خسارتهاى ناشى از آن ترمیم ناپذیر، پر هزینه و مخرب است.

سازمان نقشه‌برداری کشور به‌عنوان متولی پایش تغییرات پوسته زمین، تهیه فرونشست و اعلام نرخ آن در سطح کشور، مطالعه فرونشست دشت‌ها و مناطق مختلف استان تهران را در اولویت کاری خود قرار داده و جدیدترین مطالعاتش نشان می‌دهد دشت‌های شهرستان‌های ورامین، پیشوا و مناطق جنوب شهرستان پاکدشت دارای بیشترین مقدار نرخ فرونشست سالانه ۲۳ سانتی‌متر بوده که باتوجه به امکان گسترش آن به مناطق شهری باید مورد توجه بیشتر مسئولین امر قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۱۰۲۶۸۱۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین