پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
به گفته معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، بحث حفره‌های زیرزمینی شبیه آلودگی هواست که دستگاه‌های مختلف در آن دخیل هستند و باید یک نفر در این زمینه محور باشد.

شعارسال: مازیار حسینی به حوادثی که در چند روز گذشته در میدان شوش، صفی‌علی‌شاه و غیره رخ داد و باعث فرو نشست زمین شد اشاره کرد و گفت: این موضوع را بارها اعلام کردم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که شبکه آب تهران گسترده است و از داخل کانال تأسیسات عبور نکرده است، گفت: کانال‌های تأسیسات آب و فاضلاب در داخل خاک هستند و با توجه به شستگی و خاک تهران که آبرفتی است قابلیت شست‌وشو و نشتی دارد و خطراتی زیر سطح آسفالت ایجاد می‌کند.

حسینی بیان کرد: از نظر دانش زمین اگر یک تونل زیرزمینی ایجاد می‌شود این کار می‌تواند در خاک به عنوان زهکش عمل کند.

به گفته معاون شهردار تهران وقتی روند شست‌وشوی خاک ادامه پیدا می‌کند این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مغار شود. تا زمانی که آسفالت طاقت داشته باشد نشان نمی‌دهد ولی بعد از مدتی آسفالت فرو می‌رود و این حفرات نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه روش‌هایی برای شناسایی حفره‌های زیرزمینی وجود دارد، گفت: دو دستگاه شناسایی حفره زیرزمینی را خریداری کردیم اما دقت این دستگاه‌ها هم صد درصد نیست و استفاده از این روش‌ها همراه با درصدی خطاست.

حسینی با بیان اینکه بحث کانال تأسیسات مشترک شهری وجود دارد، گفت: در مسیرهای اصلی به نفع دستگاه‌هاست که لوله‌ها به جای اینکه در خاک دفن شوند داخل کانال باشند چرا که پوسیدگی پیدا نمی‌کند و عمرشان بیشتر می‌شود همچنین دسترسی به آنها راحت‌تر است.

وی ادامه داد: خیلی‌ها تصور می‌کنند که این حفرات با حفاری‌های مترو ایجاد شده این موضوع درست نیست و البته غیرممکن است چرا که حجم خاک حفاری‌ها مشخص است و اگر بیشتر از این باشد کاملاً مشخص است.

حسینی با تأکید بر این موضوع که این حفره‌ها از سالیان قبل ایجاد شده بود ، گفت: در زیر زمین آب و فاضلاب، گاز، مخابرات و غیره حفاری‌های لازم را انجام دادند و نبود مدیری یکپارچه شهری مشکلات ایجاد می‌کند.

معاون شهردار افزود: نبود مدیریت یکپارچه باعث می‌شود که نتوانیم به درستی تصمیم بگیریم و اگر مدیریت یکپارچه باشد شاید هزاران بار این مشکل حل شده بود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بحث حفره‌های زیرزمینی شبیه آلودگی هواست که دستگاه‌های مختلف در آن دخیلند باید یک نفر در این زمینه محور باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 شهریور 1395، کدمطلب: 13950621000416 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین