پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۹۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در انتصابات دانشگاهی چه دانشگاه آزاد چه دانشگاه دولتی، رفاقت حاکم شده و مشخص نیست که چگونه قانون را اجرا می‌کنند.
شعار سال: مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برخی انتصاب‌های دانشگاهی که بر خلاف قانون شورا انجام می‌شود گفت: تمام انتصاب‌های دانشگاهی توسط رای شورا به کمیته سه نفره واگذار شده؛ بنابراین انتصاب‌ها در شورا مطرح نمی‌شود.

وی افزود: آنچه که قبلا تصویب شده بود برای دانشگاه‌های مهم باید از دانشیار به بالا باشد و اگر رتبه علمی وی کمتر باشد با دو سوم آرای شورا باید انتخاب میشد.

گلشنی اضافه کرد: در حال حاضر اصلا شرایط مطلوب برای انتصابات دانشگاهی رعایت نمی‌شود.

وی در خصوص انتصاب علاالدین بروجردی در دانشگاه آزاد ادامه داد: در مورد فرد خاصی نظر نمی‌دهم، اما همین قدر را می‌دانم که در کشور رفاقت حاکم است و انتصابات دانشگاهی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه دولتی رفاقت حاکم شده است و مشخص نیست که چگونه قانون را اجرا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: متاسفانه این اختیار از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و همان موقع گفتم که این کار ظلم در حق شورا است؛ چرا که تمام انتصاب‌ها به نام شورا تمام می‌شود، اما اعضای شورا خبری از این انتخاب‌ها ندارند و به نظر من این کافی نیست که سه نفر تصمیم گیر انتصاب‌های دانشگاهی باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1399، کد خبر: 865879،  www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین