پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
دهیار روستای هدف گردشگری «ورکانه» گفت: در حال حاضر اهالی روستای ورکانه توانایی اجرای نمای سنگی را ندارند.
شعار سال : داود کزازی  اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته بسیاری از ساختمان‌های روستا خسارت دید و اهالی روستا از طرح سیل زدگی استفاده کردند و ساخت و ساز‌ها زیاد شد.

وی ادامه داد: مهرماه سال قبل مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل دفتر امور روستایی، استانداری، معاون فرماندار و بخشدار بازدیدی از روستای ورکانه داشتند و مقرر شد تسهیلاتی برای اجرای نمای ساخت و ساز‌ها درنظر گرفته شود و قرار شد بنیاد مسکن با همکاری میراث فرهنگی طرحی ارائه دهد.

کزاری اضافه کرد: اکثر ساخت‌وساز‌هایی که از پارسال آغاز شده، با توجه به افزایش قیمت مصالح نیمه کاره مانده و تا زمانی که نما اجرا نشود پایان کار نمی‌گیرند و اهالی روستا به این کار معترض هستند و می‌گویند: وقتی داخل ساختمان تکمیل نشده چطور نما را با هزینه ۳۰ میلیون تومان اجرا کنیم؟

دهیار ورکانه با بیان اینکه در این راستا نامه نگاری‌هایی با میراث فرهنگی و بنیاد مسکن انجام داده‌ایم، گفت: امیدواریم اعتباری درنظر گرفته و تسهیلاتی داده شود تا اهالی روستا نما‌ها را اجرا کنند و بافت سنگی روستا هم حفظ شود.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز‌های جدید درب‌ها و پنجره‌های چوبی که شکل قدیمی روستا بود به کار نمی‌رود، گفت: این کار هزینه خیلی زیادی دارد و مسئولان باید از قبل فکری برای حفظ نمای قدیمی روستا می‌کردند.

کزازی اضافه کرد: ارگان‌های مرتبط می‌توانستند تسهیلاتی به اهالی روستا بدهند تا ساختار قدیمی دست خورده نمی‌شد، اما زمانی که نوسازی انجام شود بافت روستایی از بین می‌رود، از طرف دیگر روستایی‌ها هم باید جای امنی برای زندگی داشته باشند و آیین نامه نظام مهندسی را رعایت می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۵۰۷۰۵۱۱۱، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
ميدونيد چقدر روي نماي شهر اثر داره؟ به نظر من كه بايد يه هميتي در اين مورد بشه تا بهشون كمك كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واقعا فکر میکنید ما به این ریزه کاری ها اهمیت میدیم؟ اصلا اینطور نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
امکان دادن وام به این عزیزان وجود ندارد که بتوانند خانه‌های خود را تکمیل کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین