پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
هادی ناطقی‌راد با بیان اینکه درباره میزان تقلب‌ها آمار دقیقی در دسترس نیست، افزود: برای برگزاری آزمون‌ها، سعی شده تمرینات و ارزشیابی به صورت مستمر در طول ترم صورت گرفته و منوط به امتحان پایان ترم نشود.
شعار سال: شیوع پاندمی کرونا شوک بزرگی برای سیستم آموزشی سنتی کشور به دنبال داشت. هرچند تا قبل از شیوع کرونا آموزش‌های مجازی از میزان اندکی برخوردار بود و همین امر برای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و دیگر اعضای فعال در عرصه آموزش مشکلات متعدد را به دنبال دارد. حال با گذشته دو ترم از برگزاری کلاس‌های دانشگاهی به شکل آنلاین وقت آن رسیده تا هر گونه کم کاری، کارشکنی و میزان تقلب‌ها در آزمون‌های آنلاین مورد بررسی قرار بگیرد.

کیفیت سنجی آموزش مستمر انجام می‌شود

هادی ناطقی‌راد، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره کیفیت آموزش‌های آنلاین در ترم‌های گذشته گفت: بیش از 800 هزار جلسه درس در این دو ترم توسط مدرسان در حوزه آموزش‌های آنلاین تولید شده که نشان کمیت بالای و استقبال اساتید این دانشگاه است.

او افزود: برای کیفیت سنجی محتواها هم از دانشجویان نظرسنجی می‌شود و هم مدیران گروه‌ها و معاونان آموزشی موظف هستند کیفیت محتواها را در حد محدود بررسی کنند.

مشکل اصلی در دروس عملی و آزمایشگاهی است

او در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه میزان تقلب‌ دانشجویان در آزمون‌ها را چگونه بررسی کرده بیان کرد: ترم به ترم کیفیت آموزش‌های آنلاین به علت تجربه اساتید در حال افزایش است و در شرایط کنونی مشکل اصلی دروس عملی و آزمایشگاهی است که نیاز به استفاده از شبیه سازها و پشتییانی بیشتر در این حوزه دارد.

آمار دقیقی برای میزان تقلب ها در دسترس نیست/ارزشیابی دانشجو بر اساس فعالیت‌ها در طول ترم

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه درباره میزان تقلب‌ها آمار دقیقی در دسترس نیست، افزود: برای برگزاری آزمون‌ها، سعی شده تمرینات و ارزشیابی به صورت مستمر در طول ترم صورت گرفته و منوط به امتحان پایان ترم نشود.

ناطقی‌راد گفت: برای مهار تقلب در فضای مجازی سعی شده از راهکارهای مختلف مانند تنوع سوالات، تصادفی کردن انتخاب سوالات، امتحانات شفاهی، روشن بودن دوربین لپ تاپ، کم اثر کردن نمره امتحان و امتیاز بیشتر به تحقیقات در طول ترم استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 1126816، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین