پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پنجاه و نهمین و شصتمین صورتجلسه نامگذاری مبنی بر تغییر نام و نامگذاری۴۰ معبر خیابان و مکان در شهر تهران تصویب شد و طی آن سه خیابان در منطقه ۱ پایتخت به نام بزرگان موسیقی و آواز ایران، خالقی، بنان و یاحقی تغییر نام یافت.
شعار سال: اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان دویست و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر بررسی پنجاه و نهمین و شصتمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

«محمد جواد حق شناس» رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در جریان بررسی این دو صورت جلسه اظهار داشت:  پنجاه و نهمین صورتجلسه ناظر بر ۱۸ تغییر نام  و شصتمین صورتجلسه  ناظر بر تغییر نام ۲۲ معبر در شهر تهران است.

وی افزود: تغییر نام کوچه بهرامی در منطقه ۱۱ شهرداری تهران به نام شهید محمد بهرامی، تغییر نام بن‌بست گلپایگانی در منطقه سه شهرداری تهران به شهید احمد نواب مطلق، تغییر نام کوچه سوم در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به نام شهید محمد سهرابی، تغییر نام کوچه بهزادی در منطقه ۱۴ تهران به نام شهید هاشم عقیقی و تغییر نام کوچه ابوذر در منطقه ۱۴ تهران به نام شهید اسماعیل خیراللهی از جمله مصوبات کمیسیون نامگذاری است.

وی با اشاره به برخی تغییر نام‌ها در منطقه یک شهرداری تهران گفت:  تغییر نام خیابان خیام به نام استاد روح الله خالقی، تغییر نام خیابان هاله به نام استاد پرویز یاحقی، تغییر نام خیابان نیلوفر به نام استاد غلامحسین بنان،   تغییر نام خیابان همایون به نام استاد هوشنگ ظریف، تغییر نام کوچه زیبا به نام حسین آغاسی و نامگذاری ۲ میدان میوه و تره بار نوساز در این منطقه به نام‌های نوبنیاد و الماس ایران از دیگر مصوبات این کمیسیون است.


حق شناس همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون نامگذاری کوچه هجدهم در منطقه شش شهرداری تهران به نام دکتر مهدی محقق و ۲میدان میوه و تره بار نوساز در منطقه ۲۲ به نام سرو آزاد و باران نامگذاری شد.


عضو شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت همچنین ۲ میدان میوه و تره بار نوساز دیگر در مناطق ۷ و ۱۵ شهرداری تهران به نام‌های بهار و فیروزه نامگذاری شدند و پلازای بی‌نام در منطقه ۱۳ شهرداری نیز به نام آفرین گاه نامگذاری شد.


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با قرائت شصتمین صورتجلسه کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر گفت: بر اساس این صورتجلسه نیز در منطقه ۱۴ شهرداری تهران میدان هجرت و بخشی از خیابان هجرت به نام‌های شهیدان ارتش و شهیدان سرباز و همچنین ایستگاه مترو شهید محلاتی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه یک تهران کوچه کامران به نام دکتر مه لقا ملاح، میدان اول شهرک قائم به نام جنگلبان، میدان دوم شهرک قائم به نام محیط بان، خیابان داد به نام دکتر محمدرضا حافظی، خیابان لادن به نام دکتر محمد دبیر سیاقی نامگذاری شده است.

به گفته وی، نامگذاری خیابان سیزدهم بهنام دکتر هنریک مجنونیان، نامگذاری خیابان زیبا به نام مهندس کامبیز بهرام سلطانی، نامگذاری خیابان حجت و نیلوفر به نام دکتر مینا ایزدیار، همه در منطقه ۶ تهران از دیگر مصوبات این کمیسیون بوده است.

حق شناس ادامه داد چ: همچنین در منطقه ۲ شهرداری تهران خیابان نصرت غربی به نام استاد عباس اقبال آشتیانی، ۲ میدان بی نام به نام دکتر سیروس پیله وری و دکتر کامل شادپور، بوستان سدورس به نام دکتر علی اکبر عالمی، خیابان بوستان به نام مهندس نامگذاری شده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران افزود:  بوستان راز هستی در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام بوستان سمن ها، بوستان معلم در منطقه ۱۲ شهرداری تهران به نام شهریار عدل، خیابان کمیل در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به نام دکتر حسین کریمان، بلوار گل‌ها در منطقه ۲۱ شهرداری تهران به نام شهدای کمیته انقلاب اسلامی، خیابان ایثار در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به نام شهید مصطفی محمد میرزایی و مجموعه ورزشی یادگار امام در منطقه ۱۰ به نام محمد نصیری نامگذاری شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از قرائت صورتجلسه‌ها توسط محمدجواد حق شناس با ۱۵ رای مصوبات این کمیسیون را تصویب کردند.

مصوبات کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران بر اساس قانون برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ و جهت اطلاع به فرمانداری تهران ارسال می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۵۸۰۵۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
شورای شهر به فکر نان نباید باشه اونی باید به فکر نان باشه که با تکرار کردن خودش مردم رو به فنا داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین