پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای پنجم شهر تهران گفت: توقع ما از بخش‌های نظارتی و افرادی که به کوچک‌ترین مساله مدیریتی شهری پنجم انتقاد یا برخورد می‌کنند این است که به تخلف کسانی که در دوره‌های قبل شائبه‌هایی داشتند رسیدگی کنند و اجازه کاندیداتوری مجدد را به آن‌ها ندهند.
شعار سال : همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه، انتخابات شورا‌های شهر نیز برگزار می‌شود. ثبت‌نام کاندیدا‌ها به پایان رسیده است و نام برخی افراد در فهرست ثبت نام کنندگان به زعم عده‌ای از اعضای کنونی شورای شهر تهران به حضور متخلفان در شورای ششم منجر خواهد شد. نهاد‌های نظارتی برای بررسی این موضوع وارد می‌شوند؟

حسن خلیل‌آبادی عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران که برای دوره ششم ثبت‌نام نکرده است؛ ضعف‌های عملکردی این دوره را ناشی از به ارث بردن مشکلات مدیریتی شهردار اسبق می‌داند و در عین حال معتقد است در حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات شورای پنجم به مردم نیز کوتاهی‌هایی از درون شورا صورت گرفته است. در عین حال او از نهاد‌های نظارتی که به طور مکرر بر روی فعالیت‌های این دوره شورا نظارت داشتند می‌خواهد که جلوی ورود افرادی که در گذشته نام‌شان در تخلفات متعدد آورده شده گرفته و اجازه ورود به عرصه انتخابات به آن‌ها داده نشود.

حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شورای پنجم به اعتقاد عده‌ای عملکرد قابل دفاعی ندارد، می‌گوید: مشکلات شهرداری تهران تقریبا از سال‌های ۹۲ و ۹۳ شروع شد و این مشکلات در سال ۹۶ به اوج خود رسید. بزرگ‌ترین این مشکلات بدهی‌های شهری و طلب پیمانکاران و طلبکاران بود.

او ادامه می‌دهد: شهردار اسبق تهران اعلام کرده بود که شهرداری باتلاق اصلاح طلبان خواهد شد و این یعنی اطلاعاتی از مشکلات درون سیستم داشت. از طرف دیگر هم دوستان و هم رقبا از بدو شروع به کار شورای پنجم دائم انتقاد کردند و مطالبات مردم را بالا بردند؛ یعنی در حالی که بودجه شهرداری کاهش پیدا کرده بود و بدهکاران جلوی شهرداری تظاهرات می‌کردند؛ دوستان و رقبا از این فرصت سوء استفاده کرده و به نقد‌های تند و ناجوانمردانه روی آوردند. مثلا یک سال از شورای پنجم را با ۱۲ سال سه دوره قبل مقایسه می‌کردند.

تحریم‌ها بر فعالیت شورا تاثیرگذار بود

خلیل آبادی اضافه می‌کند: ما دوست نداشتیم برای اقداماتمان شو راه انداخته و تبلیغات کنیم و به همین دلیل مردم هم از موضوعاتی که پیگیری کردیم بی‌خبر ماندند. در واقع خوب هم اطلاع‌رسانی نکرده و بخشی نیز ناشی کوتاهی خودمان نیز بود. در عین حال تحریم‌ها و مشکلاتی که برای مردم با گرانی پیش آمد بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شورا را نیز تحت تاثیر قرار داد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد از عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران طی سه سال و نیم اخیر، می‌گوید: در حوزه اجتماعی فرهنگی چند مشکل داشتیم؛ اول اینکه رویکرد‌های شهرداری و مدیریت شهری نسبت به شورا در مقایسه با گذشته تغییر کرد و این تغییر، چون مورد نظر خیلی از افرادی که قبلا با شیوه‌های دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجرا می‌کردند نبود و مردم هم عادت به بعضی کار‌ها به سبک گذشته داشتند با مقاومت شدید روبرو شدیم. هرچند که معتقدم در این چند سال توانستیم رویکرد را تغییر دهیم.

عده‌ای می‌خواهند سلیقه خود را به شهر تحمیل کنند

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید می‌کند: متاسفانه در حوزه اجتماعی فرهنگی ضعف عملکردی و اجرایی نیز داریم؛ اولا به دلیل تعدد معاونت‌های فرهنگی اجتماعی تغییرات زمان‌بر است به اضافه اینکه نگاه‌های نظری که در این حوزه وجود دارد با مدیریت شهری همخوانی ندارد؛ یعنی تئوری است و یا با نیاز شهر تطابق ندارد. مانند بی‌سلیقگی در ماجرای رنگ صورت حاجی فیروز و شلیک توپ در جوار برج آزادی. در واقع برخی از افراد تمایل داشته و دارند که سلیقه خود را به شهر تحمیل کنند و دوست ندارند که شهر بیانگر عقاید و علاقه‌های شهروندان باشد و به همین دلیل اقدامات تبدیل به طنز می‌شود؛ حتی نامگذاری‌ها به عنوان یکی از شاخص‌ترین اقدامات شورا و حضور مفاخیر و مشاهیر در این فرایند.

خلیل‌آبادی در واکنش به اخباری مبنی بر ترک خوردن برج آزادی بعد از شلیک توپ به مناسبت آغاز سال نو در مجاورت آن می‌گوید: من هم شنیدم برج آزادی ترک خورده، اما هنوز بررسی نکردیم و کارشناسان میراث فرهنگی باید نظر دهد که چه میزان آسیب دیده است. نگهداری برج در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و آن‌ها باید دستور بررسی دهند و از شهرداری هم بخواهند در این حوزه کارشناسانی اعزام کرده و نظر دهند.

او همچنین در واکنش به ثبت‌نام برخی از مدیران دوره گذشته مدیریت شهری که نامی در تخلفات احتمالی دارند، تاکید می‌کند‌: انتخابات است و هر کسی می‌تواند ثبت نام کند و نمی‌توانیم متعرض کسی شویم که چرا ثبت نام کرده است. اما توقع ما از بخش‌های نظارتی و افرادی که به کوچک‌ترین مساله مدیریتی شهری پنجم انتقاد یا برخورد می‌کنند این است که به تخلف کسانی که در دوره‌های قبل شائبه‌هایی داشتند، رسیدگی کنند و اجازه کاندیداتوری مجدد ندهند.



شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد 24، تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۶۶۹۱، www.rouydad24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
واقعا باید با مردم روراست بود و کسانی که متخلف هستن در هر حوزه ای رو بهشون معرفی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین