پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
عضو شورای شهر تهران می‌گوید در عمر سه ساله این شورا اقدامات مثبتی انجام شده است که درباره آن اطلاع رسانی نشده و عده‌ای سه سال فعالیت آن‌ها را با ۱۴ سال حضور اصولگرایان در شورای شهر تهران مقایسه می‌کنند.
شعار سال: ثبت نام کاندیدا‌های شورا‌های شهر در آخرین سه‌شنبه سال ۹۹ به پایان رسید و حالا تب و تاب تعطیلات عید که بیفتد، تبلیغات و بحث‌های انتخاباتی شروع می‌شود. البته انتخابات ۱۴۰۰ به نسبت دوره‌های گذشته سوت و کور است و شرایط بد اقتصادی و ناامیدی‌های مردم از اصلاحات فرهنگی و اجتماعی، بر روی مشارکت آن‌ها اثر گذاشته و احتمالا انتخابات شورا‌ها نیز تفاوت چندانی از نظر میزان مشارکت با انتخابات مجلس نداشته باشد.

اعضای شورای پنجم شهر تهران نیز که در میان حمایت گسترده پایتخت‌نشینان راهی پارلمان شهری شدند، عملکردشان یا آنقدری نبود که به چشم شهروندان بیاید یا نتوانستند آنطور که باید جزییات اقدامات خود را به مردم گزارش دهند. محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است یکی از دلایل به چشم نیامدن اقدامات و یا موفق نبودن به قدر کفایت شورای پنجم، عدم حمایت دولت بوده، دولتی که در ظاهر همسو با جریان سیاسی آن‌ها بوده است.

او در این باره می‌گوید: در مورد شورا نمی‌خواهم بگویم صددرصد اشکالی وجود نداشته و کسی هم نمی‌تواند چنین ادعایی کند، اما حمایت‌هایی که باید می‌شده، نشده است. مثلا در بخش حمل و نقل بیش از هزار میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو به شهروندان می‌دهند که ۵۰ درصد آن متعلق به دولت است، اما سهم‌اش را پرداخت نمی‌کنند و شورا با همین مشکلات کار خود را پیش برده و خللی در خدماتش ایجاد نشده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شیوع کرونا ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش حمل و نقل عمومی وارد کرد، ادامه می‌دهد:، اما در عین حال در این بخش و سایر بخش‌ها مثل بهشت زهرا و سازمان مدیریت جمع‌آوری پسماند خللی به وجود نیامده‌ها و کار‌ها به نحو احسن انجام شد.

۳ سال فعالیت ما را با ۱۴ سال فعالیت اصولگرایان مقایسه می‌کنند

علیخانی می‌گوید: در این دوره اقدامات زیرساختی زیادی انجام شد؛ برای مثال در زمینه مدیریت سیل تا زمانی که سیلاب نیامده شاید مردم احساس نگرانی، خطر و مشکل نکنند، اما وقتی سیل آمد و باعث خسارت و تلفات شد آن موقع صدای مردم در می‌آید که چرا به فکر نبودید. دو سال پیش در نوروز این اتفاق در شیراز افتاد و صدای مردم در آمد؛ اما الآن کسی نمی‌گوید شورای شهر پنجم چقدر در بحث زیرساختی سیلاب، این موضوع را اولویت قرار داده و بودجه و اعتبار را چند برابر افزایش داده و مسیل‌ها، رودخانه‌ها و موانعی که می‌توانسته باعث ایجاد سیل شود را پایش کرده تا با شدیدترین بارندگی‌ها در تهران غیر از آب گرفتگی‌های مختصری که عمدتا به دلیل ریختن آشغال در جوی‌های آب بوده، مشکل بزرگی به وجود نیاید و خطری جان مردم را تهدید نکند.

او با بیان اینکه شورای پنجم به موضوع ایمنی مردم در تهران بسیار اهمیت داده و رویکرد شورای فعلی با رویکرد شورا‌های قبل متفاوت است، تاکید می‌کند: در یک دوره مدیریت شهری ساخت پل‌ها و بزرگراه‌هایی را شروع و نیمه‌کاره رها کرده که در این دوره بدون هیاهو، جنجال و تبلیغات در حال تکمیل شدن است. در بخش حمل و نقل بدون کمک دولت اتوبوس اضافه شده و واگن ساخته یا اورهال شده و واگن ملی پایه‌گذاری شد؛ در گذشته تا ۳۰ درصد تولید داخل بود و حالا به ۷۰ درصد رسیده، هرچند کار مشکلی است و راه درازی در پیش داریم، اما در نهایت یک نمونه اولیه‌ای ساخته و رونمایی شد.

این عضو شورا اضافه می‌کند: اقداماتی که در این دوره شورا و شهرداری با وجود مشکلات شدید اقتصادی انجام شد با دوره‌های گذشته که چنین شرایطی نداشتند قابل مقایسه نیست. ۱۴ سال مدیریت شهر تهران در دست اصولگرایان بود و ما فقط سه و سال نیم تاکنون سرکار بودیم. اگر منصفانه مقایسه شویم باید سه سال ما را به سه سال اول آن‌ها مقایسه کنند. قطعا اگر ما هم ۱۲ یا ۱۴ سال بر سرکار باشیم آمار اقداماتمان بالا می‌رود. آیا همه پل‌ها و بزرگراه‌ها در سه سال اول ساخته شده؟ اینگونه نیست.

افتتاح هزار میلیارد پروژه بدون بازتاب در صدا و سیما در شورای پنجم

علیخانی با بیان اینکه در این دوره سه ساله بسیاری از کار‌های خوب پایه‌گذاری شده و در حال به ثمر رسیدن است، می‌گوید: صبح دیروز هزار میلیارد پروژه ظرف مدت یک ساعت بدون تبلیغات صداوسیما و بدون شعار‌هایی که مرسوم است افتتاح شد. سه ایستگاه که برای هرکدام از آن‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اضافه شدن ۴۰ اتوبوس با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح شدند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه می‌دهد: رقبا ابزار‌هایی دستشان است و فعالیت‌هایی که مثبت است را نمی‌گویند، اما اگر یک موضوع منفی پیدا کنند می‌گویند و برایشان مهم است که تخریب کنند. با افتتاح این بخش از مترو از رده شانزدهم به رتبه پانزدهم رسیدیم و یک رتبه در رتبه جهانی بالا آمدیم لذا ما پسرفت نکردیم. اگر در زمان و مقطع خودمان همه چالش‌ها و مشکلات را در نظر بگیریم در مجموع موفق عمل کردیم. البته خیلی از موضوعات جزو آرمان‌ها، اهداف و خواسته‌های ما است که یک شبه نمی‌توان به همه آن‌ها رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۶۲۵۰، www.rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
بعيد ميدونم دولت بتونه به شركت هاي اين چنيني در اين شرايط اقتصادي كمكي بكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین