پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سبک‌سازی شهر تهران مقوله‌ایست که با توجه به اینکه سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت پایتخت اضافه می‌شود موضوعی است که باید در دستور کار حاکمیت قرار گیرد چرا که امری مهم در مقابله با بحران‌ها به شمار می‌رود لذا وضعیت این کلانشهر باید ساماندهی شود.
شعار سال: عصر سه‌شنبه اول تیر ماه از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و رصدخانه شهر تهران بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تاب آوری شهر تهران و همچنین نحوه آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای مواجهه با بحران قرار گرفتند.

روح‌الله نجابت در تشریح بازدید نظارتی کمیسیون متبوع گفت: موضوع وقوع بحران مانند زلزله یکی از بزرگترین ریسک‌ها برای پایتخت به شمار می‌رود، زیرا تهران دارای پهنه بزرگ گسل است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سبک‌سازی شهر تهران مقوله‌ایست که با توجه به اینکه سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت پایتخت اضافه می‌شود موضوعی است که باید در دستور کار حاکمیت قرار گیرد چرا که امری مهم در مقابله با بحران‌ها به شمار می‌رود لذا وضعیت این کلانشهر باید ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در نشست امروز نمایندگان با مجموعه‌های مدیریت بحران شهرداری تهران گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و مواجهه با بحران‌های مختلف ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور وشورا‌های مجلس با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون افزود: برنامه‌ریزی منسجم برای جابجایی جمعیت ساکن در تهران در مواقع بحران، برگزاری مانور‌های مستمر برای آماده سازی پایتخت‌نشینان، ساماندهی افراد آموزش دیده برای رویارویی با مشکلات در مواقع بحران، برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، پل‌ها و دیگر سازه‌های در راستای کاهش تلفات انسانی، سبک‌سازی تهران، آماده‌سازی مکان‌هایی برای اسکان موقت افراد آسیب دیده از بحران، افزایش سطح هماهنگی میان استان‌های معین با تهران در راستای مقابله با بحران و ... از جمله دغدغه‌هایی بود که نمایندگان مردم نسبت به آن‌ها توجه و تأکید داشتند.

وی ادامه داد:رصد خانه یک فضای حکمرانی داده است که باید در اختیار نهاد‌های سیاست‌گذار ونهاد‌های اجرایی قرار گیرد که در حال حاضر در کشور دو کلانشهر تهران و مشهد از این حکمرانی داده بهره‌مند می‌باشند فلذا با توجه به اهمیت این موضوع ضروری است که در برنامه هفتم توسعه تمام شهرداری‌های کشور ملزم به تبیین ساختار حکمرانی داده بشوند.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: موضوع اصلاح قانون مدیریت بحران در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها قرار دارد و این بازدید در همین راستا صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش اسماعیل نجار؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، حناچی؛ شهردار تهران و کرمی؛ رئیس مدیریت بحران شهر تهران در نشست با نمایندگان حضور داشتند و گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری تهران در راستای تاب‌آوری پایتخت ارائه کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۷۵۸۸، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین