پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
شهردار تهران گفت: موثرترین راه برای مقابله با آلودگی هوا به عنوان مهم‌ترین چالش پایتخت، توسعه حمل ونقل عمومی است.

شعار سال: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی که امروز (دوشنبه) باحضور مسئولان شهری برگزار شد، اظهار داشت: این ایستگاه مترو به نام شهیدی نام گذاری شده که از چهره های ماندگار و انقلاب اسلامی است و نقش این شهید در زنده نگه داشتن یاد و راه امام خمینی(ره) انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مجموع فعالیت های شهرداری تهران منطبق بر اولویت های شهری است افزود: فعالیت‌های قابل توجهی در رابطه با مدیریت شهری و هوشمندسازی در حوزه زیرساخت‌های بخش‌های مختلف از جمله حمل ونقل، بافت فرسوده و غیره انجام شده است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: برای رفع آلودگی هوا به عنوان مهم‌ترین چالش پایتخت، یکی از موثرترین راه‌ها توسعه حمل ونقل عمومی مخصوصا حوزه ریلی است که سعی شده تا بسیار جدی گرفته شود به طوری که امیدواریم با وجود سختی ها، رکود اقتصادی و کاهش نقدینگی و اعتبارات تا قبل از پایان این دوره از مدیریت شهری بتوانیم هفت خط مترو در حدود 100 کیلومتر به بهره برداری برسد.

وی درباره ایجاد حاشیه‌هایی که گاهی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بعضی اوقات حاشیه ها و مشکلاتی ایجاد می‌شود که سدی بر سر راه خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم است که تحمل آن بسیار دشوارتر از مشکلات کاری بوده و باعث ایجاد نگرانی تنها بخاطر مردم و انقلاب خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه رضایت خداوند در گرو رضایت مردم است، افزود: دغدغه ما برای ملتی است که بعد از گذشت 50 سال که خون فرزندانشان را تقدیم کشور کرده و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند، امروز نیز باید مشکلات اقتصادی، معیشتی، شغلی و غیره را نیز تحمل کنند.

قالیباف در پایان گفت: امیدواریم مجموعه مدیران شهری به جای ایجاد چالش، بیشتر به فکر مشکلات مردم،رفع آن‌ها و پیشرفت کشور باشند.

وی افزود: نمی خواهم در خوب و بد بودن طرح زوج و فرد صحبت کنم، اما شاید در این نوع تصمیمات نمی توانیم عدالت را به درستی رعایت کنیم و از دیگر سو زحمت زیادی هم برای مردم ایجاد می کنیم. البته ممکن است چاره ای جز این هم نداشته باشیم اما همواره به نوبه خودم با این نوع تصمیمات که با آن صورت مساله را ساده می کنیم، مخالف بوده ام. با این وجود طبیعتا همه ما آنچه که تصمیم گیری شده و به قانون تبدیل شده است را اجرایی می کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر مترو عنوان داشت: توسعه مترو در این دوره مدیریتی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز در اوج خودش قرار دارد. به نحوی که مصمم هستیم تا قبل از پایان این دوره شورای چهارم و شهرداری تهران، بتوانیم تمامی هفت خط مترو تهران را به طول ۱۰۰ کیلومتر به اتمام رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

وی به سختی ها و مشقت های پیش رو در تکمیل خطوط مترو اشاره کرد و گفت: در این رکود اقتصادی شدیدی که در کشور وجود دارد، تامین نقدینگی برای توسعه خطوط مترو کار ساده و راحتی نیست. کار کردن و ساختن برای ما لذت بخش است اما تامین اعتبار - آن هم با این مشکلات و بعضا عدم همکاری هایی که صورت می گیرد - رنج های بسیار زیادی دارد، اما مصمم هستیم که هیچ کدام از این ها ما را از کار کردن باز ندارد.

قالیباف همچنین عنوان داشت: گاهی اوقات حاشیه هایی که برای کار ایجاد می کنند و مسائلی که پیش روی حل مشکلات مردم درست می کنند، بسیار سخت تر از نداشتن پول است. چرا که نداشتن پول جزو کارهای عادی است که همه ما باید برای رفع آن تلاش کنیم و کار کردن هم برای ما لذت بخش است اما حاشیه هایی که درست می شود باعث می شود تا مقداری نگرانی ایجاد کند. البته مصمم هستیم که آن حاشیه ها هم هرگز ما را از کار باز ندارد.

شهردار تهران تاکید کرد: همه زندگی، کار و تلاش ما و همه اتفاقاتی که در جامعه می افتد برای رفع بعضی از نگرانی هاست. شفاف و روشن بگویم که آن نگرانی ها و غصه ها در دل من از جنس نگرانی های سیاست زدگی نیست. نگرانی ما چرخش قدرت نیست چرا که تا انسان ها، دولت ها، حکومت ها و شهرداری ها بوده اند، چرخش قدرت هم بوده است و از قضا این چرخش ها باعث رونق و پیشرفت جامعه هم می شود. البته ممکن است انتقاداتی به شکل و نوعش داشته باشیم اما اصلش نگرانی ما نیست.

وی گفت: حتی از تهمت ها و افتراهایی که می زنند هم نگرانی نداریم. فردی که می خواسته گزارشی را تهیه کند، یک نامه اولیه نوشته که این نامه هنوز منجر به تهیه گزارش هم نشده است، اما می گویند در شهرداری تهران ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس، ارتشا و حاتم بخشی شده است.

قالیباف ابراز داشت: ما حتی از اینکه به خانواده من هم تهمت و افترا بزند نگران نیستیم. مردم ما باهوش تر از این هستند و این مسائل دنبال می شود و حل و فصل خواهد شد. ما از این دروغ های اینچنینی نگران نیستیم اما از یک چیز نگران هستیم و در دل ما غصه است، آن نگرانی و غصه ما، نگرانی مردم و انقلاب است.

قالیباف ادامه داد: اگر ناامنی شد و منافقان مردم را در خیابان ها مثل شهید صیاد شیرازی ترور کردند، اگر جنگ شد و تحریم ایجاد شد این مردم ایستادگی و صبر کردند. حتی اگر ما مدیران تصمیم های درست و نادرستی گرفتیم این مردم بودند که تحمل کردند و با بزرگواری و گذشت از کنار تصمیم های غلط و وعده های دروغین ما مدیران گذشتند و به روی مان نیاورند. غصه و نگرانی ما آنجا است که یک نسل اینگونه ایستادند و حالا در زحمت مشکلات اقتصادی و یک شغل برای فرزند خود هستند. مردم در زحمت یک حداقل معیشت برای زندگی و سرپناه کوچکی برای زن و بچه شان هستند. امروز شاهد هستیم فرزند در مقابل پدر و پدر در مقابل فرزند شرمنده است.

شهردار تهران تاکید کرد: رضایت مردم تبلور رضایت خداست و مردم در این بخش از دست ما مدیران راضی نیستند. هر وقت ما مدیران مشکل داشتیم، آنها آمدند و همراهی کردند. مگر می شود هر وقت آنها مشکل داشتند، ما همراهی نکنیم؟ امروز شرایط سخت زندگی برای آنها حاکم است و نگران هستیم که مردم ناامید شوند.

قالیباف ادامه داد: جوانان امروز ما دوران سخت قبل از انقلاب را ندیدند و شاهد نبودند یک کسی با روحیه استکباری و استبدادی، عزت این ملت را در داخل و خارج لکه دار می کرد و پا روی شرف این مردم می گذاشت. مردم ما آن روز را ندیدند که یک سرباز آمریکایی بر همه مردم این سرزمین ترجیح داشت، اما امروز گاهی با تنوع تصمیمات ما و اختلافاتی که وجود دارد، کارآمدی نظام را زیر سوال می بینند و ما از اینجا نگران انقلاب هستیم که کارنامه قابل دفاعی در حوزه اقتصادی، مدیریت و فرهنگ نباشد.

شهردار تهران ابراز داشت: ما نگران این هستیم که امروز به جای آنکه دغدغه مجموعه مدیران و نخبگان جامعه، دغدغه مردم باشد و نگاه کنند به بقیه دنیا که بعضا جوانان آنها را الگوی خودشان قرار می دهند. پس حتی اگر آنجا را الگو قرار می دهید ببینید که نخبگان آن جامعه هرگز نگران راست و چپ نیستند و به دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نرفته اند. در منافع و موضوعات ملی، همه کنار هم ایستادند و وحدت کردند. اگر مشکل جامعه ای حل شد، در سایه اجماع پیش رفت نه در سایه عناد، لجبازی، تهمت زدن و غیبت.

وی تاکید کرد: حتی به گونه ای با هم حرف می زنیم که بی اعتمادی برای مردم نسبت به نظام درست می کنیم و اسم آن را هم می گذاریم مبارزه با فساد و عدالت خواهی؛ این بیشتر شبیه به عدالت خواری است. روش مبارزه با فساد روشن و مشخص است و باید سیستم ها را شفاف کرد.

شهردار تهران گفت: البته زمان می گذرد و تمامی این موارد روشن می شود. بنده هم در فرصت های بعدی حتما به اطلاع مردم می رسانم، اما اینکه ما سیستم را بازمی گذاریم تا مردم و دستگاه های نظارتی ببینند و نظارت کنند و هر کسی اطلاعات خواست، در اختیارش قرار می دهیم؛ شفافیت است.

وی با بیان اینکه ما نگران مردم و انقلابمان هستیم، گفت: سزاوار نیست امروز این مردمی که هیچ چیز برای حفظ این کشور، گسترش و عظمت انقلاب اسلامی کم نگذاشتند، در سختی هایی که دارند زندگی کنند. رزمندگانی هستند که در مقابل دشمن ایستادند و هرگز نشکستند، اما امروز حرمت آن ها در مقابل خانواده و فرزندانشان ممکن است بشکند.

شهردار تهران ابراز داشت: نباید به جای اینکه به داد مردم برسیم، هر روز دعوای بین مسئولان و موضوعات بی ربط مطرح شده و دنبال شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 17 آبان 95 ، کد مطلب: 5850834: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین