پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
استاندار تهران گفت: وزارتخانه‌های نیرو، صمت و همچنین استانداری و شهرداری پایتخت موظف شدند ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی مبتنی بر قانون هوای پاک تهیه و به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کنند.
شعار سال: محسن منصوری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران به تصمیمات قابل اجرا برای پیشگیری از آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: بی تردید یک نظام اجرایی قوی نیاز داریم و در جلسه روز شنبه با محوریت وزیر کشور مقرر شد وزارتخانه‌های نیرو و صمت، استانداری و شهرداری تهران موظف شدند ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی را مبتنی بر قانون هوای پاک به معاون اول رئیس جمهور ارائه کنند.

استاندار تهران، با بیان اینکه تاکید شده است که در بودجه سال آینده برای موضوع آلودگی هوا رقم قابل توجهی اختصاص پیدا کند، افزود: البته این اقدامات برای کوتاه مدت نخواهد بود و باید با اتخاذ تصمیمات مناسب این کار را به پیش ببریم.

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت کرونا با بیان اینکه خوشبختانه همچون هفته‌های گذشته آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از ویروس کرونا در استان تهران رو به کاهش است، ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر آمار فوت در استان تهران ناشی از بیماری کووید ۱۹ به زیر ۲۰ نفر رسیده، هر چند که فوت حتی یک نفر هم زیاد است.

وی ادامه اداد: یکی از علل تحقق این مهم سطح وسیع واکسیناسیون در تهران بوده که کمی کمتر از ۹۰ درصد است و خوشبختانه تزریق واکسن در این استان مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

منصوری گفت: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تزریق دوز سوم به این شکل است که افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه است دز دوم را تزریق کرده‌اند باید برای تزریق به مراکز مراجعه کنند و مراکز نیز برای تزریق دز یادآور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

استاندار تهران افزود: در خصوص کنترل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و شیوع ویروس کرونا در مدارس با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد مدارس استان شاخص‌های بازگشایی را کسب کرده‌اند، اما تنها ۳۰ درصد متوسط دانش آموزان حضوری در مدارس هستند.

منصوری در تشریح اجرای سامانه هوشمند مدیریت ویروس کرونا، گفت: سامانه هوشمند تحت عنوان «امید» در حقیقت سامانه رصد هوشمند، پیگیری و اعمال محدودیت‌ها است که مقرر است از امروز اجرایی شود. اعمال برخی محدودیت‌ها برای برخی خدمات برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند در این سامانه انجام خواهد شد.

به گفته استاندار تهران یک هفته تا ۱۰ روز آینده این سامانه به صورت کامل در استان تهران عملیاتی خواهد شد.

منصوری گفت: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند در فرآیند آن از برخی خدمات همچون دریافت بلیت هواپیما محروم خواهند شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این سامانه برای دستگاه‌های مختلف در جهت ضمانت اجرایی طرح موضوعاتی همچون تذکر و جریمه در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه‌ها، صدور بلیت‌ها براساس سامانه است و در مرحله بعد خدمات شهرداری‌ها و احتمالا بانک‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند محدود خواهد شد.

به گفته وی، در خصوص کارمندان دستورالعمل ابلاغی کاملا شفاف است ضمن اینکه تقاضا بر این بوده که همه کارمندان واکسن را تزریق کنند، اما کسانی که این کار را نکرده‌اند باید هر دو هفته یکبار تست منفی PCR خود را ارائه دهند.

منصوری تاکید کرد: این طرح در ابتدا در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شد و اجرای آن نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص است که در بسیاری از جا‌ها این طرح قابلیت اجرا دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۷۴۳۲۸، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین