پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
شهردار تهران گفت: درباره مناطق بی دفاع شهری، با وزیر نیرو صحبت‌هایی را داشتیم و با مدیران استانی جلسه‌ای داشتیم تفاهم نامه‌ای را به دنبال داشت، قرار شد ۳۷۰ هزار چراغ از گازی به ال‌ای دی تبدیل شود تا علاوه بر روشنایی در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود در این زمینه شهرداری هیچ هزینه‌ای نمی‌کند.
شعار سال: علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران درباره طرح رصد، اظهار کرد: از کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و اعضای شورای شهر برای اجرای طرح رصد که کار بسیار خوبی بود را تشکر می‌کنم.

وی افزود: مجموعه‌ای که با دغدغه انقلاب و مردم وارد کار شده است خروجی جزو این را نمی‌شود انتطار داشت. ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد برای بودجه ۱۴۰۱ درنظر گرفتیم و سه شنبه بودجه را تقدیم می‌کنیم و قطعا باعث رضایتمندی می‌شود.

زاکانی گفت: حدود ۴ ماه و ۱۰ روز است که شهرداری هستیم همواره تلاش کردیم چند اتفاق بزرگ رخ دهد، اتفاق اول این بود که "من‌ها" تبدیل به "ما" شود مدیریت شهری قبلی مجموعه‌ای را تبدیل مدیریت شهری فعلی داده اند که قابل دفاع نیست و پیوستگی شورا و شهرداری می‌تواند کمک کننده باشد.

شهردار تهران ادامه داد: امروز شهرداری تهران مسئول و متولی هوای پاک شده است، ۲۳ دستگاه مسئول داریم، اما تصویب شده که تهران محور عملیاتی آلودگی هوا شود و دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت تمامی روسای دانشگاه پزشکی و معاون وزیر بهداشت را دعوت کردیم تهران پایین‌ترین سرانه‌های سلامت را برخوردار است و باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم تا گره سلامت تهران را باز کنیم.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی مقرر شد شهرداری و مدیریت شهری محور قرارگاه آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد و دستگاه‌های مختلف، بهزیستی، پلیس، دادستانی، استانداری، فرمانداری، سپاه و. پای کار آمده است و این "ما" شکل گرفته است باعث انجام این اقدامات می‌شود.

وی افزود: طرح رصد که اقدام خوب شورای شهر در کنار برنامه‌های شهرداری در پنجشنبه‌ها و برنامه‌های شهرداران مناطق در دوشنبه‌ها یک ظرفیتی را خلق کرده است و یک پیوستگی با جامعه ایجاد شده است و اشراف به مشکلات مردم و اصلاح مدیریت شهری است.

شهردار تهران بیان کرد: مدیریت شهری جهادی مهم است، نیازهایمان را جزو از طریق خدمت و مدیریت شهری نمی‌توانیم رقم بزنیم گام بعد از آن شناخت ظرفیت‌های مردمی و محول کردن کار به مردم است.

زاکانی گفت: هزار و ۱۴۱ طرح موضعی و ۳۰ نکته موضوعی در طرح رصد مطرح شد که آقای مظفر بیان کردند، در ابتدای کار به دنبال تثبیت منابع مالی بودیم و در گام بعدی به دنبال این بودیم که طرح نگهداشت را در نظر داشته باشیم و چالش‌هایی که در جامعه وجود دارد را شناسایی کنیم به عنوان مثال؛ ۹۰۰ تیر چراغ برق را شناسایی کردیم و ۲۰۰ تیر جابه جا شدند.

وی ادامه داد: خودرو‌هایی که سال‌ها در منطقه‌ای ساکن بودند و چهره شهر را بهم ریخته بودند و سد معبر داشتند، را شناسایی کردیم، ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو شناسایی و ۸۰۰ مورد آن جابه جا شد.

شهردار تهران اظهار کرد: درباره مناطق بی دفاع شهری، با وزیر نیرو صحبت‌هایی را داشتیم و با مدیران استانی جلسه‌ای داشتیم تفاهم نامه‌ای را به دنبال داشت، قرار شد ۳۷۰ هزار چراغ از گازی به ال‌ای دی تبدیل شود تا علاوه بر روشنایی در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود در این زمینه شهرداری هیچ هزینه‌ای نمی‌کند.

شهردار تهران بیان کرد: در مورد گود برداری‌های خطرناک در سطح شهر تهران نیز لایحه‌ای به شورا ارسال شده است. همچنین شن چاله‌های منطقه ۱۸ فرصت طلایی برای شهر تهران است و از سوی دیگر خطر بزرگی را برای تهران به همراه دارند که این موضوع به صورت جدی توسط شهرداری تهران پیگیری می‌شود. در حوزه تامین منابع آبی نیز در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که درصد کمی از آن از محل پساب تامین می‌شود. اما تا افق ۱۴۱۰ مصرف منابع آبی به ۲۱۰ میلیون متر مکعب می‌رسد که باید صد در صد آن از محل پساب تامین شود.

زاکانی در خصوص موضوع توزیع عدالت در سطح شهر تهران نیز، گفت: در نوع عوارضی که پیشنهاد می‌کنیم برای بودجه جدید عوارض را به شکل متفاوت دیده‌ایم یعنی برای بسیاری از نقاط نباید عوارض بگیریم و برای محیط‌های کم برخوردار این مسیر را طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ پارک بانوان وجود دارد که با احداث ۵ پارک دیگر در سال جاری تعداد آنهابه ۱۲ پارک می‌رسد، اما ۳۵۲ پارک محلی به زودی به مادران و کودکان اختصاص پیدا می‌کند و تا اسفند ماه مناسب سازی آن‌ها انجام خواهد شد. همچنین ۳۴۷ سرای محله موجود در تهران به قرارگاه‌های محلی تبدیل خواهند شد و خدمات ویژه به محلات ارائه خواهند کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: قطعا توجه به موضوعات ریز و دغدغه‌های محلی مستمسکی برای عدم انجام کار‌های بزرگ نخواهد بود لذا روز سه شنبه مگا پروژه‌هایی را که دنبال خواهیم کرد، در سطح شورا تشریح خواهم کرد. بی تردید تهران می‌تواند با انجام اقدامات مناسب در حوزه مدیریت شهری الگویی را برای کشور ایجاد کند. بر همین اساس باید دست به دست هم دهیم و مسولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۸۶۶۹۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین