پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
باید پرسید که کشور اولویت کاری کم دارد یا سلیقه و مد مدیریتی مبنای عمل مدیران است؟ از تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع توسعه و ارتقاء فرهنگ کار (کارآفرینی، مهارت‌آموزی، تعاون و ...) با رویکرد اسلامی - ایرانی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های بالادستی توسعه کشور، چه چیزی قرار است کسب شود؟ دوستان خوب می‌دانند که سال بعد همین ایام، مطالبه گر خواهیم بود. واقعا دلمان برای کشور و توانمندی برخی از مدیران می‌سوزد؟

شعار سال:تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و‎‎ جهاد دانشگاهی در راستای توسعه و ارتقاء فرهنگ کار (کارآفرینی، مهارت‌آموزی، تعاون و ...) با رویکرد اسلامی - ایرانی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های بالادستی توسعه کشور به امضا رسید.
 
 در راستای توسعه و ارتقاء فرهنگ کار (کارآفرینی، مهارت‌آموزی، تعاون و ...) با رویکرد اسلامی - ایرانی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های بالادستی توسعه کشور، تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ‎‎جهاد دانشگاهی به امضای دکتر محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری‎‎ جهاددانشگاهی رسید. از اهداف این تفاهم‌نامه که در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شش‌ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نام «وزارت مردم» به امضا رسید، می‌توان به ارتقای فرهنگ کار (کارآفرینی، مهارت‌آموزی، تعاون و ...) با رویکرد اسلامی - ایرانی ‏و تبیین، ترویج و جاری‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در سطح وزارت مردم و جامعه هدف اشاره کرد.
 
موضوع این تفاهم‌نامه شامل تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های فرهنگی – اجتماعی جامعه هدف، همکاری علمی و پژوهشی در خصوص فرهنگ کار و ارتقاء آن (کارآفرینی، مهارت‌آموزی، تعاون و ...) با رویکرد اسلامی – ایرانی در عموم جامعه و بیانیه گام دوم انقلاب جامعه هدف است.
 
ارتقا فرهنگ کار کشور با همکاری وزارت مردم و جهاد دانشگاهی
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی که یادگارهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و با نگاه جهادی و انقلابی شکل‌گرفته است و توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، فناوری خدمات ارزشمندی در کشور به اجرا رساند بتوانیم حرکت‌هایی خوبی را در زمینه فرهنگ کار انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اهمیت فرهنگی کار گفت: یکی از موضوعاتی که در وزارت مردم در دستور کار قرار داریم بحث فرهنگ کار است و در همین رابطه دبیرخانه ملی ستاد فرهنگ کار در وزارتخانه شکل‌گرفته و این تفاهم‌نامه از اولین جلسات در این رابطه است.
 
دکتر چکشیان بابیان اینکه اولین دولت گام دوم انقلاب هستیم و امیدواریم با نگاه‌های خلاقانه در مسیر ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی قدم برداریم افزود: یکی از اصلی‌ترین موانع تولید و پیشرفت کشور در بحث فرهنگی است و مقام معظم رهبری دو ماه پیش در جمع نخبگان مطرح فرمودند که از مهم‌ترین موانع تولید مقوله فرهنگی است و برای اینکه بتوانیم به سمت پیشرفت ایرانی اسلامی حرکت کنیم و به رشد اقتصادی  و ارتقاء بهره‌وری دست‌یابیم یکی از الزامات و اولویت‌ها اساسی ارتقای فرهنگ کار است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در گام دوم انقلاب و هم‌افزایی که با امضای این تفاهم‌نامه بین وزارت مردم و جهاددانشگاهی ایجادشده حرکت نوینی را در زمینه ارتقا فرهنگ کار در کشور آغاز کنیم.
 
پیشگامی جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور
 
دکتر پورعابدی نیز در این مراسم بابیان اینکه کار در تمام شئون زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم جای دارد و بخش عظیمی از هویت هر فرد را تشکیل می‌دهد گفت: در کشورمان به مقوله کار بیشتر در حوزه اقتصادی توجه می‌شود، اما ابعاد فرهنگی کار بسیار حائز اهمیت است.
 
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به مفهوم فرهنگ کار، وجدان کار، رضایت از کار ادامه داد: ابعاد فرهنگی در حوزه کار تأثیر بسیار زیادی دارد و شاید بیش از مسائل اقتصادی مهم باشد و حتی مفهوم توسعه‌یافتگی و یا توسعه‌نیافتگی کشورها را نیز می‌توانیم در این حوزه بررسی کنیم.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه در مواردی در کشورمان فرهنگ کار و بهره‌وری پایین است افزود: اما وقتی برخی سازمان‌های موفق را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بحث مهم در پیشرفت آنها و فرهنگ کار بوده است. همچنین در زمینه  مذهبی نیز به اهمیت کار و کسب روزی حلال تأکید بسیاری شده که نشان می‌دهد باید در زمینه فرهنگی، کار بیشتری را انجام دهیم.
 
دکتر پورعابدی در ادامه با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: از اوایل سال 1379 با توجه به افزایش کمی که در آموزش عالی کشور مشاهده شد این نهاد مشکل اشتغال دانش‌آموختگان را در آینده پیش‌بینی و برای حل این مشکل سازمان همیاری اشتغال را تأسیس کرد و در ادامه اولین دوره تربیت مربی کارآفرینی با همکاری وزارت کار توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.
 
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی راه‌اندازی اولین کاریابی الکترونیکی به نام جاب‌ایران را اقدام دیگری در این زمینه دانست و گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با تاسیس روزنامه بازارکار در آن سال به‌منظور معرفی فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان توسعه یافت که در دوره‌ای تیراژ این نشریه به ۱۵۰ هزار نسخه رسید که هم‌اکنون فعالیت آن به‌صورت الکترونیکی ادامه دارد.
 
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر پورعابدی همچنین به موضوع مشاغل آینده و آینده مشاغل اشاره کرد و بابیان اینکه بسیاری از مشاغل که هم‌اکنون وجود دارد ممکن است در آینده شاهد آنها نباشیم گفت: برای رصد این مشاغل مدرسه مهارت را در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی کردیم و از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی فعالیت در زمینه مشاغل خانگی برای دانش‌آموختگان است که همکاری خوبی را با وزارت مردم‌داریم و امضای این تفاهم‌نامه نیز می‌تواند زمینه توسعه همکاری‌های این نهاد انقلابی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ارتقاء بخشد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400121814677

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین