پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
مدیرکل دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با حضور در مرکز آمار و رصد شهری با اشاره به الزامات دوازده‌گانه شهردار تهران برای اداره شهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای در شهرداری تهران اجرا نمی‌شود مگر آن‌که بر اساس تعیین شاخص‌ها، لزوم اجرای برنامه کنترل شود.
شعار سال: محمد حسین شیخ حسن مدیرکل دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته، دفتر پایش و ارزیابی در حوزه اجرای برنامه، تنها ارزیابی عملکرد را انجام می‌داد، افزود: در این دوره مدیریت شهری، دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران در راستای تحقق محور‌های دوازده‌گانه شهردار تهران در بحث عدالت شهری و بازآفرینی اعتماد عمومی، آرامش شهر، هویت ایرانی اسلامی، مشارکت شهروندان، اقتصاد شهری و نقش بین‌المللی جهانی تهران وارد عمل شده و با رصد آمار‌ها و بازیابی و استانداردسازی شاخص‌های مورد ارزیابی مدیریت شهر، امکان پایش را در گام برنامه‌ریزی فراهم می‌کند تا اجرای برنامه‌ها تنها بر اساس اولویت‌های موردنظر، اجرایی شود.

شیخ حسن تاکید کرد: به دنبال تغییراتی هستیم که با تعیین شاخص‌های جدید، امکان کنترل تمامی برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه‌های ستاد، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته را فراهم کند.
مدیرکل دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران خواستار یکپارچه‌سازی سامانه‌های شهرداری تهران شد و افزود: ۱۶۷ سامانه موجود در شهرداری تهران باید ارزیابی مجدد شوند و در صورت نیاز، سامانه‌های زائد حذف شوند.
 
در این دیدار، سیامک سعدآبادی سرپرست مرکز آمار و رصد شهری سازمان فاوای شهرداری تهران، به تشریح سامانه‌های آماری شهرداری تهران پرداخت و گفت: در حال حاضر داده‌های شهری در دو بخش غیرثبتی و ثبتی در سامانه‌ها جمع آوری شده‌اند و بر اساس این داده‌ها، سه هزار شاخص در مرکز آمار و رصد شهری ارزیابی می‌شود.

سرپرست مرکز آمار و رصد شهری سازمان فاوای شهرداری با اشاره به اینکه تغییرات در سامانه‌ها از سال‌ها پیش در شهرداری تهران شکل‌گرفته است، افزود: سامانه‌ها به دلیل نیاز‌های مدیریتی و اجرایی شکل گرفته‌اند و این رویه سبب شده است برخی سامانه‌ها جزیره‌ای باشند، اما اگر در سطوح سازمانی، یکپارچگی در سامانه‌ها اجرایی شود، کارایی داشبورد‌های مدیریتی و سامانه‌ها به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.
سعدآبادی با تاکید بر اینکه تغییرشاخص‌ها در سامانه‌ها باید با نگاه مدیریتی تعیین شود، افزود: در حال حاضر با استفاده از سامانه‌های مدیریت آمار و اطلاعات و سامانه تحلیل اطلاعات، فرم‌های آماری و اطلاعاتی و داشبورد‌های گزارش‌ساز و مدیریتی تهیه می‌شوند و بیش از یک میلیون گزارش در سال استخراج می‌شود.

در ادامه این جلسه مقرر شد دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران به عنوان سیاستگذار و مرکز آمار و رصد شهری سازمان فاوای شهرداری تهران به عنوان بخش اجرایی، همکاری مشترک خود را برای بررسی کامل شاخص‌های موجود در تحلیل آماری آغاز کرده و بازیابی شاخص‌ها در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران از مرکز آمار و رصد شهری بازدید کرده و کارشناسان اطلاعاتی در خصوص گزارش‌های آماری و داده‌های موجود در داشبورد‌های مدیریتی شهرداری را ارائه کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۰۳۳، www.shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین