پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، طول راه، بزرگراه و آزادراه‌های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: با توجه به محورهای مواصلاتی در دست ساخت، نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم. ما از ایشان می پرسیم که آیا می توانند منکر پتانسیل بالای فساد پیمانکاری در حوزه ساخت زیر ساخت شوند یا خیر؟ بر این قاعده به منظور نظارت موثر ، شناسنامه کیلومتر پایه راه های کشور کجاست؟ می خواهیم ببینیم کی یک راه در فلان کیلومتر جاده خاص ساخته شده، پیمانکار و ناظر چه کسانی بودند؟ در چه تاریخی تخریب شده و مرمت گردیده و توسط کدام پیمانکار عملیات مرمت انجام شده و غیره. کار بدی که نیست جناب خادمی؟ سربسته عرض می کنیم که اگر مدیریت دولتی نان و آب نداشت و یا نظارت حداکثری بر کار مدیران دولتی حاکم بود، خیلی ها دور مدیریت را خط می کشیدند.

شعارسال: خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل، در دومین همایش صنعت قیر با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت قیر و تشدید کنترل کیفیت در حین اجرا گفت: در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی مختلف، با هدف افزایش کیفیت قیر و آسفالت ضوابط فنی نوینی در این زمینه تدوین و ارایه کرده است.

۷۰۰۰ کیلومتر انواع راه در دست ساخت است + شناسنامه کیلومتری راه ها دست کیست جناب خادمی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با اشاره به جا به جایی ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها اعلام کرد: سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون تن بار درکشور جابه‌جا می‌شود که تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل انجام می‌شود و همین موضوع اهمیت برنامه‌ریزی کلان برای تغییر رویکرد ترانزیت از جاده به ریل در وهله اول و توجه جدی به اقتصادی کردن این جابه‌جایی‌ها با افزایش کیفیت قیر و در نتیجه ایمنی تردد را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی قیر را گران‌ترین ماده دنیا نسبت به افزایش قیمت سایر اقلام در ۲۵ سال اخیر اعلام کرد و گفت: برای کاهش هزینه‌های راهسازی باید راهکار‌های جدیدی برای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت به کار برد که این امرنیاز به فرهنگ سازی و تغییرتفکر نسبت به قیمت و ارزش قیر در راهسازی نسبت به گذشته دارد.

خادمی از مهندسان مشاور و مجریان درخواست کرد تا استفاده از روش‌های نوین راهسازی برای قیر و آسفالت را در راس کار‌های خود قرار دهند و ادامه داد: به منظور کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌های راهسازی و آسفالت استفاده از روش‌های نوین و سیستم‌های دانش بنیان با روش‌های جدید بسیار کارآمد است.

وی استفاده از طراحی‌های جدید برای کاهش حجم مصرف آسفالت و افزایش کیفیت قیر در راهسازی را یکی از راهکار‌های اساسی کاهش هزینه‌های اجرا دانست و اظهار داشت: این بخش به عهده مهندسین مشاور پروژه‌ها است که با فناوری‌های روز دنیا مصرف آسفالت را کاهش دهند و در این راه بکارگیری ماشین آلات نوین اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه یادآور شد: مهیا کردن شرایط تحقیق و آزمایش در کارگاه‌های عملیات اجرایی یکی دیگر از وظایف مهم مهندسین مشاور و پیمانکار پروژه است که باید مورد تاکید قرار گیرد که از مهمترین شرایط برای بالا بردن کیفیت اجرا محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کیفیت قیر تولیدی در ایران را بالاترین کیفیت در منطقه دانست و گفت: علیرغم کیفیت بالای قیر تولیدی ایران در منطقه عمر آسفالت‌ها عموما زیر ۱۲ سال است که بازنگری در آزمایش‌های پیش از اجرا و کنترل کیفیت شدیدتر را طلب می‌کند.

وی طول راه، بزرگراه و آزادراه‌های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به وظایف و برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه در تکمیل محور‌های مواصلاتی در دست ساخت کشور نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم تا بتوانیم در زمان مقرر پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22مرداد1402، کدخبر: 1510140، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین