پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
سال های سال است که مدیران شهری ما در زمان وقوع رویدادهای طبیعی( نظیر بارندگی و برف) ، رویدادهای مناسبتی ( روز و هفته حمل و نقل و همانند آنها) و زمان تسویه حساب های مدیریتی با یکدیگر، درباره ترافیک تهران ، اظهار تاسف می کنند. اظهار تاسف هایی که حداقل در ده سال احیر، به کرات شنیده شده و از هزار فحش هم بدتر است. کسی هم نیست بپرسید که استاد، اگر وضعیت فعلی ترافیک را بد می دانی،چرا در زمان انتصاب مدیریتی خودت لال بودی و شعار درمانی می کردی؟ چرا از اختیارات مدیریتی فعلی ات برای بهبود و فشار بر تاریکخانه شهرداری استفاده نمی کنی؟ چرا مسئله ای که علی الظاهر بعنوان دغدغه شما می باشد را بشکل تداومی پیگیری نمی کنی و به همان مناسبت ها و رویدادها ، بسنده می کنی؟ تا کی جمهوری اسلامی از حضور امثال شما باید در عذاب باشد؟ آقای تشکری هاشمی، ضمن تائید موضع انتقادی شما در خصوص ترافیک شهر تهران، چرا در زمانی که بر مسند مدیریتی بودی و پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، نقد می کرد،خاموش بودی؟ الان انتظار داری که اعتراض اصیل قلمداد شود؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم.

شعارسال: سال‌های سال است که تهران با نوعی لاقیدی، بی مسئولیتی و افسار گسیختگی ترافیکی روبرو است و مدیریت شهری و سایر مدیران ذی نفع و ذی صلاح، تمایلی به تکان دادن خود از روی صندلی مدیریتی برای حل مشکل ندارند. بهانه و توجیهات شان را هم از حفظ هستیم. افزایش زیاده از حد جمعیت تهران، کمبود بودجه و گران بودن زمین تملکی برای اصلاح معابر، تعطیلی و خروج یکباره کارمندان از ادارات و دانش آموزان از مدارس، بی انضباطی موتور سوار‌ها و دست فروش‌ها و همانند انها.

ابراز تاسف های زنجیره ای برای ترافیک تهران و بی غیرتی ادامه دار مدیریتی

سوال اینجاست که یکپارچه سازی زیر سیستم‌های موثر بر کنترل ترافیک چه هزینه‌ای می‌تواند داشته باشد؟ افزایش بهره وری و استفاده بهتر از امکانات موجود، چه هزینه‌ای می‌تواند داشته باشد؟ شناسایی و کنترل مستمر گلوگاه‌ها در کوتاه و میان مدت، چه هزینه‌ای می‌تواند داشته باشد؟ و ...

بنظر می‌رسد که ضعف نظارتی و عدم چسبیدن به ماست خور بعضی از آقایان، تعدادی از ان‌ها را دچار بهم ریختگی در کالیبر کرده است (خودشان معنای این عبارت را خوب می‌فهمند). گویا تمایل دارند تعدادی از این عزیزان بالا و پائین شوند تا انگیزه برای درست کار کردن مجدد پیدا کنند.

عذرخواهی بدتر از صد‌ها فحش (عذر بدتر از گناه) درباره اذیت شدن شهروندان در ترافیک:

هاشمی تشکری عضو شورای شهر تهران، در برنامه تهران ۲۰ سیما، از ترافیک ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ عذرحواهی نموده و می‌گوید که این کمترین وضعیت قابل بیان است و شهر تهران با این پدیده بشکل تاریخی روبرو است و شهرداری تهران، پلیس راهور و فرمانداری، کار شاخصی نمی‌کنند؟

تعداد بازدید : 2

باید خدمت ایشان عرض شود که در زمانی که خودت در شهردار‌ی مسئولیت داشتی، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال چقدر انتقاد کرد و تو به روی خودت هم نیاوردی؟ چقدر از طرح بی ریشه و دکان صفت " طرح ترافیک" انتقاد کردیم و تو نخواستی که بشنوی؟ الان به چه حقی به خودت اجازه می‌دهی که وضعیت ترافیک را نقد کنی و پوزش طلبی کنی، در حالی که عضو شورای شهر هستید و می‌توانید شهردار را استیضاح کنید.

به نمونه‌های تاریخی از معذرت خواهی سطحی و بی خاصیت مدیران شهری در سال‌های ماضی و ماه‌های گذشته توجه کنید:

* ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در تاریح چهارم آبان ۱۴۰۰ خطاب به معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: دو هفته است مردم تهران گرفتار ترافیک وحشتناکی شده‌اند و مرکز شهر قفل است و نه اعضای شورا و نه مقام مسئولی از شهرداری عامل ترافیک را بیان نکرده است. این عضو شورای شهر از مردم تهران بابت این وضعیت که مدیران را مقصر آن دانست عذرخواهی کرد.

* علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در حساب توییتری خود نوشت:به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران از شهرواندان تهرانی که بابت ترافیک ناشی از لغزندگی معابر به زحمت افتاده اند، عذرخواهی می‌کنم و اطمینان می‌دهم مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای حل این مساله به کار می‌گیرد.

* احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ بیان داشته اند که، ترافیک روز گذشته در تهران یک فاجعه مدیریتی بود.

* علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام اینکه در معابر منطقه ۲ و ۵ مشکل تردد وجود داشت، تصریح کرد: همین روند موجب شد که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شود که ما از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

*سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در توئیتی نوشت: به نوبه خودم بابت ترافیک عذرخواهی می‌کنم، اما حل مشکل ترافیک تهران تنها بر عهده مدیریت شهری نیست. بارش باران ترافیک سنگینی را در خیابان‌های تهران به وجود آورد و شهروندان ساعت‌ها در ترافیک معطل شدند. به نوبه خودم بابت این وضعیت عذرخواهی می‌کنم، اما واقعیت این است که حل مشکل ترافیک تهران تنها بر عهده مدیریت شهری نیست و سایر نهاد‌های متولی نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین