پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۹۴۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان داشته است که فرمانداری با رقم ۱۰۰ هزار تومان مبلغ طرح ترافیک مخالفت کرده این در حالی است که ما از جهت بازدارندگی این عدد را در نظر گرفتیم که برای تأمین نظر فرمانداری عدد به ۷۵ هزار تومان می‌رسد. سوال ما از جناب آخوندی (عضو شورای شهر)، زاکانی شهردار تهران، سازمان بازرسی کل کشور، ماده ۱۲۰ دیوان عدالت اداری و حقوق عامه، دادستان کل کشور، بازرسی ریاست جمهوری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان‌ها و سایر نهاد‌های نظارتی و بازرسی و رگولاتوری مرتبط این است که میزان درامد شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک در ده سال اخیر به تفکیک سال و نوع وسیله نقلیه چقدر بوده است؟ چه میزان از این درآمد صرف راهکار‌های کاهش آلودگی هوا شده است؟ چرا باید بخش اعظم هزینه طرح ترافیک توسط شهروندانی داده شود که به همان نسبت در آلوده سازی نقش ندارند؟ چرا جرایم تناسبی با استفاده ساعتی و موردی ورود به محدوده طرح ترافیک ندارد؟ چرا طرح تراقیک شناور تصویب نمی‌شود؟ چرا باید اخذ طرح ترافیک سالیانه وابسته به تسویه کل بدهی باشد؟ و ده‌ها سوال دیگر. حال متوجه می‌شوید که علت استفاده از عبارت " گردنه گیری به سبک تموچین و پاسخگویی در حد کوبلای خان؟! " برای چیست؟ ما در خصوص این طرح با رویکرد حکمرانی سروکار نداریم و با نوعی گردنه گیری مبتی بر توجیهات قانونی مواجه هستیم. راستی، از وقایع مهم دوره حکمرانی کوبلای خان، حمله به ژاپن بود، که در هر دو لشکرکشی، توفان نابه‌هنگام (که ژاپنی‌ها از آن به‌عنوان کامی‌کازه، به‌معنی «طوفان خدا» یا «معجزه» یاد می‌کنند) باعث شکست نیروی دریایی مغول‌ها و عقب‌نشینی آنان به‌سوی چین شد. منتظر طوفان خدا برای هوا کردن طرح ترافیک هستیم.

شعارسال: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: فرمانداری با رقم ۱۰۰ هزار تومان مبلغ طرح ترافیک مخالفت کرده این در حالی است که ما از جهت بازدارندگی این عدد را در نظر گرفتیم که برای تأمین نظر فرمانداری عدد به ۷۵ هزار تومان می‌رسد.

بهای پایه طرح ترافیک ۷۵ هزار تومان می‌شود و برای بازدارندگی، پیشنهاد ۱۰۰ تومانی داده بودیم + طرح ترافیک یا گردنده گیری به سبک تموچین و پاسخگویی در حد کوبلای خان؟!

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا بررسی نامه‌های فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ را بررسی کردند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: فرمانداری با رقم ۱۰۰ هزار تومان مبلغ طرح ترافیک مخالفت کرده و این در حالی است که ما از جهت بازدارندگی این عدد را در نظر گرفتیم که برای تأمین نظر فرمانداری عدد به ۷۵ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: فرمانداری همچنین به یکی از تبصره‌ها در مورد ضریب پلاک شهرستان انتقاد کرده است و برای شهرستان ضریب یک انتخاب شد و همچنین برای کارت‌های یکساله ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفتیم که فرمانداری اعلام کرده این تخفیف مانع از بازدارندگی است.

وی ادامه داد: در بند دیگر هم فرمانداری به ارتباط شهرداری و قوه قضائیه ایراد گرفته که به دلیل کمبود وقت این پیشنهاد را حذف کردیم.

افندی زاده رئیس سازمان حمل و نقل شهردار تهران گفت: در سال‌های گذشته تمامی مواد این لایحه در فرمانداری به تصویب رسیده بودو در مورد تخفیف سالانه در سال گذشته کارت به صورت یکجا به سازمان‌ها داده می‌شد که آن‌ها راحت بودند تا به پرسنل بدهند و شهرداری هم کل پول را دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه برای خرید سازمانی ضریب تخفیف در نظر گرفته می‌شد و اگر این انگیزه نباشد ارگان‌ها باید روزانه بخرند که هم پول خرد می‌شود و هم ارگان‌ها سرگردان می‌شوند و اگر رقم پایه هم به ۷۵ هزار تومان برسد این مشکلات حل می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ را با تغییراتی تصویب کردند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 8اسفند1402، کدخبر: 767034، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
گلی به عنوان این خبر خندیدم. دمتون گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین